Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > rijzen de prijzen niet de pan uit
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-01-07 - 14:26:14 send message to tropic

zeer domme opmerking piet, of kan je met één vogel kweken. Moet je mij ook is leren dan.


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2008-01-07 - 14:55:23 send message to J. Santegoeds

Hallo,

Tropic; ik zou contact leggen met kwekers die nog wél de vogels hebben waarnaar jij op zoek bent.
Je vind het dan wel raar dat mensen hun vogel niet aan je afstaan, maar blijkbaar gaat die optie dan ook voor jou op.
Ik zou zeggen, werk samen, leen je pop uit (of man) en maak afspraken over de verdeling van de jongen.
Maak óók afspraken over de "uitleen" zelf.

Ik heb op deze manier leuke contacten opgebouwd met medevogelliefhebbers.
Als iedereen dit soort vogels alleen in een kooi/volière laat zitten, zijn er binnen enkele jaren geen meer in de Avicultuur voorhanden.

Succes, groeten, J. Santegoeds


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-07 - 15:07:10 send message to pietparkiet 10

wie is hier nou dom jij zeg dat je die soorten kweekt ?????????


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-01-07 - 17:37:28 send message to tropic

Klopt J. Santegoeds, maar het is en blijft een probleem want wederzijds vertrouwen tussen mensen die mekaar nog nooit gezien hebben, laat staan kennen. Ik heb een irena pop uitgeleend, weet 100% zeker dat ermee gekweekt is en er twee jongen grootgebracht zijn. Diegene die mijn pop had, zegt er niets mee gekweekt te hebben, en waar sta je dan?
Regelmatig zit er iemand op internet die irena's op ruilbasis wil verderkweken. Ikzelf zit met één losse pop. Die man heeft twee koppels, een losse man en een aantal e.k jongen van 2007.
Mijn pop naar hem kan, omgekeerd, zijn man naar hier kan niet, waar zijn we dan aan bezig.
Dit om maar te zeggen dat het allemaal niet zo simpel is als het lijkt. Anderzijds heb ik ook al zeer goede ervaringen gehad met dat uitleensysteem, maar het blijft toch opletten.wink ;)


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-01-07 - 18:47:43 send message to ROCIO

hoi Tropic als mij dat zou over komen dan komt er bloed aan de muur is al eens eerder gebeurd niet te weinig ook


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-01-07 - 19:02:55 send message to denegon

Ja tropic ik moet je wel gelijk geven. heel vaak moet het altijd van jou komen en er komt zelden iets terug.
Dit maak ik ook vaak mee.
Ik heb inmiddels wel een paar mensen gevonden die altijd helpen bij problemen. (wel te tellen op een hand) Maar ja als ook zei de vogels niet hebben dan wordt het moeilijk.
Nou maar hopen dat de mensen waar ik al een paar keer mee gemailt heb een pop voor me hebben en dat hij niet zo duur is dan komt het misschien toch nog goed.
Ook al is je vertrouwen al een paar keer beschaamd toch nog eens proberen je weet maar nooit of je iets vind.
suc6 met zoeken en hopelijk kweek ze.
groetjes egon


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-01-07 - 19:10:38 send message to P.Rooth

Het gaat nog steeds over de 'belachelijk'hoge prijzen TOCH ??????

Wie betaald nu nog 450 euro ( was 1000 gld)voor een albino man Halsbandparkiet ?
De prijzen van halsbandparkieten zijn enkele jaren geleden toch ook ingestort .

Zag op de arena een advertentie van een jonge handopfok grijze roodstaart 1 jong voor "slechts"
700 waarbij we weer bij het begin van deze topic aangeland zijn waarin al stampij gemaakt werd voor een stel die 1300 zou moeten kosten .

Ben slecht in rekenen maar 2 maal 700 was vroeger 1400 of is dit nu anders .

En dan staat het nieuwe broedseizoen voor de deur , zoals iedereen wel zou moeten weten is dat de vogels dan duurder worden in ieder geval duurder dan vlak NA het broedseizoen .


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-01-07 - 19:25:36 send message to denegon

de 700 euro voor een jonge grijze roodstaart vind ik ook veel te duur dus als je zegt je hoeft er maar 2 te verkopen en je hebt je koppel terug is 'kul' want ik krijg nooit 700 euro dan ben ik een idioot zeggen ze dan, of ik krijg ze altijd voor de helft en als je dan zegt nou dan mag je van mij nog 50 euro winst maken en dan koop ik ze voor 400 euro van je en ik wil er 5 hebben hoor je niets meer, heel raar.
groetjes egon


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-01-07 - 19:34:37 send message to P.Rooth

De les die een ieder onderhand wel heeft geleerd is dacht ik laat je nooit opnaaien als je zelf vogels hebt die weg MOGEN eerder al aangegeven dat veel liefhebbers alle ruimtes die ze hebben volzetten , indien een ieder die goed kweekt zorgt dat de nakweek niet weg MOET omdat we met ruimte gebrek te maken hebben zijn altijd de sigaar want die handelaren weten dat waarbij het komt dat je ze weg MOET doen de vogels niks waard zijn en tegen de tijd ( broedtijd)als je wat nodig hebt dezelfde vogels plots het dubbele of nog meer moeten kosten .

Blijft hetzelfde verhaal Aanbod hoog prijs laag Vraag hoog prijs hoog .


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-01-07 - 21:00:41 send message to denegon

Dat is zeker zo en ja ik heb voor mijn jonge vogels 5 kooien leeg staan. terwijl ik met 8 koppels kweek. (wil kweken)
Ik wil alleen maar zeggen dat er altijd gehuilt wordt als ik wil verkopen maar ik mag niet huilen. nou dus niet meer.

Ik ga kijken en als de vogel er goed uitziet dan vind ik het niet erg om een goede prijs te betalen. maar klakeloos de helft bieden vind ik niet echt netjes.

en dan nu weer on topic ik vind de prijzen veel te duur


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2008-01-07 - 21:50:44 send message to kvhooff

Bericht vanuit de financiele wereld.
Wegens tegenvallende resultaten op de internationale beurzen, zijn beleggers op zoek naar betere rendementen.

Vogels.

Je kunt beter in vogels beleggen dan in aandelen of goud. Van sommige soorten worden prijsstijgingen van 50% op jaarbasis gerealiseerd. Rendementen worden helemaal astronomisch als men naast het bezit van vogels ook er mee kweekt. Kwekers worden slapend rijk. Hun enige angst is dat hun vogeltjes doodgaan.

Groetjes

Kees


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-01-08 - 07:52:22 send message to denegon

De beurs op dan worden ze nog duurder.
groetjes egon laugh :D laugh :D laugh :D


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-01-08 - 09:01:28 send message to Hobby-handel

Het is een kwestie van marktwerking, net zoals bij de energie leveranciers, de zorgverzekeraars enz enz.
Hoe meer aanbieders er zijn hoe goedkoper het wordt wink :)
En met aanbieders op vogelgebied bedoel ik dat er jaren terug eigenlijk alleen handelaren waren die vogels verkochten, terwijl nu heel veel particulieren hun vogels willen verkopen voor prijzen die een handelaar ook vraagt. Gevolg is weer dat een handelaar meer moet geven wil hij vogels krijgen, met als gevolg dat ze weer duurder worden. En ga zo maar door!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-01-08 - 10:08:05 send message to ParkietenPeter

quote
Bericht uit de finaciele wereld

Dan zijn die finaciele giganten wel errug kortzichtig en ze lopen denk ik zo toch aardig áchter de feiten aan.

De prijsstijging zal nu niet meer zo hard gaan. (hoop ik ten minste) wink ;)


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2008-01-08 - 14:25:42 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat mij mateloos irriteerd zijn de advertenties met bieden boven de vraaagprijs.

Zoals laatst een koppel naaktogen op deze site,
wie doet een mooi bod boven de normale prijs van 1500 euro.
Een poging om een gek te vinden met een dikke portemonee en een serieuze liefhebber buiten spel te zetten???

Op deze manier kun je met een bevriend iemand proberen de prijs kunstmatig omhoog te krijgen door een geintereseerde koper meer te laten opbieden.

Stopt de koper of haakt af, vermeld je gewoon dat ze niet zijn opgehaald en alsnog voor het laatste bod te koop zijn. Walgelijke praktijken, ik vind gewoon een normale prijs vragen, zijn het mooie grote vogels dan het gemiddelde dan kan er iets meer voor gevraagd worden naar mijn mening.

Maar geen verkoop als een veiling met opbod, ik snap ook de liefhebber niet die deze manier van verkopen uitvoerd.

Overigens vraag ik me af, vooral bij de vruchten en insecten waarom de de prijsstijgingen zo hoog zijn. Wat is nakweek waard als het niet onverwant gemaakt kan worden??

Soorten die zeldzaam zijn met een ongewisse toekomst zijn toch eigenlijk waardeloos en ongeschikt om mee te kweken. Of je moet kiezen voor inteelt en alle gevolgen voor de vogels en kopers voor lief nemen.

Groeten Ruud




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 111 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede