Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > De zaterdagstelling! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-06-16 - 10:12:11

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Tja, dat is vergelijkbaar met: auto's en vogels gaan niet samen. Ik denk dat op basis van gedegen onderzoek windmolens op sommige plaatsen om deze reden geweerd moeten worden, terwijl men deze op andere plaatsen juist grootschalig moet bouwen. Op weer andere plaatsen in ons cultuurlandschap, zijn individuele windmolens juist uitstekend op hun plaats, bijvoorbeeld in Flevoland. In weer andere gebieden, zou men misschien eens een moderne windmolen kunnen verstoppen in een traditionele!

Overigens, in mijn voliere zou ik ze niet willen hebben wink ;) In mijn achtertuin of op mijn dak heb ik geen enkel bezwaar. N.B. Er worden momenteel bepaalde types ontwikkeld voor op daken van huizen (die er heel anders uitzien dan de 'klassieke' moderne windmolen).


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-06-16 - 10:48:53

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Men is idd druk bezig met de (her)ontwikkeling van de zgn. horizontale windmolen, die eenvoudiger zou kunnen worden afgeschermd.

Een mooi oud model is te zien op deze site:

http://www.natuurlijk.nl/molen/3a_horizontale_windmolen.htm

Voordelen van dit type molen zijn o.a.:

- Beter/makkelijker af te schermen
- Minder geluidproductie
- Onafhankelijk van de windrichting


sofie
Website Member
Posts :35

Website Member
2007-06-17 - 00:40:54

ik vind het echt heel tof om tussen mijn examens door eventjes jouw stellingen te bekijken.
Maar hoe in godsnaam kom je op windmolens en vogels wink ;)
ik kijk al uit naar volgende week zaterdag


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-06-18 - 20:14:31

@ Sofie:

Wat leuk dat je de stelling zo altijd meeleest. Post ook af en toe hoe jij erover denkt, dat is leuk. Hoe ik op die stelling ben gekomen is eigenlijk heel eenvoudig te verklaren. Ik heb eens een werkstuk gemaakt over alternative energie met toespitsing op windenergie. In de statistieken die ik toen gebruikt heb stond het aantal gevleugelde slachtoffers van dit "groene" alternatief. Vendaar...

Wouter.


sofie
Website Member
Posts :35

Website Member
2007-06-23 - 17:51:32

hé,

waar blijft je zaterdagstelling?


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-06-23 - 23:37:39

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Even het andere uiterste... het is nog een krap half uurtje zaterdag, dus het kan nog wink ;).

De stelling die ik deze week heb heeft direct niet echt veel met vogels te maken, maar omdat het afgelopen tijd in het nieuws is geweest ben ik wel benieuwd naar jullie mening.

Stelling: "Het afschaffen van kattenbond onder andere in gebruik voor kattenspeeltjes en dergelijke attributen is een goede zet geweest."

Om nou te zeggen fijne zaterdag, vind ik een beetje mosterd na de maaltijd. Dus... fijne zondag. wink ;)

Wouter.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-06-24 - 00:03:46

Het is een beetje hypocriet vind ik, waarom wel bont gebruiken van het ene en niet van het andere dier. Waarom van een lief konijntje wel en van een lieve kat niet?
Bont is gewoon niet nodig, dieren doden alleen voor hun vacht mogen ze van mij totaal verbieden.

Ton.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-06-24 - 07:42:54

Ben het volledig eens met Ton.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-06-24 - 08:45:14

quote
dieren doden alleen voor hun vacht mogen ze van mij totaal verbieden

Ik denk dat daar iedere liefhebber van levende dieren het wel mee eens kan zijn.
Echter als het een overgebleven 'afvalproduct' is vind ik het welgoed om zo het volledige dier te gebruiken. Er werd vroeger wel eens gezegd dat men 'dakhazen' at, maar ik zou niet weten wat er van een kat gebruikt zou worden voor de consument. Zo kan de vacht natuurlijk neit overblijven en dan lijkt het mij zinloos.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-06-24 - 11:22:54

en wat als het hondenbond nu een restproduct is van dieren die in Korea of China gegeten zijn?
Zou het dan wel geimporteerd mogen worden volgens jullie?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-06-24 - 11:57:59

Zoals ik al schreef, een beetje hypocriet is het wel, daar bedoel ik ook mezelf mee...
Als honden daar normaal gehouden en gefokt zouden worden, zou er denk ik minder commotie over zijn. De aaibaarheidsfactor speelt nu eenmaal flink mee in onze westerse beeldvorming.

In India zullen ze het vreselijk vinden dat wij zomaar koeien doodmaken.
Ton.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-06-24 - 14:53:37

Zo lang het bont een 'restproduct' is, is het héle dier dus gebruikt om te consumeren.
Dit heeft inderdaad met's lands eer te maken.
Ik zou er dan ook geen probleem mee hebben zolang er wel op toe gezien wordt dat het dier bij leven goed verzorgt wordt.

Daar schort het dan ook helaas wel vaak aan.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-06-24 - 14:57:46

Mja, het gaat ook om de manier waarop ze de dieren doodmaken he... Heb eens beelden gezien van honden die in een hok van gaas (en op gaas) zaten en 24 uur lang afgeranseld werden. Dit vanwege de goede doorbloeding van het vlees, waardoor het vlees dus lekkerder zou moeten smaken??!!
Maar net wat Ton zegt, hypocriet is het zeker want wij vinden stierengevechten en het eten van katten en honden zielig, maar zelf stoppen we 25 (al dan niet meer) kippen op een vierkante meter!
Sluit me verder volledig aan bij Ton en Peter.
Zjurre


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-06-24 - 15:02:02

Het kattenbond is voor bijna 95% afkomstig van Aziatische zwerfkatten. Deze katten worden gewoon van de straten weggevangen om het bond. Deze katten zorgen voor veel overlast en onhygiëne. Is het dan een goede oplossing om het bond afkomstig van dit soort praktijken te verbieden? Want er zijn waarschijnlijk meer voor dan nadelen. Ik ben het zeker eens met het feit dat de manier van slachten bezwaarlijk is.

Wouter.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-06-24 - 15:24:19

En is onze eigen bio-industrie een haar beter?




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede