Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vleugel uit de kom? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2005-03-30 - 18:19:49

Ik ga altijd op de fiets naar de dierenarts.. Of iemand met een auto zou je kunnen brengen..


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-03-30 - 18:23:13

Hebben ze in België geen krantenwijken?


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-30 - 18:34:14

Sorry hoor maar hier zakt mijn broek van af. Hoe jong je ook bent of hoe weinig een dier ook waard is in geld. Je gaat er mee naar een dierenarts als het wat mankeert! Deze verantwoordelijkheid heb je op je genomen toen je besloot het diertje te kopen. Je laat het nu misschien onnodig pijn lijden terwijl het misschien helemaal goed kan komen als er een deskundig iemand naar kijkt.
Vindt dit geen HOBBY zo en al helemaal geen liefhebberij!

mijn waardeloze 2 eurocent
Ria


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-30 - 18:34:16

Hoi natasja,

quote
hoort niet iedereen evenveel respect te krijgen ongeacht leeftijd


Inderdaad, maar mijn reaktie was nog al heftig en was bedoeld voor een volwassene die weet wat hij doet, althans daar ga ik dan even voor het gemak van uit!

Omdat het om een vrij jong iemand gaat zul je hem deze verantwoordelijkheid bij moeten brengen als volwassene. Maar dat wil nog niet zeggen dat mijn mening ten opzichte van hem veranderd is. Alleen de benadering heb ik aangepast!

Stick

quote
Ik ben ook een jonge liefhebber en heb eerlijk gezegd geen goesting om veel geld aan een vogel uit te geven die dan mss niet waard is!! Mijn menig!


Hier heb ik maar één antwoord op:

Doe zo snel mogelijk afstand van je vogels want je bent ze niet waard! Dat je jong bent is geen enkel excuus om zo over dieren te denken en/of te handelen.....sad :(!
Je zou het eens moeten omdraaien...de vogel zou jouw baas zijn en jij zal ziek zijn....ga je dan toch lekker dood, want je was niet duur genoeg!

Lennart sad :(


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-30 - 18:41:55

Kijk, dit is dus de reden waarom een bedrijf in Nederland dus geen dieren mag verkopen aan minderjarigen. Helaas gebeurt het nog maar wat vaak maar er zijn gelukkig genoeg bedrijven die het weigeren.

Ook ik weiger per definitie om een minderjarige een vogel te verkopen. Als de ouders die kopen en dan aan de kinderen geven dan is het hun verantwoordelijkheid. Maar een kind? nee, nooi!

Overigens sta ik te kijken dat iemand hier meld geen goesting te hebben om geld uit te geven voor de gezondheid van een dier. Dit gebeurde hier vandaag ook al in een diernwinkel waarbij de eigenaar geen zin bleek te hebben om extra geld uit te geven voor een zieke papegaai. Als het dier morgen nog leeft heeft het massel en anders kost het hem in ieder geval niet geld voor de dierenarts. {zie www.macawclubholland.nl} voor het verhaal erachter.

Kortom, als je dieren wil houden moet je ze ook verzorgen, ondanks de waarde van het dier!

Erwin


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-30 - 18:50:49

Ben nu toch wel nieuwgierig geworden naar de leeftijd van deze jeugdige forumleden, misschien dat er dan iets meer duidelijker wordt.

Maar jullie moeten desondanks weten dat de verantwoordelijkheid naar dieren toe, met al zijn aspecten het belangrijkste is in de hobby.

En als jullie wel geld hebben om ze te kopen, dan zo ik misschien toch zo vriendelijk willen verzoeken een dierenarts te bellen en de situatie uit te leggen zodat een bezoek met een gereduceerd tarief mogelijk is.
Groet Gert


franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-30 - 18:59:40

Ik ben ook een jonge liefhebber en heb eerlijk gezegd geen goesting om veel geld aan een vogel uit te geven die dan mss niet waard is!! Mijn menigheb ik wel niet gezegt maar een andere manneke Ik wacht tot mijn zus terug is van vakantie die kan da wel een beetje.Ma vogels hebbe toch een heel hoge pijngrens.


franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-30 - 19:05:59

iemand had verteld dat als je ze alleen zet dat het wel zal genezen en dat vogels een heel hoge pijngrens hebbe en dat ze het nie vel voelen
.of is dit niewaar


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-30 - 19:07:38

Hey Franky zou ik jouw pijngrens dan is mogen uittesten?? Ik ben maar een meissie die zijn toch niet zo sterk. ALSJEBLIEFT!!!! shocked 8O

Vindt dit gewoon schandalig.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-30 - 19:19:47

Hoi Elfje,

Ik denk dat ze beide of nog op de lagere school zitten of hooguit in de brugklas van het voortgezet onderwijs. Dit door de opmerking van franky dat hij nog heel lang naar school moest.
Maar gezien de uitdrukkingsvaardigheid van beide zal het net op de middelbare school zitten...of ik moet me sterk vergissen.

Ik weet dat het schoolsysteem in België anders werkt dan in Nederland want daar blijven ze veel langer op de lagere school en die kent al een onder- en bovenbouw tot dacht ik 16 jaar (zeker weten doe ik dat niet meer)en daarna gaan ze naar het voortgezet onderwijs.

Maar neemt niet weg dat aan deze jongens nog heel wat op te voeden is.....shocked 8O!

Lennart wink ;)


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2005-03-30 - 19:50:29

Hey mensen,
Als ik me niet vergis hebben we deze discussie al eens eerder gehad, over ene ML, Neotrop, of MLast? Die ook een zieke vogel had en wilde weten hoe duur een nieuwe was. Ook een grote rel over ontstaan. Wat ik hiermee wil zeggen: we hebben tegen deze Franky niet duidelijk genoeg gezegd dat hij naar de dierenarts moet gaanangryangry

Ik hoop dat dat voor Franky (en vooral voor zijn vogel dan) nu duidelijk zijn: Ga naar de dierenarts, zorg héél goed voor je vogels en voor een echte liefde geef je veel geld!

En voor iedereen verder: Volgens mij moet het zo onderhand duidelijk zijn dat hij het nu toch echt wel weet. Laten we liever mensen helpen die wel van vogels houden en met dringende vragen zitten!

Groetjes Carrie


franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-30 - 19:54:03

een vrouw zijn pijngrens is toevallig hoger.Want dat is van de natuur omdat vrouwe toevallig moeten bevallen en dat dat toevallig pijn doet endaarom dat ze toevallig een hogere pijngrens hebben


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-30 - 19:58:13

Verbijsterdshocked 8O
Franky??? wat een "wijsheid"over vrouwelijke pijngrenzen en wat een "logica". Echt een jonge man waar iemand op zit te wachten sad :(
Dit even op het laatste bericht van Franky maar ik heb ook een vraag aan hem...
Hoeveel vogels heb je eigenlijk en wat gaat er allemaal verkeerd?
Sinds begin maart zijn er steeds topics door jou geplaatst met problemen of vragen over steeds weer andere vogels
quote
kruisbekken putters goudvinke pestvogels mexicaanse roodmus rode patrijs kanari cinese appelvink groenling vink beginnen te kweken want ik heb nog geen nest van deze vogels

tel daarbij op nog een bloemputter en dan nu deze vogel met zijn vleugel...

Ik denk dat jij de boel hier gewoon zit te stangen en discussies uit te lokken!


franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-30 - 19:58:44

ik ben wel een vogelexpert.Ik heb het ook nog maar vaniemand gehoort dat vogel een hoge pijngrens hebbe en in belgie zijn de scholen beter .Waarom zitten in mijn school veel van die nederlanders


sannie
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-03-30 - 20:02:24

franky, als je een dier neemt is het 100% van jou afhankelijk.
dus als je vogel iets mankeert is het jouw verantwoordelijkheid om hem te helpen.
een dierenartsbezoek voor een klein dier hoeft niet eens zo duur te zijn als dat je grote struikelblok is. bel eens naar je locale dierenarts en informeer naar de mogelijke prijzen.
ga alsjeblieft naar de dierenarts, je vogel verdient het of ie nu groot of klein, duur of goedkoop is.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede