Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Het koppelen van een handtamme zwartkop caique. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-03-27 - 12:28:26 send message to ineznick

Alle een aantal dagen zitten de caique's samen in het blok. Als ik bij de voliere kom, komt de man heel snel uit het blok.
De pop blijft wel in het blok. Het zal toch niet waar zijn! Misschien als straks het weer wat opknapt komen er misschien wel eieren? Ik hou jullie op de hoogte.

gr gerben


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-05-03 - 09:58:26 send message to ineznick

Vorige week heb ik de caiques verplaatst naar een grotere voliere. Was wel bang dat ze niet door zouden gaan met hun broedstemming. Maar vandaag 3-5-'13 ligt het eeste ei in het blok! Geweldig, nou maar hopen dat het ei bevrucht is en of ze gaat broeden. Ik hou jullie op de hoogte.

Gr gerben


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2013-05-03 - 11:41:47 send message to oli4

Mooi nieuws, lukraak 2 losse vogels bij elkaar zetten en resultaat! Bij mij zitten alle koppels caique's van jongsafaan samen, nu ook ongeveer 6 jaar, paren en in blok zitten genoeg, voeren en al wat je wil, en nog nooit geen ei gezien. Dus gun ik het je zeker dat je al zo snel resultaat hebt.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-05-03 - 12:23:00 send message to ineznick

Dank je Oli,
Ik hoop dat jij na al die jaren ook eens eieren krijgt.
Dat zal toch mooi zijn. Dat ik een ei heb, is mooi , maar dat wil nog niet zeggen dat er jongen komen!
We gaan het meemaken, ik wacht het wel af. En anders misschien volgend jaar.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-05-11 - 05:47:33 send message to ineznick

Ondertussen hebben ze nu 3 eieren. En om ze te voeren wordt het toch behoorlijk gevaarlijk.
Gelukkig met voeren gebruik ik een draaiplateau.
Omdat de man mij probeert aan te vallen, ben ik blij dat ik een draaiplateau heb. Maar om bij de waterbak te komen, moet ik een luikje open doen om mijn hand naar binnen te doen.
Dat gaat met veel pijn en moeite, de man probeert dit echter te verkomen en valt mij aan.
Is dat altijd zo bij caiques, dat ze zo agressief zijn tijdens de broedtijd? Verder laat ik ze zoveel mogelijk met rust , maar moet toch wel voeren.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2013-05-11 - 15:55:50 send message to Jan van Dessel

Hallo.
Ja ik weet het, het zijn felle baasjes.
En dan is het mannetje ook nog handopfok dus ook nog niet bang.
succes gr Jan.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2013-05-11 - 20:37:33 send message to Dennis Fr.

Dat is het nadeel als je gaat kweken met tamme vogels.die zijn dan heel beschermend. heb dit in het verleden met Lori's gehad. die vielen je letterlijk in het gezicht aan als ze eieren hadden.buiten broedseizoen schatjes eerste klas.heb het nu ook met een valkparkiet in het broedblok.bijt ie mijn handen kapot als ik wil kijken erbuiten .een lief beest


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2013-05-12 - 08:45:33 send message to Jan van Dessel

Het kan ook anders.
Ik heb wel eens een koppel lori v\d b b gehad, die zaten gewoon op mijn hand mee te kijken als ik de jonge aan het ringen was en nu bij mijn edels, die laten ook best alles toe maar niet zo gek als toen bij mijn lori's .
gr Jan.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-05-26 - 11:19:03 send message to ineznick

Het laatste ei is 14-5 gelegd,na hoeveel dagen kan ik bij de caiques zien of de eieren bevrucht zijn ? Of is dat net als bij andere parkieten of papegaaien?


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2013-05-26 - 11:38:00 send message to oli4

Bij een zwartkopcaique is dat toch na 20 dagen laugh :D
Haha, neen, is gewoon zoals bij andere papegaaien hoor wink ;) Ik zie niet in waarom het enkel bij DE zwartkopcaique anders zou zijn.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-05-26 - 13:12:11 send message to ineznick

Dan had ik nu toch allang kunnen zien of ze bevrucht zijn ? Had de eieren gisteren al weg willen halen, maar toen kon ik niet met zekerheid zeggen of ze nou wel of niet bevrucht waren.
Zal straks nog eens kijken. De eieren zijn wel wat donker van binnen, daar heb je het dan ook mee gehad.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2013-05-28 - 20:12:12 send message to Jan van Dessel

Hallo.
Ik zou ze gewoon hun broedtijd uit laten zitten, ze moeten alles nog leren.
gr Jan.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-06-24 - 11:25:06 send message to ineznick

Hallo Jan , ik had na een tijdje toch de eieren weggehaald. Met de gedachten, dat ze het dan misschien volgend jaar wel weer zouden gaan doen.
Wat schept mij verbazing , is de pop vorige week weer begonnen met eieren leggen.
Vandaag werd het derde ei gelegd. Ik wacht het wel weer af. Wat me wel opvalt, is dat mijn caiques om de 3 dagen een ei leggen. Hou jullie op de hoogte van de caiques.

gr gerben


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-08-02 - 23:19:59 send message to ineznick

Voordat ik op vakantie ging (2 weken geleden) had ik 4 eieren bij de caiques. Toen ik een week later thuis kwam lagen er nog steeds 4 eieren. Maar nu is de pop van de week weer begonnen met leggen, heb er nu ondertussen 7. Komt dit vaker voor ? En wat kan hier de oorzaak van zijn? Tussen het eerste en het laatste ei zit meer dan een maand tussen.


adjekant
Website Member
Posts :55

Website Member
2013-08-16 - 08:21:30 send message to adjekant

Dat de caiques elke derde dag een ei leggen, is hier ook zo. Dat ze elke vijf weken opnieuw beginnen met het leggen van (onbevruchte) eieren is wel vreemd. Het klinkt bijna alsof je 2 poppen bij elkaar hebt zitten....?

mvg

Ad




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 151 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede