Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > De zaterdagstelling! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-09-30 - 19:28:21

Als er een grondige controle is zodat de vogels op een deftige manier aangeboden worden heb ik er geen problemen mee. Zomaar afschaffen lijkt me geen oplossing. Er zijn al zoveel regeltjes van wat wel en niet mag, dus laten voortbestaan, maar wel rekening houden met het welzijn van de vogels in de eerste plaats.
Karel, iedereen beschikt trouwens niet over een pc of internetaansluiting, en vergeet bij deze niet dat de vogelliefhebbers over het algemeen niet meer de jongsten zijn, en dus ook meestal geen computerfanaten.wink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-09-30 - 19:47:01

Blij dat ik eens wat bijval heb als het om markten gaat wink ;)


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2006-09-30 - 20:01:43

Binnenkort is er een grote beurs in Stafford. Daar mogen max. 2 vogels per kooi. Moeten ze hun vleugels kunnen strekken en moet er ... Denk 20cm. plaats zijn onder en boven de vogels. Dit voor parkieten. Voor papegaaien denk ik zijn deze maten nog anders. Ook moeten de kooien netjes zijn. Dit vind ik toch redelijker dan de lopertjes die propvol valken, bourks, grasjes, aga's,... zitten maar beter kan altijd.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-30 - 20:06:44

Vogelmarkten zoudenmoeten kunnen bestaan met een goede naleving op gezondheid, onderdak etc.en het weren van bepaalde soorten die niet geschikt zijn.
Als ze er niet meer zijn wordt blijven de nadelen bestaan, het is naïef te denken dat de handelaren dan stoppen. Ze houden de dieren dan thuis of gaan ze elders verkopen(brengen en halen).
Hoeveel vogels gaan niet van "kweker" naar "kweker"?

En zoals al vaker gezegd, ik heb vaker teleurstellingen gehad van kopen bij een kweker dan van een markt, het kan aan het type vogel liggen, maar toch.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-30 - 20:24:24

quote
Karel, iedereen beschikt trouwens niet over een pc of internetaansluiting, en vergeet bij deze niet dat de vogelliefhebbers over het algemeen niet meer de jongsten zijn, en dus ook meestal geen computerfanaten


Ik zie regelmatig vogels aangeboden "namens iemand die geen internet heeft", dus waar een wil is, is een weg.
Ben zelf ook niet meer een van de jongste wink ;)razz :p, maar ook hier: waar een wil is, is een weg.


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-11-04 - 11:19:59

Hallo allemaal,

De verkiezing komen er weer aan en allerlei partijen zijn druk aan het campagne voeren.
Nu is mijn stelling: De "Partij Voor De Dieren", dat heeft geen kans van slagen nu niet en nooit niet.

Wat is uw mening over deze stelling?

Groeten,
Wouter.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-11-04 - 11:24:07

Lijkt me geen zaterdag stelling maar een politieke stelling! laugh :D


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-11-04 - 21:01:42

Hhha hha... inderdaad een zaterdagstelling met een politiek tintje dit keer. laugh :D


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-11-05 - 08:41:08

ik hou met met ploitiek op zich helemaal niet bezig.
ik weet dus ook niet wat er bij de partij voor dieren op het progamma staat.
maar ik denk niet dat ze ver komen.
hoeft van mij ook niet want dit zijn vaak mensen met extreme gedachten.
en als je dat soort mensen dan een beetje macht geeft, dan wordt het er vaak niet beter op voor de gewone liefhebber.
nogmaals ik weet niet waar ze voor staan.

groeten bert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-11-05 - 10:54:57

Ik weet niet precies hoe extreem ze zijn, ze hebben in ieder geval een kandidaat op de lijst met een huiskamerpapegaai (http://www.wiekiesjij.nl/).


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-04-20 - 16:44:45

Wanneer komt er weer een nieuwe zaterdagstelling? Morgen toevalligwink ;)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-04-20 - 21:11:53

Ik zou dit toch ook nog willen meemaken, die zaterdagstelling. Heb als nieuwkomer (december 2006) veel gemist. Ik zie mijn 'vogelhouderij' niet los van de wereld of de maatschappij waarin ik leef. De vervreemding van de mens van de natuur, uitheemse soorten die zich in de stad vestigen, het snoeien van coniferen in mei. Waar komen de oude kweekmoeë vogels terecht? In hoeverre projecteert de mens zijn 'enge' behuizing' niet op de vogels die hij houdt of net wel? Houden we alleen van vogels maar niet van de natuur? Wat is de natuur waarin deze vogels leven? In hoeverre kennen we de natuurlijke habitat van de vogels die we kweken? Worden er eieren geraapt in het belang van de vogel of in het belang van de vogelhouder en is dit te verdedigen of te bekritiseren? Wat drijft ons naar die vogels? Ik zou de zaterdagstelling wel willen meemaken.


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-04-23 - 17:05:59

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi,

Het is inderdaad alweer een tijdje geleden dat ik een stelling geplaatst heb. Dit is mede omdat ik zelf een roerige periode achter de rug heb (druk met tentamens, rijlessen, vanalles regelen en wat onregelmatigheidjes in de privésfeer). Ook viel mij op dat de reacties op de zaterdagstelling steeds schaarser werden. Ze waren er wel maar niet overtuigend veel ofzo. Het zakte een beetje in, dacht ik zo.
Maar misschien is het inderdaad een goed idee om, aangezien er weer veel "vers" publiek is, de zaterdagstelling weer eens in het leven te roepen. Ik zal zaterdag aanstaande een nieuwe stelling plaatsen en kijken of er nog animo is voor dit topic.

Bedankt voor de attentie,
Wouter. wink ;)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-04-23 - 19:54:04

Kijk er naar uit. En hopelijk vele andere mensen.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-04-26 - 16:31:42

Ik kijk er ook naar uit! Helaas kan ik het hele weekend niet reageren (misaschien zondag), zaterdag werken en daarna meteen uit eten en feesten (ouders 25 jaar getrouwd wink ;)). Ben benieuwd wat je voor ons in petto hebt!

Zjurre




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede