Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweken voor het geld Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-30 - 14:52:42 send message to natasja

quote
Triton dat is een handelaar en importeur waarvan de naam al in menig tv-programma in Nederland op een negatieve manier in de aandacht is geweest.

Als we het hebben over een hobbykweker moet je daar altijd voorzichtiger mee zijn omdat de persoon in kwestie mogelijk wordt aangetast in zijn eer en goede naam.
Als hij hier een zaak van zou gaan maken ligt bij jou de bewijslast!

Maar nogmaals als je/jullie zo graag zijn naam willen hebben kun je ritsje die toch vragen via zijn mailbox?
Althans dat zou ik doen als ik Forpussen zou willen kopen in België.

Lennart



Nou sorry maar dat vind ik ook de grootste onzin , Juist bij een importeur/handelaar moet je beter opletten op wat je zegt omdat je iemands inkomsten/zaak ermee in gevaar kan brengen + die gene zal waarschijnlijk sneller juridsche stappen ondernemen als een hobbykweker.
en dat nog buiten beschouwing .. waarom de eene naam wel noemen en de andere naam niet ?

Het is aan de plaatser om te beslissen of ze een naam noemen ja of nee maar ik vind het onzin om te stellen dat het een verschil moet uitmaken of het gaat om een hobbykweker of beroepskweker/importeur/handelaar.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-30 - 17:53:04 send message to Wickingh

Hai,

als die meneer in Amsterdam elke keer als zijn naam op het web in een negatief daglicht wordt gezet ,een zaak gaat aanspannen komt er van de rest van de rechtspraak voorlopig niet veel terecht,

mvg Frank


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-30 - 18:47:20 send message to Lennart

quote
Het is aan de plaatser om te beslissen of ze een naam noemen ja of nee maar ik vind het onzin om te stellen dat het een verschil moet uitmaken of het gaat om een hobbykweker of beroepskweker/importeur/handelaar


Sorry, maar dat vind ik even te simpel geredeneerd.
Die gast uit A'dam laat het wel uit zijn hoofd om tegen deze of gene een zaak te beginnen omdat er al een aantal processenverbaal van de man liggen en het één en ander in het openbaar al aangetoond is.

Voor anderen steekt het toch iets moeilijker in elkaar omdat dan bij jou de bewijslast ligt.
En deze man voert alleen maar op een vreemde manier voor velen van ons...
Toon jij dan maar eens aan dat het verkeerd is.....!

Lennart wink ;)


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2005-03-30 - 19:56:53 send message to adriaanbaan

Meel voor het vetmesten van kalkoenen......
en dan meer jongen op stok krijgen, meer nesten maar de jongen zijn wel onvruchtbaar omdat ze te vet zijnshocked 8Oshocked 8O
Ouders die de jongen voeren eten zelf ook van het voer dus ook moeders, dus wordt ook moeders te vet resultaat tijdelijke onvruchtbaarheidshocked 8Oshocked 8O

Doordat elke kweker wel een geheimpje heeft over zijn manier van voeren, toevoeging van wondermiddeltjes enz.enz. rennen veel kwekers van hot naar her om deze middeltjes uit te proberen, en komen er veel broodje aap verhalen in deze wereld.
Denk eerst logisch nawink ;)wink ;)

of klopt mijn redenering zoals hierboven beschreven niet.....

groetjes Adriaan


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-30 - 19:59:31 send message to Lennart

Klopt volgens mij helemaal Adriaan....happy :)

Lennart wink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-30 - 19:59:37 send message to Jacqueline

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

happy :)

Kan me helemaal vinden in de bovenstaande reactie van Adriaan.


wink ;)
Peter.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-03-30 - 20:04:59 send message to henkmeer

Waarom zou een kweker geheimpjes hebben van wat hij voert?
Ik kweek toch al een 25 jaar vogels en heb nooit wondermiddeltjes kunnen ontdekken, laat staan dat ik het gebruik.
De vogels krijgen een goed zaadmengsel, eivoer, fruit en verder nx.
Iedereen mag van mij weten wat ik voer, het aantal lichturen tijdens kweek en hoe de vogels erbij zitten.
Ik heb geen geheimenhappy :)

Ik denk als je maar allerlei middeltjes gaat proberen het niet te goede komt van je vogels en dat ze op de duur heelmaal geen jongen meer groot brengen, als ze al eieren leggen.

Henk


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-30 - 20:12:51 send message to Lennart

quote
Ik heb geen geheimen


Ben ik helemaal mee eens Henk.
Ik heb dat ook niet en iedereen mag alles van mij weten tenminste wat vogels en kweken aangaat.....happy :)
En als ik het mogelijk verkeerd doe ga ik er van uit dat anderen mij dat ook vertellen.....happy :)
En volgens mij is dit ook de enige manier om de hobby op een hoger en beter niveau te krijgen!

Want kennis is macht en die moet je delen!

Lennart wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-30 - 20:37:21 send message to natasja

quote
Sorry, maar dat vind ik even te simpel geredeneerd.
Die gast uit A'dam laat het wel uit zijn hoofd om tegen deze of gene een zaak te beginnen omdat er al een aantal processenverbaal van de man liggen en het één en ander in het openbaar al aangetoond is.

Voor anderen steekt het toch iets moeilijker in elkaar omdat dan bij jou de bewijslast ligt.
En deze man voert alleen maar op een vreemde manier voor velen van ons...
Toon jij dan maar eens aan dat het verkeerd is.....!

Lennart



dus jij vind werkelijkwaar dat de naam van een hobby kweker niet genoemt mag worden als het gaat om slechte berichten maar de naam van een beroepskweker/handelaar of importeur wel ?

Erg scheef ! en dat heeft niets met juridische stappen te maken maar zoals je ook al in het andere topic aangaf is jouw manier van reageren ook afhankelijk van de leeftijd van iemand dus helemaal verbaast ben ik niet meer , maar dat is ieder voor zich natuurlijk ...ik ben meer het type dat ik bij mijn standpunten en meningen blijf ongeacht wie ik tegenover me heb.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-30 - 21:35:19 send message to Lennart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
ik ben meer het type dat ik bij mijn standpunten en meningen blijf ongeacht wie ik tegenover me heb.



Dan ben jij ook niet de makkelijkste in de omgang.....laugh :D

Sorry, ging wat fout...vandaar die editing...

Ik ben niet van mening veranderd maar dat de man er wat vreemde voedergewoontes op na houdt wil nog niet zeggen dat hij zijn vogels verwaarloosd of mishandeld.....!

Lennart wink ;)


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2005-03-30 - 21:54:22 send message to adriaanbaan

Beste Henk,

ben ik toch wel erg generaliserend geweest in mijn bericht zie ik nu........

toch zijn er na mijn mening veel middeltjes e4n voedingssupplementen op de markt waaraan bijna magische werkingen worden toebedeeld. Veelal zijn het belanghebbende (lees wederverkopers)die er over schrijven dat hun kweekresultaten nog nooit zo goed zijn geweest, meer kweekrondes, meer jongen op stok, betere weerstand en een optimale conditie van de vogels....

Ik ken zelf zo'n kweker van kromsnavels. Hij adverteerd behoorlijk veel met zijn producten, en ik heb in het verleden best wel wat jongen bij hem aangekocht.
Ook hij snapte vaak niet waarom sommige koppels het zo slecht deden (zelfs valken bleven zwaar achter met kweekresultaten)
Deze man adverteerd met wondermiddeltjeslaugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Blijf je gezonde verstand gebruiken is mijn adviesshocked 8Oshocked 8O

Adriaan


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-31 - 00:19:17 send message to natasja

quote
Dan ben jij ook niet de makkelijkste in de omgang.....

Lennart



In tegen deel ! mensen weten bij mij direct waar ze aan toe zijn ongeacht leeftijd of status.


ristje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-03-31 - 17:25:07 send message to ristje

ik had er misschien beter bijvermeld dat de jongen niet door de kweekkoppels worden opgevoed maar door pleegouders
(lelijke koppels of duiven)
dus eten de oudere vogels niet hetzelfde voer zoals hiervoor werd aangegeven
de ouders kregen dan wel andere middelen om groter en forser te worden maar wat heeft hij me niet willen vertellen


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2005-03-31 - 20:15:28 send message to adriaanbaan

Beste Ristje

even voor de zekerheid:
De kweker in Belgie laat zijn forpussen grootbregen door o.a. duiven......???

Kan je mij mailen de naam en het adres van deze kweker want dat wil ik wel eens zien

Voor de zekerheid het is pas morgen 1 aprillaugh :Dlaugh :Dlaugh :D

groetjes Adriaan


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-03-31 - 20:44:18 send message to jani

ik probeer dit hier zo een beetje te volgen
maar begin het een beetje onwaarschijnlijk te vinden alsof er hier iemand een ander een poets wil bakken.Ik vraag mij dan ook af wat hier eigenlijk achter steekt.Is er soms iemand die zelf zijn vogels wil verkopen(bonte boeren,valkparkieten of dergelijke)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 132 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede