Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vleugel uit de kom? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-03-31 - 00:04:34

Misschien kan de persoon wel "geband" worden. helemaal waterdicht is dat niet maar met veel forumsoftware kun je de boel een heel eind dichtspijkeren.
Dit soort onzin kost serieuze leden vrees ik.

Ton.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-31 - 00:11:05

misschien is het handiger dat wij als leden andere posters in ieder geval het voordeel van de twijfel geven want ik word een beetje zot van hoe vaak er tegenwoordig opgemerkt word dat het een oude bekende zal zijn terwijl niemand van de leden dit zeker kan weten .. het kan .. maar de kans is vele malen groter dat het 1 van die andere miljoenen mensen is.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-03-31 - 00:20:53

Sommige lui vinden het nu eenmaal leuk om te zieken en de sfeer te verpesten. Je komt ze overal af en toe tegen.
Dit is typisch zo'n voorbeeld. De meest waanzinnige vragen en kindertaal zijn meestal symptomen.
Straks krijgen we ome johan ook nog eens hier....sad :(
Ton.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-31 - 00:24:53

als ie koffie meeneemt vind ik het prima wink ;)


franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-31 - 09:08:27

wa oude bekende.ik zal eens een foto sture volgende week.
Kijk julie moeten altijd kunnen discusieren


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-31 - 10:26:40

Franky,

Zoals je al een paar keer in dit forum het advies gekregen hebt; Leer hiervan en zorg dat je met die vogel bij een dierenarts komt als je het niet vertrouwt.

Als je op een forum van/voor vogelLiefhebbers zulke opmerkingen maakt is het op je vijf vingers na te tellen dat er over je heen gevallen wordt. Dit is een les die je nu eenmaal mee moet nemen.

Ik weet niet hoe het in Belgie geregeld is maar de Gezondheids en WelzijnsWet voor Dieren in Nederland zegt in artikel 37: "Het is de houder van een dier verboden aan een dier de nodige verzorging te onthouden."

Aangezien niemand van een afstand jouw vogel kan zien en zeker niet beter kan maken zul je zelf naar een dierenarts toe moeten. Ik neem aan dat je niet verwacht dat een dierenarts nar jou toe komt.

Anders gesteld; Als jij een arm breekt of uit de kom hebt, gaat pa of ma toch ook met jou naar de dokter, ongeacht dat het geld kost?

Blijf nu niet op je achterste poten staan want daar bereik je natuurlijk niks mee. En met foto's dreigen al helemaal niet, oke?

Leer ervan en wees wijs.

wink ;) Peter


franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-31 - 10:50:43

met fotos dreigen?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-31 - 11:51:40

Leer d'r maar van, jongen!

wink ;) Peter


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-31 - 12:06:35

Jeetje Tonn leeft die nog steeds? OJ??


franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-31 - 12:49:38

hey ton ik vraag wel geen waanzinnige vragen en ik spreek wel geen kindertaal.doe nie zo depresief het is "internet" .Ma jij snapt da denk ik nie.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-31 - 13:11:25

quote
wel geen


Leuke contradictie.......laugh :Dlaugh :D


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-31 - 13:25:26

Wat mij opvalt is dat Franky1 vandaag eerst een reactie geeft om 9:08 uur en 10:50 uur en nu twee uur later nog even terug moet grijpen op Ton.

Ik denk dat wij er allen verstandig aan doen om dit topic verder te laten voor wat het is. Zonder het te moeten laten afsluiten.

Elke reactie zal zeker geen waarde meer toevoegen.

Wijsheid
wink ;) Peter


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-31 - 13:28:04

Hey Ton,

ik stel geen waanzinnige vragen en ik spreek geen kindertaal.Doe niet zo depressief het is internet.Maar dat snap jij niet.

Hey Franky ,zoek de verschillen,ik ben er redelijk van overtuigd dat mijn versie taalkundig juist is,

mvg Frank


Stick
Website Member
Posts :54

Website Member
2005-03-31 - 18:13:59

Ik wil even mijn naam zuiveren omdat ik verwijten naar mijn hoofd krijg dat ik het niet waard ben om vogels te houden! Deze verwijten krijg ik omdat ik een vogel mischien heb laten lijden toen ze denk ik een gebroken vleugel of vleugel uit te kom had! Ik dacht op die moment laten we even afwachten mits ze gewoon op de grond zat en niet ziek zat! Dit is ondertussen al 2 jaar geleden en de vogel is helemaal terug in orde, alleen staat zen vleugel wat scheef! Ze heeft vorig jaar wel nog 12 jong groot gebracht en is inmiddels aan het broeden op 4 eieren!
Ik vraag mij af als ik nu naar de dierenarts was geweest, dan was ik waarschijnlijk veel geld kwijt geweest! Maar dan had men vogeltje nu een recht vleugeltje! En had het er mooier uit gezien, maar ik vind dit niet erg, zo lang het zich maar goed voelt en ik er nog van kan kweken! Want ik vraag mij dan af hoeveel kwekers en dan vooral tentoonstellers dit vogeltje wel niet de nek zouden hebben omgedraaid! Ik ken genoeg kwekers, tentoonstellers die vogels laten vliegen of kapotmaken omdat ze niets waard zijn! Ik vind dit veel erger dan datgene ik misdaan heb?? Ik vind niet dat mensen mij moeten beschuldigen van dierenmishandeling enzo! En zeker niet omdat ik zogenaamd jonge puber ben! Ik ben trouwens al 20 en heb al 2 jaar een vaste job als schrijnwerker! Al de mensen die mij beschuldigen als dierenmishandelaar mogen langs mij komen om te zien hoe ik mijn vogels houd! In ruime nette kooien! Ik stapel mijn vogels niet op in kleine kooien om er uiteindelijk zoveel mogelijk jongen van te kweken! Want is dat dan ook geen dierenmishandeling! Een legbatterij met vogels?? Alle mensen die mij verwijten dat ik geen vogels mag houden, wat denken die dan over handelaars en importeurs? Die zorgen ervoor dat er massaal vogels sterven! Ik vind het heel erg dat er dan geen discussies gevoerd worden over deze personen! Maar ze voeren wel een discusie over een jongen die geen vogels mag houden omdat hij met één vogel niet naar de dierenarts wilde gaan! Die dit dan te duur vind!! Maar verder heb ik alleen EK vogels, niks ingevoerd! Ik heb deze week nog 2 vogels behandeld tegen legnood! Maar toch word ik beschuldigd als dierenmishandelaar! Dan vraag ik mij af, heeft er dan niemand is een vogeltje laten sterven omdat hij het te laat gezien had dat dit vogeltje ziek was???
Ik vind het geen nut om deze discussie te voeren, omdat iedereen een eigen menig heeft op het gebied van vogels houden! Iedereen doet het goed of slecht op zijn manier! Natuurlijk zijn er echte dierenmishandelaars! Maar ik vind niet omdat iemand niet met een vogeltje naar de dierenarts wilt gaan of omdat iemand ingevoerde vogels heeft dat dit een dierenmishandelaar is!

mvg Nick


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-31 - 20:47:21

Hallo Nick,
Persoonlijk verbaas ik me een beetje over je boosheid... wie of waar valt jou aan over de verzorging van je vogels? Ik vind dat niet zo snel terug of... trek jij je de toonzetting persoonlijk aan?
Je stelt ook:
quote
Maar ze voeren wel een discusie over een jongen die geen vogels mag houden omdat hij met één vogel niet naar de dierenarts wilde gaan!

maar als je alles goed doorleest dan denk ik niet dat Franky daarom aangevallen wordt. Franky roept negatieve reakties op door zijn vreemde manier van reageren, dit kan misschien komen door zijn jonge leeftijd.

Ik vind niet dat je je daar zo boos over hoeft te maken of zie ik dat verkeerd?
Ik deel je mening dat iedereen een andere opvatting kan hebben over goede of slechte verzorging en dat grotendeels je eigen geweten en gevoel doorslag moet geven in wat goed of minder goed is.
Vertel je me waarom jij je zo aangevallen voelt?
m.vr.gr.
happy :)






Plaats een reactie



Er zijn in totaal 133 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede