Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > een uil voor in de huiskamer
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-06-05 - 16:32:35

beste dennis fr

quote
Ja, die adv. staat hier op VogelArena he.
Ze zien er niet echt gelukkig uit.

en er staat er hier maar één kweker/handelaar(kweet ook niet hoe je het noemen moet)dus dat hij zich aangevallen voelt kan ik wel inkomen ik had zelf toen ik het las ook van ja ze moeten hem weer hebben


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-05 - 16:56:56

moet ie ze niet verkopen


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-06-05 - 16:58:56

dijkkamp niemand heeft hier een naam genoemd.hier op vogelarena is hij het toevallig ja die een advertentie plaatst. maar dan nog hoeft hij niet weer reclame voor zichzelf te maken hier op het forum door weer direkt zo te reageren. dat had ie ook anders kunnen doen.en niet op die manier zoals hij het doet.een gewone normale uitleg was beter geweest.dan meteen weer beginnen van domme discussie.

Groeten Dennis


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-06-05 - 17:01:52

oh ja en dan nog bonteboer heeft niet gezegd waar ie de advertentie heeft gelezen dus dit kan overal zijn geweest.dus hij pint niemanderop vast.


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2005-06-05 - 17:16:39

daar heb je gelijk in dennis het gaat mij er ook niet over wie ze verkoopt maar of dit nu wel de juiste vogel is voor in huis .
dat is het in mijn ogen een roofvogel niet, een roofvogel is een zeer mooie vogel en echte liefhebber die er mee om kunnen gaan is het een mooie hobby roofvogels houden maar deze dieren komen bij mensen terecht die er niets van afweten en naar een half jaar zitten ze bij een vogelopvang.
dan krijg je het zelfde als bij een hoop papagaaien en andere vogels

alex



dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-06-05 - 17:17:19

beste dennis fr

ik reageerde op al het geschrevene in de topic voor mijn reactie en niet op wat bonteboer heeft geschreven en wat betreft dat niemand een naam heeft genoemd als er maar één adverteerd dan hoeft dat ook niet en is het duidelijk genoeg en wat betreft de reactie van ach ja je weet hoe die is dus dat was ook te verwachten


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-06-05 - 17:19:57

beste bonte boer

zoals je het nu uit legt had ik het niet gelezen en dat geeft toch een andere kijk wat mij betreft op de postinghappy :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-05 - 18:27:11

misschien dat andere direct gaan kijken wie er mee adverteerd .. maar ik zelf heb er geen blik aan geschonken , het gaat er toch ook niet om WIE er mee adverteerd , de discussie ging niet om de aanbieder maar om de uilen in de woonkamer.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-05 - 19:10:19

Het ging mij ook om de primaire vraag.
Ik had ook niet gezien dat er mee geadverteerd werd, maar nu heb ik natuurlijk even gekeken.
(en er vielen ook nog wat andere foutjes op)
Maarja een zeurpiet die er op let, Gert


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-05 - 19:30:29

Ik hoop dat Karel nu inderdaad kan en wil reageren. Uilen hebben namelijk een enorme odeur. Mensen wijsmaken dat uilen niet stinken omdat het voer diepgevroren is slaat dus nergens op! Maar goed, ik kan begrijpen dat jij als verkopende partij hier niet graag meld dat ze ruiken. Zou jou alleen windeieren leggen.

Erwin


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-05 - 19:36:54

Even nog ter verduidelijking. Als mensen uilen willen houden is dat geen enkel probleem. Maar uilen in de huiskamer? kom op nou! Jij weet echt wel dat uilen echt stinken. Net als fretten! Die stinken ook als de ...! dat er liefhebbers zijn voor deze dieren snap ik ook wel, dat ze die willen houden ook. Maar ga nu niet vertellen dat je uilen best in een kooi of los in de huiskamer kunt gaan houden. Dit is erg kort door de bocht en is misleidende verkooppraat!

Overigens vind ik het een verkeerde meting als je de aantal maal dat je op tv bent geweest gebruikt om aan te geven hoe goed je wel bent. Ik ken iemand hier in Nederland die echt velen malen meer op tv is geweest en die staat nu ook niet echt als de beste bekend!

Erwin


Jannes
Website Member
Posts :32

Website Member
2005-06-05 - 20:15:36

Ik lees nog wel eens discussies op forum. Jammer dat dit nogal vaak snel uitloopt op... kortom geld (...afgunst...???) Bij dit onderwerp schoot met een spreuk te binnen wat vroeger op een tegel tableau stond in een ijsco winkel.
Het stelde voor een Uil in een boom met een muis in z'n klauwen, onder de boom een Kat met z,n blik gericht op de Uil, het ondertitelde gesprek tussen kat en uil luide als volgt.
Kat: O, Uil gij doet mij onrecht. Dat muisje was mij toegezegd,
Uil: O, Kat gij moest het weten, het ongegunde brood wordt het meest gegeten.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-06-05 - 20:28:29

Hawkeye
Je hebt het prima verwoordt.
Als Argo zich wat meer in de uilen en roofvogels verdiept had zou ie mensen geen uilen aanpraten voor in de huiskamer.
Wat een prutser.
Bas


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-06-05 - 20:49:29

het gaat mij niet om de voor of nadelen voor de eigenaren, maar om het welzijn van het dier!

Dan is het een beetje ,,de pot verwijt de ketel,,

Een uil(of andere roofvogel)heeft een beperkt welzijn in de huiskamer,maar geldt dit ook niet voor aras en andere huiskamervogels

(ik ben dus geen voorstander van roofvogels in de huiskamer,maar vind dat je wel consequent moet zijn n.l welzijn is welzijn)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-05 - 20:56:08

Picolet, ben jij van mening dat je dan ook tijgers en panters in huis mag gaan houden omdat je tenslotte ook een hond en een kat in huis mag houden?
Het vergelijk tussen roofvogels en papegaaien en parkieten is namelijk ongeveer even groot als tussen mijn voorbeeld.

Er zijn altijd mensen die vinden dat je helemaal geen dieren in huis mag hebben maar er zijn ook daar weer grensen te vinden. Dat is echter een heel ander topic! Het gaat hier om het houden van uilen in huis.

Erwin




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede