Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ik ben boos! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-28 - 17:49:57

quote
Want je ringt tenslotte je vogels niet om dat zo'n ring stoer of mooi staat, maar voor controleerbare registratie


Beste Henk, Ik snap niet helemaal waar je je over opwind want gearhead heeft helemaal geen ringplicht. Dus vanwaar de noodzaak en haast, volgens jou, om hem aan die ringen te "moeten" helpen?
Of gaat het bij hem toch om mooie sier te maken met eigen gemaakte ringen?

Als dat zo is moet hij dat helemaal voor zich zelf weten, maar is er geen enkele haast bij of dat wel of niet zou lukken!
Hij vraagt toch ook niet in zijn openingsbericht of iemand hem kan helpen aan ringen van 2005....shocked 8O?

Waar het wel om gaat is de monopolie-positie van de verenigingen en de bonden op dat gebied en dat topic heeft hij hier zelf over geopend!

En daar ging volgens mij dit hele topic over!

Lennart wink ;)


gearhead
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2005-05-29 - 15:22:32

Bedankt voor jullie reacties!

Ik zie dat jullie er zeker wel een mening over hebben. Het verbaast me wel dat ik met dit topic zo'n hoop reacties los maak.
Enkele reacties waren dat ik maar lid moet worden van een vogelvereniging, nu ik heb daar geen zin in. Verder heb ik als argument dat er ringen besteld moeten worden in rondes en nu zijn de rondes van 2006 bezig, zover ben ik ingelicht. Er Er zijn mensen in dit topic die erg zwart wit redeneren in de vorm van, dat ik mn vogels ring om ze registreerbaar te maken, neen dit is totaal niet de opzet. Ik vind het leuk dat mijn eerste jonge vogeltjes een ring dragen die afwijkt en duidelijk herkenbaar is voor mij. Nogmaals het gaat om 6 vogeltjes! Ik vind het overdreven om gelijk lid te worden van zo'n vereniging.

Nu de reden waarom ik dit topic heb aangekaart is dat ik het ontzettend vreemd vind dat ik niet kan doen en laten wat ik wil met MIJN vogeltjes. Omdat er een serie mensen zitten die vinden dat er geen vogel met een aparte/eigen naam op de ring mag rondvliegen.

De opmerking die geplaatst was vond ik wel een goed idee, dat winkels gewoon ringen verkopen met een speciaale inscriptie (dus elke ring ook een uniek nummer.. plaatscode ofzo). Het voordeel hiervan is dat het ook mogelijk zou kunnen worden indien ze het legitiem verklaren dat je mee aan tentoonstelling kan doen.
Nu is dit ook weer niet mijn opzet maarja wie weet in toekomst.

ps. ik zal het adres doorgeven zodat we, zoals Balkelende nu op het moment continue zegt, in debat kunnen treden.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-05-29 - 20:20:27

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik ring mijn zebravinken uit een bepaald nest met een gekleurde strijkparel!! om ze goed uit elkaar te kunnen houden. (Is goedkoop, 1000'den verschillende kleuren en je kan die desnoods ook overlangs doorsnijden om gemakkelijk te kunnen aanbrengen of later verwijderen.)

daarnaast heb je ook nog knijp-ringen in verschillende kleuren die je ook op elk moment kan aanbrengen.

Initialen op een ring of iets dergelijks, zijn toch niet zo makkelijk afleesbaar en zeker duurder dan pakweg een duidelijke fluo-roze strijkparel happy :)

Veel plezier nog met de vinkjes


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-05-30 - 01:50:20

quote
Ik vind het leuk dat mijn eerste jonge vogeltjes een ring dragen die afwijkt en duidelijk herkenbaar is voor mij.


dan laat je toch ringen maken bij de juwelier met een diamantje erin laugh :D(dan zijn ze afwijkend genoeg)

quote
dus elke ring ook een uniek nummer.. plaatscode ofzo)


indien je ringen bestelt bij een bond dan heb je dat ook


gearhead
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2005-05-30 - 18:07:56

vind die stijkparel wel een goed idee.. ben benieuwd wat de instanties hiervan denken. happy :)


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-05-30 - 19:38:57

Ik kweek nu bijna 2jaar zebravinken en heb dit steeds gedaan met strijkparels... (ik was lid van de Belgische Zebravinken Club, maar om aan ringen te komen vond ik te omslachtig en ik doe geen TT's)

Heb een hele pot staan en omdat ik toen met 5 koppels kweekte had ik ook een "code":
elk koppel had een familie-kleur en al hun jongen werden aan de rechterpoot met deze kleur geringd.
Elk jong kreeg daarnaast ook nog een individueel kleur aan de linkerpoot, zodat ik ze goed kon onderscheiden en eventueel een juiste selectie kon maken.

Heb deze tip trouwens zelf gehad van een "grote" Nederlandse zebravinkenkweker.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-30 - 20:15:25

Gearhead,

Ik heb jou twee keer een persoonlijk mailtje gestuurd met de vraag voor het e-mail en het adres. Ik ben er nog steeds op aan het wachten.
Het ligt in het beleid van Vogelarena dat als er mensen af/aangevallen worden zij hiervan in kennis gesteld kunnen worden, zodat zij zich eventueel kunnen verdedigen.

Mocht deze gelegenheid hen onthouden worden, zie ik mij genoodzaakt dit topic te sluiten.

Graag jou reactie.
ParkietenPeter


PSM
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-06-02 - 11:55:45

Blijkbaar is er heel wat onnodige verwarring ontstaan en daarom wensen wij als ringenfabrikant het volgende mee te delen :
Wij hebben alle begrip voor de eerste reactie van de heer in kwestie. Toch hebben wij als alternatief voorgesteld om jaarringen te leveren (jaartal + volgnummer),omdat de initialen naar onze mening eerder bijkomstig zijn, maar hij liet weten per e-mail dat het niet meer nodig was. De intentie van beiden was goed bedoeld, maar eigenlijk moeten wij als ringenfabrikant toegeven dat enige voorzichtigheid aangewezen is in het belang van de vogelliefhebberij. Wij verklaren ons nader :
het is voor ons onmogelijk om na te gaan of de inscripties wel degelijk overeenkomen met naam, voornaam en stad. Indien ze zouden overeenstemmen met een erkende ornithologische federatie, dragen wij de verantwoordelijkheid voor de uitgave. Bovendien heeft niemand beweerd dat de initialen van mijnheer te veel geleken op deze van een federatie (er was niets persoonlijks bedoeld in ons bericht), wij werden alleen ingelicht over de eventuele gevolgen ervan. Het is uiteraard toegelaten vogels te ringen met uw persoonlijke initialen. Wij kunnen alleen maar vrijblijvend informeren dat de organisatie via geregistreerde ringen het voor iedereen gemakkelijk maakt en ze zijn bovendien altijd legaal.
Individueel jaarringen bestellen komt zeer sporadisch voor, de productie ervan in grotere mate zou niet haalbaar zijn.
Dit alles heeft dus niets meer te maken met bemoeizucht of eigenbelang; wat men absoluut wil vermijden is dat er mogelijke misbruiken de vogelliefhebberij in een negatief daglicht plaatsen.
Wij hopen dat er een beetje begrip is hiervoor.
Sportieve groeten. C & P - CODITECH


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-02 - 12:34:42

haha ik dacht het wel gearhead en een vogelvereniging bemoeid zich ook niet met ringen bestellen dus licht het probleem bij jou of gaan we nu krijgen welles tegen nietes bied je excuus aan aan de fabriekant en bestel ze opnieuw of ga kleur ringen bestellen of word lid van de bond kan ook hoor je hoeft geen lid van een vogelver te zijn en nog een goed kweek seizoen gr


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-06-02 - 13:11:29

Ik dank de firma P&C Coditech voor hun reactie.
Zo is een en ander duidelijker geworden.

Met dank
ParkietenPeter MV


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-06-02 - 13:32:18

Eigenlijk zouden er meer die direkt met hun mening klaar stonden, hun excuses moeten aanbieden. Zelf ben ik al meer dan dertig jaar lid van verschillenden vogelbonden. Doordat ik jarenlang in besturen en commissies van div. vogelverenigingen heb gezeten, weet ik zo langzamerhand wel waar deze zich wel en niet mee bemoeien. Maar als zo vaak zijn er weer een aantal mensen die direkt hun mening klaar hebben staan, de zgn. "deskundigen" maar die totaal geen weet hebben wat de vogelbonden voor ons vogelliefhebbers wel en niet doen. Nogmaals als vogelliefhebber ben je beter af als je lid bent van een vogelvereniging. je krijgt niet alleen veel info, maar tevens kun je ook ringen bestellen met daarop jouw eigen kweeknummer.


gearhead
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2005-06-02 - 14:17:34

Coditech bedankt voor de sportive interactie.

En het kern punt is niet dat ik die ringen niet van Coditech krijg, daar draait heel mijn verhaaltje niet om. Als een bedrijf eerst iets belooft en dan na 4 weken niet nakomt, vind ik een slechte service. Had deze dan geleverd en daarna die regeling pas ingesteld of had het van te voren gezegd.
Dit daarbuiten gelaten draait het mij erom dat, zoals Coditech heeft bevestigd, "wij werden alleen ingelicht over eventuele gevolgen ervan".
Dus dat toch de vogelfederatie erachter zit om de ringenleveranciers in de goede richting te pushen.
Waar uit voort vloeit dat ringleveranciers zulke stunts met hun klanten uithalen omdat een order van een federatie veel groter is als mijn 20 ringetjes. (20st ivm minimale afname) Dit lijkt mij logisch.
Kort: Het gaat erom dat ik niet aan ringen kan komen behalve als ik lid word. En ik wil niet lid worden voor 30 euro per jaar voor 6 vogels vind ik onzin. En de bijkomstige info heb ik ook niks aan, op internet zijn genoeg sites en forums zodat dat overbodig is.

Parkietenpeter, misschien is dit wel een stelling voor een poll; (ik weet zeker dat er hier mensen op reageren) Moeten vogel verenigingen meer interactief georienteerd zijn?

Ipv dat je ledenvergaderingen hebt nu een forum. Ik denk dat de huidige generatie geen behoefte meer heeft aan het met alle respect, buurthuis gevoel.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-06-02 - 14:28:14

Groot gelijk.
Ik bestel al enkele jaren mijn ringen direct aan coditec en ik weet verdomd goed wat er zoal in de verenigingen reild en zeild maar voor wie in een bestuur van een vereniging zit is dit natuurlijk larie en apekool.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-02 - 17:30:20

wat zij ik wel les niet tes


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-06-02 - 18:49:22

goe ikke verstaan




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede