Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > say no more Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-14 - 22:12:12 send message to dooren

Ho ho ho ho Peter,

===============
Nou pak dan ook nog de grote houtbedrijven aan, die per dag meer oppervlakte aan bomen omleggen dan Nederland groot is,
===============

Dan zou er elke 70 dagen een oppervlakte van Australië gekapt worden.

Maar dat het teveel is ben ik met je eens.
Ik denk als je als particulier naar het keurmerk van tropisch hardhout (FCS) kijkt en alleen deze koopt dat je dan al veel aan de bosvernieling voorkomt.
Deze hebben namelijk een herplantingsplicht en kappen gecontroleerd.
Ze kappen bepaalde bomen uit een bos maar niet alles zodat de toplaag welke anders door regen wordt weggespoeld intact blijft. Zoals je weet is te vruchtbare toplaag van een regenwoud erg dun en kwetsbaar.
Waarom dan geen aluminiumkozijnen, deze grondstoffen worden weer gewonnen in regenwouden (bauxiet) in onderhanden in Suriname.
Alleen duurzaam natuurbeheer kan ook hier uitkomst bieden, we moeten gewoon wat meer betalen, zodat negatieve effecten in de natuur worden voorkomen of worden tegengegaan.

Als ze import verbieden, dan zullen hier in Europa grote kwekerijen worden opgericht om de vraag naar huiskamervogels te kunnen voldoen.
Nu door lage prijzen en dump-importen blijkbaar niet interessant genoeg. Die grote kwekerijen zijn misschien voor sommige onderons ook niet goed te keuren, maar het is beter dan massa-importen deze kunnen immers leiden tot uitsterving.
Gert


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-14 - 23:34:44 send message to oranjekuif

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ho Ho Ho Peterlaugh :Dlaugh :D

Quote

-----------------------------------------------
Het is geen kwestie van vraag/aanbod, wat niet aangeboden kan worden, is ook geen vraag naar.
----------------------------------------------

Dit is volgens mij de hele wereld economie omdraaien

Waarom wordt er anders Bv nog cocaine naar Europa gesmokkeld

In het land van herkomst mag het niet verbouwd worden,het mag niet tot cocaine verwerkt worden,het mag niet geexporteerd worden,het mag in europa niet geimporteerd worden,niet verkocht worden en niet gebruikt worden(officieel)en toch gebeurt het! verklaring:verslaafde vragen erom,dealers willen geld verdienen,reeders/smokkelaars ook ,overheid in land van herkomst ook,maffia daar ook en de arme cocaboeren ook dus vraag creeert aanbod

Wat is dat is;wink ;) Vraag creeert aanbod (en dit is niet in alle gevallen goed,;(harddrugs,wapens etc)

mvg rene



Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-15 - 02:03:50 send message to Lennart

quote
Waarom wordt er anders Bv nog cocaine naar Europa gesmokkeld


Hoi Rene, Ik vind dit iets te kort door de bocht!
Hier zit internationaal en wereldwijd een gigantische maffiaorganisatie achter! Je kunt namelijk ook behoeftes creeëren! En neem van mij aan als ervaringsdeskundige op het gebied van (randgroep)-jongeren dat ik aardig weet wat er in dat wereldje van hen omgaat! Mijn inziens laten alle overheden in Nederland en omliggende landen als België, Frankrijk, Duitsland, Spanje daar een grote gemiste kans liggen omdat in al deze landen er een ultieme wetgeving is omtrent soft en hard drugs. Het enige wat we in dit beleid terug zien is de jacht op jongeren nabij de grenzen....(het uiterlijk vertoon) en daarna gebeurd er niets meer omdat ze zelf ook met de handen in het haar zitten vanwege de interne drugsproblemen! Zelfs Frankrijk en Duitsland met hun grote mond omtrent het beleid in Nederland komen nu hier kijken of ze dat ook in hun eigen land kunnen verkopen! Zo kan je het hele verhaal doortrekken naar houtkap in de regenwouden, de import van onze hobbyvogels, etc., etc......
Alles in de wereld draait om het grote geld en als je daar eenmaal tussen inzit is er geen weg terug....want een mens heeft eigenlijk nooit genoeg! Het verhaal wat Peter schrijft geeft behoorlijk de werkelijkheid weer, namelijk: Je kunt geen individu aanwijzen die alle ellende veroorzaakt! We zitten er midden in en het enige wat we kunnen doen is proberen die cirkel te doorbreken op wat voor manier dan ook!
Lennart


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-15 - 07:31:26 send message to oranjekuif

Dit was uitsluitend als voorbeeld dat vraag en aanbod aan elkaar gekoppeld zijn (economisch begrip)

Voor de rest zit het natuurlijk allemaal heel wat gecompliceerder inelkaar.sad :(

mvg Renewink ;)


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-02-15 - 10:16:02 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je de media mag geloven wordt de internationale handel in verdovende middelen qua omvang direct gevolgd door de handel in exotische dieren! De basisstructuur van de manier waarop men daarbij te werk gaat lijkt verdacht veel op elkaar.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-15 - 12:23:04 send message to johanblok

Voor het behoud van natuur en wilde papegaaien is een duurzame omgang met de natuur van levensbelang. Er zullen altijd individuen zijn die geld belangrijker vinden. Maar zolang regeringen zich economie en geld belangrijker vinden en duurzaamheid niet flink doorberekenen (de vervuiler betaalt) verbetert er nauwelijks iets.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-15 - 14:21:00 send message to Jacqueline

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

happy :)

Ik weet niet wat er in het zwarte circuit aan vogels zitten.
Zal heus wel bestaan denk ik.
Maar als eerlijke kweker kun je toch niets met een gesmokkelde vogel.
Geen cite's te verkrijgen op deze vogels, tenminste het lijkt me niet dat vogels die hier van vrijgesteld zijn in aanmerking komen om te smokkelen.
Dus lijkt me de vraag naar deze vogels, nihil.

Maar wat ik me wel afvraag is het volgende.
Stel je hebt een of meerdere koppels lijst 1 vogels zitten, dan zou het mogelijk zijn om nakweek van gesmokkelde vogels op te voeren als zijnde nakweek van de legale koppels, om zodoende toch de cite's papieren te bemachtigen.
D.N.A onderzoek zou hier uitsluitsel kunnen geven, maar word dit gedaan, het zou toch perfect zijn als er steekproefgewijs bij kwekers die lijst 1 jonge aangeven onderworpen zouden worden aan een dergelijk onderzoek.
Deze manier van controle maakt het nog minder intressant om met wit gewassen smokkelwaar de markt te verzieken, en zal in het verlengde daarvan ook minder uit de natuur weggehaald worden.
Als het al bestaat zijn het toch de zeldzame soorten die hier van de dupe zijn, en die kunnen elke hulp gebruiken om in hun natuurlijk biotoop te blijven.
De vindingrijkheid van drugs couriers is groot, en gezien dat er enorme bedragen weggeteld worden voor zeldzame vogels zal de vindingrijkheid van diegene die met gesmokkelde vogels kweekt daar niet voor onder doen, lijkt mij.

Dus is het toch wel belangrijk dat je niet alleen de Import links laat liggen, maar ook heel goed uit je ogen kijkt voordat je lijst 1 aankoopt, maarja waar let je op.?
De papierhandel zal wel in orde zijn, en ik zie niet met het blote oog (trouwens ook niet met een microscoop) of het werkelijk de ouders zijn of niet.
En zelf laten testen op D.N.A mmmmmmmm prijzig lijkt me.

Een oppervlakte ter grote van de provincie Utrecht, moet het zijn, volgens Discovery dan.
Ach een beetje overactief getypt van mij zijde.
Maar we begrijpen elkaar toch en dat is waar het omgaat.


wink ;)
Peter.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-15 - 15:40:06 send message to Niltava

quote
D.N.A onderzoek zou hier uitsluitsel kunnen geven, maar word dit gedaan, het zou toch perfect zijn als er steekproefgewijs bij kwekers die lijst 1 jonge aangeven onderworpen zouden worden aan een dergelijk onderzoek.


Volgens mij is iets dergelijks gedaan bij hyacinthara's
Geloof dat een man eieren smokkelde en zelf een paar had.
Echter na DNAonderzoek bleek dat het nooit jongen van deze "ouders" kon zijn.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-15 - 15:51:51 send message to Hawkeye_NL

quote
Men zou een papegaai eigenlijk binnen 1 jaar moeten kunnen terug brengen bij de verkopen als men merkt dat het toch even wat anders is dan men dacht.

Is een leuke stelling maar geeft meer problemen voor de vogels dan ons lief zal zijn. Mensen weten dit heel snel en gaan dan echt schuiven met de dieren. Denk even met mij mee:

Een koper koopt tegenwoordig al veel te snel een dier. Impuls koop heet dit met een net woord! Als de koper er later achter komt dat hij of zij te vroeg ja heeft gezegt dan gaat dit altijd ten koste van het dier. Het gevolg is dat men met het dier gaat schijven. Juist het feit dat je niet terug kunt komen om je geld terug te halen en het dier terug te brengen remt mensen om direct ja te zeggen. Stel je nu dat de koper binnen een jaar de vogel terug mag brengen dan moet daar natuurlijk wettelijk ook een vergoeding tegenover staan. Anders werkt de regel nl niet. In dat geval is het voor mensen een reden te meer om niet meer na te denken en de dieren gewoon blind te kopen. Ze kunnen tenslotte toch terug als het niet bevalt.

Geeft ook een mooie oplossing voor de vakantie opvang. Voor de vakantie terug brengen en na de vakantie een jonge gaai weerkopen?

Ik denk dat er juist veel strengere regels moeten komen die impuls koop bemoeilijkt. Volgens mij kan je beter een wettelijke afkoelperriode verplicht stellen. De koper moet dan verplicht een aanbetaling doen en kan pas na een periode van bijvoorbeeld een maand de vogel werkelijk ophalen. Bedenkt de koper zich in deze periode dan is de aanbetaling voor de verzorging van die maand en het reserveren. In deze periode moet de vogel dan ook afzonderlijk komen te zitten en kan dan direct onderzocht worden. De koper krijgt dan altijd een vogel mee met papieren en impulskoop is hiermee voor het grootste deel tegengegaan.


Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening. Ook hier kleven nadelen aan. Het schuiven met vogels is hiermee echter wel deels voorkomen.

Erwin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-15 - 17:49:43 send message to ParkietenPeter

Erwin,

Ik denk niet dat een vogel aanbetalen en een maand later pas krijgen altijd zal werken. In ieder geval niet met tamme vogels. Mensen willen heir toch snel van genieten. Tenminste als het net zelfstandige vogels betreft. Anderen willen ze al als ze uit het ei komen.
Met kweekvogels is dit zeker een optie, maar daartegen staat dat een kweker meestal wel weet wat hij wil en gaat halen. Hier is het impuls iets minder gevaarlijk.

Maar wat wel, heb ik zo niet direct een antwoord op. Terugbrengen binnen een jaar is inderdaad de grootste nonsens. garantie is goed maar hierdoor zouden de vogels speelballen worden. En daar zijn we niet voor!
wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-15 - 18:04:56 send message to Niltava

quote
Met kweekvogels is dit zeker een optie, maar daartegen staat dat een kweker meestal wel weet wat hij wil en gaat halen. Hier is het impuls iets minder gevaarlijk.


En dus als huiskamervogels verboden werden.....
Ik denk dat we dan zelfs wel eens een overschot zouden kunnen krijgen....


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-15 - 18:18:27 send message to oranjekuif

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk dat de vraag van lijst 1 vogels door kwekers/liefhebbers in de toekomst zal afnemen (en daardoor de smokkel ook minder intressant zal gaan worden,en wel hierom; Het is nu al een groot probleem voor exporteurs om exportpapieren en EEg cittussen in een al dan niet redelijk tijdsbestek te krijgen,dit zorgt er voor dat ze eigenlijk belemmert worden in een snelle ,lucratieve manier van handel drijven.
Ze kiezen dan voor de makkelijke weg n.l lijst 2 vogels (ook veel babys)
Als er geen export van lijst 1 vogels is ,is de ,,markt,, in europa zo voorzien.

Dit zal diverse kwekers/liefhebbers er van weerhouden deze vogels aan te schaffen(want ze weten dat er bijna niet van de jongen,af te komen is )(dit maakt dan de smokkel ook weer minder intressant)

Volgens mij werden er in het verleden (en nu waarschijnlijk ook nog hoofd zakelijk lijst 2 vogels/eieren gesmokkeld die financieel intressant waren/zijn B.V groenbroekcaiques,kortstaartpapagaaien,incas,ara couloni, amazone Xantholora ,(dure mutanten australische parkieten,mutanten halsbanden etc,etc

Veel gewin,weinig risicosad :(sad :(

MVG Renewink ;)




Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-15 - 19:08:20 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Of het af zal nemen,lijst 1 vogels, is eigenlijk niet te beantwoorden, als ik sommige verlanglijstjes zie, ergens op dit forum, moet er toch nog aardig gekweekt worden.

Maar via dit medium internet, schakel je toch heel de malafide tussenhandel uit.
Willen we een bepaald soort papegaai/ara gaan we opzoek naar kwekers via internet, en leggen rechtstreeks contact, via foto's/film bekijken we of het is wat we willen, en vanaf dat moment worden er verdere afspraken gemaakt.
Het verkrijgen van vereiste import/cite's papieren geeft geen problemen, je rijd of vliegt niet naar de andere kant van de wereld om EEN koppeltje te halen, voor de handel, en dat begrijpen ze heel goed de instantie's die je de benodigde papieren geven.
Zelfs met de vetinairedienst op schiphol kun je vergaande afspraken maken, geef je vluchtnummer door wanneer je aankomt en ze staan bijwijze van spreken bij de uitgang van de gate op je te wachten.
Ja als handbagage kun je ze mee nemen, wel vooraf ook weer goed afspreken met de maatschappij waar je mee vliegt.

Oke, ze worden wat duurder, maar je hebt wel wat je wilde, ene even op en neer voor wat dagen naar een warme locatie is toch ook leuk meegenomen.
Het nuttige met het aangename verenigen zullen we maar zeggen.

Voor de liefhebbers, landen die de dollar accepteren is het nu leuk om de euro te wisselen.


wink ;)
Peter.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-15 - 21:11:36 send message to oranjekuif

Peter,

Ik ben bang dat het niet zo makkelijk is als Jij suggereert(zou wel mooi zijn als het wel zo was)

Ik weet Bv Dat de Xantholoras waar jij over sprak,voor 500 dollar per stuk(bij 21 tegelijk) te koop stonden.
Toch was dit voor mensen in nederland die vogels over heel de wereld exporteren,en zelf een goed gekeurde quarantaine hebben niet intressant genoeg,en vooral te veel rompslomp en kosten om ze naar hier toe te halen.(hier kosten ze denk ik 3.5 a 4000 euro per paar)

Het verkrijgen van import/export papieren kan maanden duren
RVV werkt ook niet echt mee!(en zeer duur,en diverse onderzoeken))
vogels die van buiten europa komen moeten in goedgekeurde quarantaine(hoeveel zijn er die in Nederland?,en wie steld die tot beschikking?
En Veel maatschappijen vliegen geen vogels meer.

Dit geldt niet voor vogels binnen europa,die hoeven niet in quarantaine ETC en mogen door sommige maatschappijen wel als handbagage toe gestaan.

Maar je kunt inderdaad wel via internet leuke contacten met kwekers over de wereld opbouwenwink ;)

MVG Rene



Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-15 - 22:16:28 send message to Jacqueline

happy :)

Het niet mee werken van instantie's die de papierhandel verzorgen is niet onze ervaring.

Kunnen alleen maar een grote pluim geven voor alle hulp die zij ons kosteloos geboden hebben, om het een en ander voor elkaar te krijgen.

Maar ook zij kunnen natuurlijk geen ijzer met handen breken.
Het moet wel te realiseren zijn wat je wil.
En, heel belangrijk, geen handelaar zijn die tig vogels wil importeren, want dan klop je op gesloten deuren die maar heel langzaam open te krijgen zijn.

Het klopt wel, ze maken het steeds moeilijker voor de Profs.

Wij wisten de RVV te overtuigen van onze goede bedoelingen, en daarbij de nodige gezondheidverklaringen (meerdere bloedonderzoeken) zorgde ervoor dat quarantine niet nodig was.

En het was onze KLM die er geen problemen mee had.

Dus het zal nu wel duidelijk zijn dat we niets suggeren, maar putten uit eigen ervaring.
Nu bijna twee jaar geleden, dit mogen meemaken.

By the way, quarantine ruimte's zijn er niet alleen in Nederland.wink ;)



wink ;)
Peter.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 130 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede