Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > rijzen de prijzen niet de pan uit
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-01-05 - 19:15:43 send message to P.Rooth

Pietparkiet je maakt ten opzichte van de gld en de euro nu meer dan 100% meer " winst" op de parkiet en de zebravink scheelt 1,22 gulden das niet mis wie drijft dan die prijs zo op ik dacht de handel als die al zulke enorme bedragen neer wil tellen voor 1 parkietje .
Nog even en je kan er een mercedes voor kopen


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-05 - 19:45:27 send message to pietparkiet 10

een dinky toy toch zeker want meer zit er niet in was een voorbeeld maar zo is het met bijna alle vogels de euro is de eerste boosdoener en de tweede de import stop maar ik moet zeggen ik heb weer vogels gezien op boskoop onder andere nachte galen werden weer verhandeld dus er zal wel weer ilegaal ingevoert wezen en een beetje tropen wo blauw fazantje en goudbuikje met geen ringen maar ze vragen kapitalen ervoor


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-01-05 - 19:59:56 send message to P.Rooth

pietparkiet ik weet toch dat het een voorbeeld was maar weet je wel dat ook dinky toys tegenwoordig kapitalen kosten

Grt Paul


lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2008-01-05 - 22:17:45 send message to lorie

Om doodmoe van te worden al die belachelijke prijzen. Kun je ook meteen zien hoe 'ziek' de vogelwereld eigenlijk is. Het gros van de mensen doet het puur voor de handel (lees: om er financieel beter van te worden.)

Als ik kijk in het loriwereldje dan is de situatie niet anders. Dat lori's duurder zouden zijn door import stop is een KUL verhaal. Immers er worden al jaren geen loris meer geďmporteerd. Dat enkele soorten iets duurder zouden moeten zijn omdat ze iets zeldzamer zijn (alle lori's zijn zo langzamerhand zeldzaam)daar kan ik nog enigzins inkomen.

Maar dat er door deze prijs 'hype' ineens 350-400 eur voor een koppel blauwe bergen, 600-700 eur voor een kopel zwartkappen, 700 eur voor en kopel groenstaarten en 1100 eur voor een koppel stella's wordt gevraagd is natuurlijk van de zotte. Als er ergens genoeg van zijn dan zijn het wel bovenstaande soorten.

Ik kan alleen maar zeggen tegen mensen die lori's willen kopen: DOE NIET MEE AAN DEZE PRIJS GEKTE".

Voor de goedwillende mensen: BLIJF BIJ MENSEN WAARVAN U WEET DAT ZE BELACHLIJKE PRIJZEN VRAGEN HAMEREN OP DE ONZIN HIERVAN.

Waarom ??

Simpel. we zitten nu in een vicieuze cirkel.
De echte liefhebbers en serieuze kwekers die wat nodig heben die kopen even niets vanwege de belachelijke prijzen. Gevolg: lossen vogels en dus minder na-kweek. Door minder na-kweek zijn/komen er nog minder lori's waardoor prijzen verder omhoog gaan. (immers mensen die veel handelen,slepen met vogels, onrust in de hokken etc. kweken sowieso niets)
Uiteraard is dit weer koren op de molen voor de handel (zichzelf noemende kwekers) voor wie het toch al niet uitmaakt of er soorten verdwijnen en/of duur worden. Gaat hen immers toch alleen maar om het geld. En ach... is de lori handel kapot gemaakt dan storten we ons toch gewoon op een andere soort. En dan begint het hele circus weer van voor af aan......

zo dat moest ik even kwijt

groet
Pim


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-05 - 22:47:23 send message to pietparkiet 10

als je net die vogel nodig hebt en je koopt hem niet dan kweek je ook niks ook koop je hem dan kan je natuurlijk kans op jongen hebben dus heb je weer geld om wat anders te kopen zo werkt het nu eenmaal


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-01-05 - 23:29:43 send message to ROCIO

Nouw Pim ik begin net weer opnieuw dus wat heb je aan te bieden want ik moet bij jouw zijn zie ik


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2008-01-06 - 00:45:07 send message to Rik

De prijzen zijn volgens mij op niets gebaseerd.

Een koppel Bonte Boeren kostte 5 jaar geleden €125,-- en momenteel is deze prijs verdrievoudigd.

Dit impliceerd dat een koppel Witbuikcaiques van €1000,-- naar €3000,-- zou moeten zijn gestegen.

Ik denk dat we elkaar gewoon een beetje gek aan het maken zijn en dat de prijzen op niets zijn gebaseerd.

Vijf jaar geleden wou bijvoorbeeld niemand Bonte Boeren en momenteel zijn ze erg populair. Ze zijn erg populair, omdat we bang zijn dat ze binnenkort zijn uitverkocht. Deze angst is volgens mij ongegrond.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2008-01-06 - 01:23:01 send message to Hawkeye_NL

Volgens mij is het niet een schuld van ...
Als je het mij vraagt is het een heel erg simpele rekensom waarbij je tot de conclusie komt dat het alleen maar erger kan worden.
Sommetje?

De mensen werken omdat ze geld nodig hebben voor hun vaste lasten, hun voeding en voor de extra uitgaven. Hiervoor willen ze wel goed betaald worden. Sterker nog, de mensen willen steeds meer salaris. Dit is nodig omdat alles duurder word in het leven en je toch wel je extratjes wilt blijven kunnen betalen.

De werkgevers betalen de werkende mensen voor hun diensten. Dit doen ze door hun producten te maken en te verkopen. Omdat de werkende mensen meer willen verdienen en ze zelf natuurlijk ook hun extra uitgaven hebben maar door hun status liever iets meer extratjes willen hebben om te laten zien dat ze meer zijn moet er dus wel meer verkocht worden OF ... idd de producten moeten duurder worden. Zo kan je tenminste de werkende mensen geven wat ze vragen.

Alles word duurder, soms echt omdat het zeldzamer word, soms gewoon omdat men liever in ene grotere auto wil rijden dan de anderen.
Ongeacht in welke branche je kijkt, ongeacht naar welk product, het komt allemaal op hetzelfde neer. Meer, meer en nog eens meer!

Bij de vogels gaat het dus niet anders.
De enige oplossing voor dit soort problemen blijken helaas in praktijk juist de minst prettige. Pas als de economische markt in elkaar klapt en de mesnen noodgedwongen weer minder geld accepteren voor hun werkzaamheden en dus de veel te dure producten niet meer kunnen kopen waardoor de bazen hun producten niet meer kwijt kunnen raken en ze dus ermee in de maag blijven zitten en hun extra uitgaven niet meer kunnen betalen, pas dan worden producten weer goedkoper. Wand ja, als de producten weer goedkoper worden dan kunnen de medewerkers die minder geld verdienen toch weer wat extra producten kopen en het jaar erop zelfs meer salaris vragen waardoor de bazen eerst weer meer geld verdienen en na dat jaar weer hun producten iets duurder kan verkopen en en en.

En zo is het leven toch?


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2008-01-06 - 11:59:53 send message to postvogel

Een ieder moet/kan kopen wat er bij zijn eigen beurs past,maar het is wel vervelend als je een goed kweekkoppel hebt en er valt 1 weg en je dus een nieuwe wilt kopen en er erg duur aanmoet(stel je dan ook nog voor dat het niet klikt).Hetzelfde geldt als je jonge vogels koopt om onverwant te maken,als je zelf ook verkoopt/ruilt is er niks aan de hand maar als je een slecht broedjaar hebt gehad dan wordt het lastiger.
Maar het blijft een hobby(die kost geld) en je bepaalt zelf of je koopt of niet.
Vogelgroet Chris.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-06 - 12:33:18 send message to pietparkiet 10

daarom hou ik het maar bij grasparkieten en valkparkieten het is wel erg als er een wegvalt maar je betaald je eigen geen bult aan de aanschaf van een nieuwe


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2008-01-06 - 14:36:44 send message to kvhooff

Ik heb wat zitten nadenken over de prijs van de prijsontwikkeling vogels

Vraagzijde:
Internet: In het buitenland waren de prijzen van vogels altijd veel hoger als bij ons. Handelaren maakten hier gebruik van en exporteerden.
Door internet is de hele wereld een dorp geworden en de buitenlanders betalen graag hun hogere prijs aan ons.
Mode: Handopfokpapegaaien zijn erg populair geworden. Jonge vogels verdwijnen uit kweekbestanden naar de huiskomer.
Kweekbare vogels worden als een investering gezien waarnee geld is te verdienen en leveren vrijwel geen nieuwe kweekvogels op omdat handopfok vogels meer opleveren als kuiken en jonge natuurbroed pas na 3-7 jaar wachten kweekrijp zijn.
Populariteit: poicephalussoorten worden ontdekt als de iedeale vogel voor de woonwijk - maken geen lawaai. In combinatie met het importverbord drijft dit de prijs omhoog. Daarnaast verdwijnen ze ook naar de handopfok.

Aanbod:
Vogels waar niet voldoenmde mee geweekt wordt verdwijnen door de importstop. Aanbod klein. Vraag en aanbod verstoord.
Handopfok zijn vrijwel ongeschikt voor de kweek (een enkele uitzondering daargelaten).
Tropische vogels zoals insecteneters worden niet in voldoende mate gekweekt om de importstop op te vangen.
Voor de import was dit niet echt nodig. Voor veel liefhebbers werden deze soorten beschouwd als "een leuk koppeltje voor erbij".



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-01-06 - 15:32:40 send message to Wickingh

Totdat het moment komt dat de kweekkoppels wegens hun zeldzaamheid weer aangehouden worden door de liefhebbers.
De echte liefhebbers zullen er zeker voor zorgen om hun kweekbestand te verjongen, dus ik zie het niet zo somber in.
Maar ik sta er iedere keer weer van te kijken wie de schuld krijgen van de prijsstijgingen.
De enige die daar schuld aan hebben zijn nog altijd de KOPERS.
Wil de koper niet betalen dalen automatisch de prijzen, zoals gewoonlijk in een vrijemarkt economie. Vraag en aanbod bepalen de prijs.

mvg Frank

Ps Het is een fabeltje dat handopfok vrijwel ongeschikt is voor de kweek, in sommige gevallen zijn ze zelfs geschikter dan wildvang omdat ze mensen gewend zijn.


Laurenzo
Website Member
Posts :61

Website Member
2008-01-06 - 22:49:47 send message to Laurenzo

Ik ben kweker van prachtvinken en toch heeft de prijsstijging ook enige voordelen:

- met de prachtvinken wordt nu gekweekt ipv "gehouden".
- zelfs al verkoop je ze aan de handel, krijg je er nog een redelijke stuiver voor, als je weet dat een prachtvinkje al gauw voor € 25 aan levend voer eet. En je krijgt dan van de handelaar € 50, dan heb je er nog iets aan "over".
- internsievere contacten tussen kwekers van dezelfde vogelsoort.
- ruilhandel wordt gestimuleerd, de portemonnee hoeft niet steeds geopend worden.
- ...


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-01-07 - 12:11:24 send message to tropic

Laurenzo,

Moet jij me de voordelen is vertellen als je niltava kweekt, en geen man meer kunt vinden.
Als je roodoorbuulbuuls kweekt, en 250 euro voor een importman moet betalen; als je irenabuulbuuls kweekt, en geen pop meer kan vinden; als je toerakos kweekt, en geen man meer kan vinden... Moet ik zo nog even verder gaan??
Contacten, allemaal goed, ikzelf zit 45 jaar in de vogelwereld, en steeds met vruchten en insekteneters bezig geweest, dus ik denk wel enkele contacten te hebben. Maar weet je wat deze mensen met hun zeldzame vogels doen? ze houden ze angstvallig vast, en je kan er dus nooit aanraken.
Dat is mijn visie op het hele import en prijzenverhaal.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-07 - 12:20:45 send message to pietparkiet 10

eigen vogels kweken en anders kweek je ze niet dan heb je ze ???????




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 126 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede