Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > een uil voor in de huiskamer
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-06-05 - 21:15:44

Kat en hond zijn gedomesticeert,overige niet.

Heb ook gezegd geen voorstander te zijn;maar ara's ,kakatoe's en overige kunnen zich ook niet natuurlijk gedragen in de huiskamer,net zo min als roofvogels!

Vind (mijn inziens)de discussie dan ook een beetje inconsequent


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-06-05 - 21:26:36

quote
Kat en hond zijn gedomesticeert,overige niet.

Heb ook gezegd geen voorstander te zijn;maar ara's ,kakatoe's en overige kunnen zich ook niet natuurlijk gedragen in de huiskamer,net zo min als roofvogels!


Een hond is van nature ook een roedeldier. Kan zich dus ook niet natuurlijk gedragen.
Welzijn.
Hoeveel honden zitten er dagelijks hele dagen alleen thuis als de baasjes werken. Gedomesticeerd of niet;die honden hebben het dan echt niet naar hun zin. En hoeveel mensen zijn er dagelijks wel thuis en geven hun vogels de hele dag aandacht. Die vogels hebben het wel naar hun zin.
Je kunt niet alles over 1 kam scheren , Ruud.
Je kunt echt papegaaien en roofvogels niet met elkaar vergelijken.


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-06-05 - 21:45:04

Ik wil hier toch even op reageren ,Ik heb zelf uilen en valken en kollega,s die deze ook kweken maar heb nog nooit meegemaakt dat deze ter overdracht werden aangeboden voor de huiskamer ,Gezien het aroma van de kadavers( Voedsel) en geur die deze vogels bij zich dragen zou ik ze absoluut niet in huis willen halen.Hier komt nog bij dat dit koren op de molen is voor diverse instanties die onze hobby zeer moeilijk proberen te maken door nieuwe regels aan te voeren en lijsten neer te leggen in Brussel om het houden van bepaalde soorten te verbieden.LET WEL in sommige gevallen is dit WEL noodzakelijk maar zoals altijd zijn hier voor en tegenstanders van maar dit zou besproken moeten worden in een nieuw topic .Persoonlijk ( Dit is dan wel persoonlijk) vindt ik dat dit soort vogels absoluut niet in een huiskamer horen en alleen in handen moeten zijn van deskundigen die de tijd en inzet kunnen opbrengen om met deze vogels te kweken en te trainen .Mocht men wel tot aanschaf willen overgaan neem dan de adviesen ten harte en ik denk dat veel kwekers en valkeniers eerst zullen vragen wat er met hun dieren zal gebeuren voordat ze worden verkocht.

Erik


jorden
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-06-05 - 21:54:25

Ik zou wel een bosuil willen hebben.
Een hok op zolder en een gat om naar buiten te vliegen.
Zou dat kunnen? Komen ze dan vanzelf terug nadat ze s'nachts rondgevlogen hebben?
Ik hoor s'zomers wel eens een bosuil in de buurt.
Leuk maar als de uil de ganse nacht gaat lopen roepen, word het dan niet wat vervelend?
wie heeft er ervaring mee?


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-05 - 22:10:30

Waar ik zo langzamerhand van ga balen op dit forum is het eeuwige ge- en veroordelen door anderen van anderen terwijl ze zelf allemaal boter op het hoofd hebben en ook vogels houden in gevangenschap op welke manier dan ook en op deze manier de lol van verschrikkelijk veel mensen in hun hobby lopen te vergallen!!!!!!angryangryangryangryangry

Een hele lange zin maar is duidelijk genoeg denk ik!
En of we het nu hebben over parkietjes, kanarie's, ara's of wat voor vogels ook!!!!!!
Ze zijn er allemaal niet voor geboren om levenslange opsluiting te krijgen!!!!!

Maar dit heb ik ook al eens naar voren gebracht in een heel oud topic!!

Lennart angry


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-06-05 - 22:19:30

verkoop je vogels dan en ga postzegels sparen


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-05 - 22:22:01

Als dat alles is wat je hebt te melden reageer dan niet!

Maar goed iedee trouwens....vogelpostzegels....hahahahahaha!

Lennart laugh :D


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-06-05 - 22:31:08

Lennart

Wat wil je er nu precies mee zeggen ?Ik vindt het houden van vogels in grote vluchten of een uil op een stokje in de woonkamer een heel verschil ,en ja je hebt gelijk we kunnen er beter mee ophouden want vogels horen niet in een kooitje dan houden we ook op met auto rijden want we vergassen de vogels ,Het gaat erom of iets wel of niet verantwoord is in deze maatschappij en in hoeverre sommigen dit verwezenlijken is hun probleem dat zijn persoonlijke meningen,We zouden de Duitsers moeten volgen in deze ,Daar heeft ieder kweker een zogenaamde zuchtergenemigung ( Het houden van vergunning) hier komen de dierenartsen kijken of alles volgens de voorschriften wordt nageleefd( Minimum maten etc etc) Daar zijn in ieder geval de uilen in de oonkamer taboe en verboden .

Erik


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-05 - 22:34:17

Goed lezen Erik!


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-06-05 - 22:39:10


wink ;)

Jeb Lennart je kunt het op twee manieren lezen,1 goede en 1 slechte .wink ;)wink ;)Doet er verder ook niet toe het ging om een uil op een stokie laugh :Dlaugh :D


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-06-05 - 23:03:12

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nou, daar gaat ie dan....

Allereerst ben ik van mening, dat mensen die uilen kweken er zelf op toe dienen te zien dat hun jonge vogels terecht komen bij mensen die er op de goede manier voor willen gaan zorgen. M.a.w.: niet verkopen aan mensen die het wel "cool" vinden, zo'n mooie vogel in de huiskamer in een papegaaienkooi.

Daar hoort zo'n vogel namelijk niet! Of het kan? Ja hoor, geen probleem. Uilen zijn makkelijk te houden, maar dienen "fatsoenlijk" te worden gehouden.
Wat dat betreft zijn er twee mogelijkheden. Ofwel als (kweek)paar in een buitenvoliere, danwel als enkele vogel in een buitenvoliere of op een "blok", onder voorwaarde dat er dan wel met de vogel wordt "gewerkt" = gevlogen.

Een uil in de huiskamer in een kooi is geen succes. Zoals Hawkeye al opmerkte, hebben uilen een zekere lijflucht, waardoor je ze in de kamer al snel ruikt en bovendien zijn de uitwerpselen van deze vleeseters uiterst smerig en heel moeilijk te verwijderen. Het idee een uil los te laten vliegen in de huiskamer is vanwege dat laatste al belachelijk, tenzij je het natuurlijk gezellig vindt om constant een zwerm vliegen in de kamer te hebben.

Je kunt misschien een uitzondering maken voor de dwergsoorten die in een ruime kistkooi kunnen worden gehouden, maar dat betekent wel dagelijks schoonmaken en constant met eucalyptusspray aan de gang. Bovendien moeten zo gehouden vogels altijd op/uit de hand te worden gevoerd en mogen er geen voedselresten blijven liggen.

Het houden en kweken van uilen in buitenvolieres is overigens fantastisch en kan ik aanbevelen aan kwekers die al ervaring hebben opgedaan met andere vogels.
Ook het werken met een "tamme" vogel is een geweldige tak van sport. Het is puur genieten om bijvoorbeeld een kerkuil van 30 meter op je af te zien vliegen om rustig op je handschoen te landen, maar dat is weer een ander verhaal.....happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-06-05 - 23:04:31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Ik zou wel een bosuil willen hebben.
Een hok op zolder en een gat om naar buiten te vliegen.
Zou dat kunnen? Komen ze dan vanzelf terug nadat ze s'nachts rondgevlogen hebben?


Simpel antwoord: NEE laugh :D


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-05 - 23:28:01

Dank je wel Karel!

Met dit soort reactie's daar kan men/iemand wat mee!


Lennart wink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-06 - 00:02:06

Lennard:

Het feit dat velen bepaalde dieren, zoals papegaaien, etc. etc. in gevangenschappen houden, wil nog niet zeggen dat daarmee gelijk alles geoorloofd is en iemand die bijvoorbeeld een papegaai houd niet zou kunnen beargumenteren, mits met voldoende kennis, dat het onverantwoord is om op een bepaalde manier bijvoorbeeld een uil te houden.
Het feit dat we bij het houden van dieren altijd een stukje van de natuurlijke levenswijze ontnemen wil nog niet zeggen dat het er dan niet toe doet hoe en wat we verder als dier houden.

Overigens, we ontnemen de dieren niet alleen de positieve, maar ook de negatieve dingen van de natuur. Wat echter ook nog weer niet wil zeggen dat we dan alle dieren maar in gevangenschap moeten gaan houden.

Misschien moeten we in een ander topic maar discussieren over de vraag of het goed is als er wettelijk positieflijsten + verregaande welzijnseisen ten aanzien van bijvoorbeeld huisvesting van te houden (exotische) dieren komen.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-06 - 00:13:18

Johan,

Feiten weerleg je niet met meningen, die weerleg je alleen maar met andere feiten!

Lennart wink ;)




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede