Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Het koppelen van een handtamme zwartkop caique. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2013-08-17 - 22:03:09 send message to J.ten Wolde

Ad,dat hoeft niet eens dat het 2 poppen zijn.
Heb hier een koppel ara's zitten die 15 eieren heeft gelegt en dat zijn geen poppen.
Heb de eieren gewoon laten liggen velen er van hebben ze kapot getrapt of uit het blok gegooit.
Maar wat niet verwacht werd ze van het ene moment op het anders broeds.
Ze heeft nu 4 eieren onder zich liggen waarvan er 3 bevrucht zijn.
Gerben laat de eieren gewoon liggen en wacht gewoon af met wat de vogels verder gaan doen


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2014-06-26 - 11:58:55 send message to ineznick

De eieren waren vorig jaar allemaal onbevrucht.
Dus ze gaan het dit jaar weer proberen. Ze zitten nu op 3 eieren en ik heb warempel paringen waar genomen. Alleen heb ik nu een probleem, mochten de eieren wel bevrucht zijn en uitkomen, dan ben ik er niet op tijd voor het ringen.
Ben dan op vakantie. En degene die de vogels verzorgt, kan de vogels voeren, maar geen vogels ringen.
Eerst maar eens afwachten of ze bevrucht zijn, dan ga ik me daar wel eens druk over maken.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2014-07-15 - 23:39:18 send message to ineznick

Vandaag is het eerste ei uitgekomen van de zwartkop caqiues! En over het ringen hoef ik ook niet in te zitten, mijn ex schoonvader gaat de jongen/jong ringen. Ben benieuwd als ik straks weer thuis kom, wat er in het blok zit. Zo blijkt wel weer dat je een handtamme vogel koppelt met een andere vogel er ook nog jongen uit kunnen komen.
Nou maar hopen dat ik ze ook nog op stok krijg. Maar ben nu al super blij dat ik een jong heb!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-07-16 - 00:33:19 send message to Karel

Gefeliciteerd Gerben. Mooi dat het uiteindelijk goed gaat komen. Geduld is een schone zaak......maar dan heb je ook wat. happy :)


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2014-07-20 - 23:45:19 send message to ineznick

Ondertussen zijn er 2 uit het ei gekropen, nou afwachten als ze straks een ring om hebben als ik van vakantie terug kom. Misschien dat de 2 andere eieren ook nog wel uitkomen. Een grote verassing als ik weer in Nederland ben.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2014-07-21 - 00:42:43 send message to Rik

Dat is dubbel goed nieuws Gerben. Goed dat je op zo'n manier met elkaar om kan gaan.

Geniet van je vakantie!


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2014-07-22 - 01:10:04 send message to ineznick

Dank je Rik, ja ik ga nog steeds op een goede manier met mijn ex schoonfamilie om. Als je samen kinderen hebt, moet je proberen om op een goede manier met elkaar om te blijven gaan. Want anders zijn de kinderen daar de dupe van! En een voordeel ervanis, als je goed met je ex schoonfamilie omgaat, je er ook de voordelen uit haalt! En wat ik met m'n ex heb/had is verleden tijd. We zijn allebei onze eigen weg gegaan en dat gaat goed! En nu weer genieten van de vakantie!


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2014-08-04 - 15:53:27 send message to ineznick

Ben weer terug van vakantie. 1 van de jongen heeft het niet gehaald, denk door de warmte. En de andere leeft en ziet er gezond uit. Ook is hij geringd. Ben erg trots op, de eerste keer jongen bij de caiques. Dit had ik niet durven dromen een jaar geleden. Nou het jong nog op stok zien te krijgen, maar dat gaat denk ik wel lukken.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2014-08-05 - 18:42:25 send message to Jan van Dessel

Hallo.
Is al je geduld toch beloond.
leuk hoor.
gr Jan.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2015-07-08 - 01:20:16 send message to ineznick

We zijn weer een jaar verder, nu heb ik momenteel 3 jonge zwartkop caiques in het blok liggen!
Het waren er 4, maar de laatste was na een dag weg.
Heb ik nooit weer gezien. Ik heb de eerste 2 geringd, prachtig hoor! Ben super trots!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-07-08 - 01:22:36 send message to Karel

Wederom gefeliciteerd Gerben. happy :) Het gaat ieder jaar beter met je caique's.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2015-07-12 - 20:25:14 send message to Jan van Dessel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Lekker bezig, super.
gr Jan.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2015-07-12 - 22:50:41 send message to ineznick

Dank jullie wel, ondertussen zijn ze alle drie geringd. En groeien als kool.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2015-10-29 - 21:57:06 send message to ineznick

Nou ben ik van de 3 jongen er 2 kwijt.(verkocht) En heb nu nog 1 jonge pop zitten. Daar heb ik nu een man van 2007 bij gekocht.
Heb ze nu nog apart zitten, maar kan je een jonge pop koppelen met een brr man?
Voordat ik ze bij elkaar in de voliere doe, zou ik graag jullie mening er over weten.

gr gerben


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2015-10-30 - 09:44:22 send message to Jan van Dessel

Hallo.
Ik zou het niet weten.
gr Jan.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 111 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede