Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ik ben boos! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-02 - 19:19:07

Ik weet heel goed wat veel vogelverenigingen doen: slecht tot niet voorlichten over wetgeving + het organiseren en bevorderen van zaken die ik eerder af- dan goedkeur.
Het is onzin om bij dit soort zaken te zeggen: wordt dan maar lid van een vereniging (ben ik overigens van meerdere geweest en momenteel nog steeds van 1). Verenigingen hebben zich eenvoudig niet te bemoeien met relaties tussen klanten en bedrijven van vogelgerelateerde zaken.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-02 - 19:48:35

en dat doen ze bij ons in het westen ook niet


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-02 - 19:50:12

Heel lang boos blijven is niet goed wink :)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-02 - 21:00:02

Och, ik ben niet boos, maar wil alleen aangeven dat er goede redenen zijn om niet lid te zijn aangezien sommigen je dit bijna willen verplichten.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-02 - 21:57:15

Ik bedoelde eigenlijk dat ik dit topic steeds weer boven zie drijven, met de nogal primaire boodschap "ik ben boos" wink :)


gearhead
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2005-06-03 - 08:54:42

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

eindelijk iemand die mee denk en steunt! Johanblok!

Ben trouwens niet boos meer.. ben snel vergevend.
gvd, een kat in de tuin.. grrrr nu ben ik wel boos..


birdfreak
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-06-03 - 18:53:52

Wel nu moet je met toch eens een iets uitleggen. Je wil je vogels ringen omdat ze dan te registreren zijn. Hoe wil je het systeem nu duidelijker maken als iedereen z'n eigen ringen begint te maken. Dan wordt het pas een onoverzichtelijk zootje. Daarom worden de ringen via de federaties uitgegeven. Hier in België hebben we er 5. Dus je weet direct vanwaar een vogel komt. Als er duizenden letters en afkortingen zullen onstaan vind je nooit de eigenaar terug.

Jan


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-06-03 - 20:14:31

Birdfreak
Gearhead schreef eerder:
quote
Er Er zijn mensen in dit topic die erg zwart wit redeneren in de vorm van, dat ik mn vogels ring om ze registreerbaar te maken, neen dit is totaal niet de opzet. Ik vind het leuk dat mijn eerste jonge vogeltjes een ring dragen die afwijkt en duidelijk herkenbaar is voor mij.


Ik zeg een laatste maal, ga voor de makkelijkste,goedkoopste én duidelijkste manier en ring de vinkjes met strijkparels (of specifiek met keurknijpringetjes)happy :)

Misschien is het tijd om dit topic te sluiten, niet? wink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-03 - 22:02:07

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het nut van ringen, in ieder geval met betrekking tot papegaaien, is niet dat ze geregistreerd worden, (wie vraagt dit daadwerkelijk ook op en wie wil dat zijn adres zomaar gegeven wordt?) maar dat je kunt bewijzen dat ze gekweekt zijn.

Sorry, Niltava dat 'Ik ben boos' nu weer boven komt drijven... Als ik iets leuk weet zal ik een topic maken met 'Ik ben vrolijk' wink ;)


jamus
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2005-06-04 - 09:10:35

Beste Gearhead,

Al de federaties die zich bezighouden met de vogelliefhebberij doen hun uiterste best om deze hobby te kunnen behouden.
Waarom onze vogels ringen?
De ring kan gezien worden als identiteitskaart van de vogel en is dus uniek. Hiermee kan de herkomst van de vogel achterhaald worden. De federaties zorgen voor de unieke ringen met de nodige (wettelijke) gegevens.
De Belgische wetgeving voor alle duidelijkheid komt niet in alle punten overeen met de Nederlandse wetgeving aangaande het houden en kweken van vogels.
Al de vogels behorende tot de CITES-wetgeving en de Europese vogels moeten wettelijk geringd worden.
Wettelijk betekent hier:-Ringen afgeleverd door een wettelijk erkende federatie.
-De ringen moeten voldoen aan wettelijke bepalingen.
-De ringen worden persoonlijk afgeleverd.
Onder geen enkele voorwaarden mag aan de gegevens nog aan de ring getornd worden.
De Nederlandse CITES-en Europese vogels mogen niet met ringen afgeleverd door een Belgische federatie geringd worden en omgekeerd ook niet.
De federaties tracht te voorkomen dat onder geen enkele voorwaarde illegale vogels gelegaliseerd worden.
Om jonge of beginnende liefhebbers hun vogels te laten ringen, zonder dat ze bij een federatie aangesloten zijn, kunnen ringen bekomen bij praktisch iedere zaak in vogelbenodigdheden.
Zij moeten er zich van bewust zijn dat deze enkel gebruikt kunnen worden voor vogels welke niet behoren tot de CITES of Europese Fauna.
Nu begrijpt u ook dat de federaties dit niet doen uit eigen belang maar dat dit een gevolg is van de wetgeving. Dit is de steunpilaar om de vogelliefhebberij in stand te houden.
Met een beetje goede wil en begrip kan iedereen aan zijn trekken komen.

We wensen iedere vogelliefhebber nog een goed kweekseizoen.
Jaak en Jean


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-04 - 10:02:28

De strenge bepalingen zoals genoemd gelden alleen voor CITES I vogels, die overigens, zie andere topics, uitsluitend door bepaalde verenigingen geleverd kunnen worden.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-04 - 12:20:34

hallo het gaat hier om zebravinken en hij kan ze gewoon ringen met kleur ringen of bij mij echte komen halen maar dat doet ie zelf niet ik zou zeggen klaar met deze topic het is toch wel tegen nietgr


gearhead
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2005-06-04 - 20:21:41

idd klaar, lijkt me een goed plan. Jullie snappen niet dat ik trots ben op mijn jonkies. En als die straks bij mijn opa in de voliere zitten dat ik kan zeggen deze is van mij, heb ik gekweekt.
En dat je dat kan zien aan een ringetje.
En dat opa ook tegen zijn collega vogelboeren kan zeggen kijk deze is van mijn kleinzoon zie is. En dat ze dan zeggen oei mooi ringetje happy :) En mooi vogeltje wink ;)

Nee perse lid worden en registeren die handel. Hallo 6 vogeltjes.

*ik wil er niet echt woorden meer aan vuil maken denk dat ik wel een topichighscore te pakken heb.*


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-06-05 - 09:10:57

nu heb ik een andere vraag betreft ringen
Als je ringen besteld voor 2006 ook al is dat te vroeg mag een vereniging de bestelling dan veranderen naar 2005 zonder dat ze jou er over hebben geinformeerd??


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-05 - 09:58:55

Je bdoeld dat er op de ringen 2005 staat?

Tuurlijk niet, jij besteld ze toch voor 2006!!
Als je bij de bakker een bruin brood vraagt geven ze toch ook niet witbrood.

Is dit bij je gedaan?
Ze maken het zich hiermee ook moeilijk. Je moet meedoen aan ronden en als je te laat bent moet je extra betalen. Dit lijkt me dan een verkapte extra ronde, in ieder geval zou iemand dat zo kunnen gaan gebruiken.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 95 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede