Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > onderleg van rosé kakatoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-04-01 - 12:40:43 send message to dooren

Ik denk catteeuw dat je je iets te veel zorgen maakt en teveel gefixeerd ben op jonge kaketoes.

Laat de natuur zijn gang gaan, kunstgrepen zijn er alleen voor noodgevallen.

Zorg voor een broedblok met 2 in- uitgangen voor je kaketoes en dat ze een ruime vlucht hebben ivm de agressie van de man.
Gert


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2006-04-01 - 12:40:47 send message to catteeuw

ja dat hoop ik ook dat alles goed gaat .
maar zou toch een stok achter de deur willen hebben , dus wil ik een koppel halsbanden houden .in reserve .
laugh :D


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-04-01 - 13:48:03 send message to Dennis Fr.

ff offtopic sorry

dooren mijn jardines doen het zelf.de vorige eigenaar had een hoogblok en deden ze het al.hier bij mij gebruik ik een liggend blok met een tussenschot.tevens heb ik er een infraroodcamera erin gebouwd.dus hierbij kan ik je vertellen de vogels doen het zelf. daar ik het gezien hebwink ;). ik blijf het beste hopen.

En catteeuw.jij bent zelf eigenaar van jou vogels dus jij beslist zelf wat je wel en niet wilt.wij kunnen alleen hopen dat dit de juiste is.ik kan alleen zeggen blijf positief denken.ik heb het gevoel dat je er nu al slecht over denkt omdat velen al problemen hebben met rose`s.maar daarom hoeft het nog niet perse bij jou te gebeuren.

Groeten Dennis


JAK
Website Member
Posts :83

Website Member
2006-04-01 - 16:12:45 send message to JAK

Hallo

Ik vraag mij eigenlijk af ,of er dan nog nooit iemand is geweest die een kaktoe ei onder een halsband heeft gelegd en laten uitbroeden heeft
graag een reactie


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2006-04-01 - 17:00:57 send message to afican parrot

Dennis,
wil je eens iets laten weten of dat uitgeblazen ei werkt bij uw jardinen? Is dit niet gevaarlijk voor hun maag of andere organen?


jeroen de roo
Website Member
Posts :78

Website Member
2006-04-01 - 18:44:32 send message to jeroen de roo

hallo

Ik weet dat Jan Postema eerder wel eens inka kaketoe eieren heeft uit laten broeden door halsbanden. En dit is zonder problemen gegaan. Totdat de jongen uit het nest moesten, ze pasten eerst niet door het gat van het nest. Daarna heeft hij ze er gewoon uitgezet op de grond en toen zijn de halsbanden zo geschrokken van die grote vogels dat ze direct gestopt zijn met het voeren. Hij doet nu altijd een week of anderhalfe week van te voren de deksel van het nest af zodat de pleeg ouders kunnen wennen aan die grote jongen. Dit heeft hem daarna nooit meer problemen opgeleverd. Hij heeft de jonge inka's daarna maar met de hand groot gebracht.


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2006-04-01 - 18:54:08 send message to catteeuw

ok , ik zal ze dan toch niet laten verder broeden , moest het nodig zijn dan heb ik ze toch achter de hand , maar eerst laat ik de rosé's doen en hopelijk hebben ze zelf het verstand om alles goed te doen .

bedankt voor de reactie's .


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-04-01 - 19:00:17 send message to molineti

Deze vogels hebben dan het uiterlijk van een inca;maar de inprenting van halsbanden.

Ben benieuwd hoe het gaat verlopen,als je zulke vogels aan echte incas gaat koppelen.

Ik zelf zou ze nooit kopen met de bedoeling om ermee te kweken;Ik zou dan nog liever (gedeeltelijk) handopfok vogels kopen.

MVG Rene


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-04-02 - 12:48:44 send message to meyer

Ik zou zo'n vogel ook nooit kopen voor de kweek, hoe mooi het verhaal ook is wat je er gratis bij krijgt.
Er zijn kwekers welke zeggen dat het allemaal wel mee valt,maar dat zie je pas als de vogel volwassen is. Dikwijls heb je aan zo'n vogel niets meer. Maar dat weet je pas als je weer een paar jaar verder bent en de vogel volwassen is.(bij sommige kaketoes kan dit 5á6 jaar duren)
Je kunt dan weer een nieuwe vogel kopen en weer die zelfde jaren wachten alvoor deze volwassen is.
Dus als je dan een beetje pech hebt ben je 10 tot 12 jaar verder.
Dit komt ook regelmatig voor met handopfok vogels hoewel je dat misschien wat sneller zal ondekken omdat deze vogels niet schuw zijn.
Ik heb dit zelf ook gehad met een jong koppel Rose kaketoes waarvan de pop achteraf een handopfok bleek te zijn.Dit koppel klikte prima tot dat ze volwassen werden.De man mocht niet treden en dan krijg je het achtervolgen wat de hele dag doorgaat.Je kijkt het dan nog een paar jaar aan maar het is nooit iets geworden.
Nu zit ik dus met een volwassen man maar er zijn dus geen volwassen natuurbroed poppen te vinden.
Voor mij dus alleen nog maar EK natuurbroed vogels waarvan ik zeker weet dat ze door hun eigen ouders zijn groot gebracht.

Groeten Meyerwink ;)


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-04-02 - 16:24:05 send message to Picolet

Helemaal mee eens,

Ruud


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-04-02 - 19:10:35 send message to Wickingh

Hai,

ik heb een handopfok edel en daar heb ik nu een nest bij en het zijn voorbeeldige ouders, dus dat hoeft echt niet,

mvg Frank


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-04-02 - 19:51:38 send message to meyer

Ik zeg ook niet dat het nooit goed gaat, maar wel dat het dikwijls fout gaat.sad :(


Groeten Meyerwink ;)


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-04-16 - 20:40:49 send message to nick vdb

hallo,
je kan de eieren van je rose's het beste onder valkparkieten steken.Je mag er niet meer dan 3 eieren onderleggen(ivm de grootte v/d eieren)en na een week of 3 moet je de jonge rose's wegnemen en zelf met de hand groottrekken omdat de jonge rose's dan al veel groter zijn dan normaal de jonge valkparkieten zouden evalueren.Dus dan zouden de ouders teveel moetten voeren enz.Dus op die leeftijd moet je ze wegnemen en zelf met de hand groottrekken.
dus nog eens...het beste lege je de eieren onder valkparkieten


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-04-16 - 20:49:53 send message to molineti

Quote
----------------------------------------------
het beste lege je de eieren onder valkparkieten
------------------------------------------------

Is dit zo??happy :)Hoe lang broed een rose?en hoelang een valkparkiet?

Zal de warmteverdeling van een valkparkiet over 3 rosee eieren wel voldoende zijn?

Heb jij valkparkieten,rosee eieren van begin tot einde uit laten broedden;of heb je dit van horen zeggen??

ik Vraag dit om eventuele problemen te voorkomen(dus zeker niet negatief bedoeld)

mvg rene


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-04-17 - 20:15:57 send message to molineti

Dus niet proberen,als je tegenvallers wilt voorkomenwink ;)

Was dus gewoon van horen zeggenwink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede