Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > een uil voor in de huiskamer
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-07 - 00:45:51

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik lees graag je mening ook al ben ik het er niet altijd mee eens. Ik adviseer je dus om niet dit forum te verlaten happy :)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-07 - 07:12:14

Kom op hawkeye, je kent lennart zo langzamerhand toch!

Blijf gewoon komen.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-06-07 - 08:38:32

happy :)

Op deze link, bij vragen en antwoorden.
Vind je alle info die je nodig hebt om tot een goede afweging te komen, of je wel of niet een dergelijke vogel in de huiskamer wilt/kunt houden.
http://www.valkerij.nl/

Mijn mening in deze, NEE.

wink ;)
Peter.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-07 - 08:53:36

Natuurlijk kan een advies ook negatief zijn, mits gebaseerd op enige kennis van zaken. Tja, als je negatief advies meningen gaat noemen...

Elk advies is tegelijkertijd ook een mening, afhankelijk van de kennis en ervaring van degene die dit uit.

Conclusie, Lennard: als iemand advies vraagt, is het inderdaad van belang wat men vind dat kan, dat is namelijk precies wat gevraagd wordt.

In de loop van dit topic blijkt heel duidelijk wie meer of minder kennis hierover bezit. Hawkey heeft een aantal problemen aangegeven die men bij het houden in de huiskamer zal tegenkomen: geur, soort van voer etc. Een ieder kan zien dat hij dit punt terecht maakt en daarmee zijn naam 'Hawkey' eer aan doet.

Terughoudendheid bij het houden van exotische huisdieren is op zijn minst gewenst; het heeft weinig zin als opvangcentra straks overspoeld worden. Natuurlijk blijft de uiteindelijke beslissing bij de persoon die om advies vraagt, maar hij of zij is in ieder geval gewaarschuwd.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-06-07 - 10:03:37

happy :)

Vanuit Cadzand (zeeuws-Vlaanderen) rijd men richting Knokke-Heist (Belgie) men komt dan langst het natuurreservaat het Zwin.
Hier vind men ook een vogelpark, Het Zwin.
Hier treft men een groot gedeelte van de soorten aan die in Europa voorkomen.
Van de kleinste zangvogels tot de grootste Uilen en al wat er tussen zit, ook de ooievaar is ruim vertegenwoordigd, (broedkolonie).
Hier zijn uilen in verschillende soorten te bewonderen.
Spreek een verzorger aan, en je word overspoelt met info.
Neem je zwemkleding gelijk mee en maak er een leuk dagje zon,zee,strand,vogelpark van.

wink ;)
Peter.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-07 - 10:36:25

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Kom op hawkeye, je kent lennart zo langzamerhand toch


Is dat zo.....shocked 8Oshocked 8Oshocked 8O?????

Dat Hawkeye zo reageert op mij vind ik jammer want hij was in discussie met Chow.
Waar ik op reageerde was op alle betweters die zo nodig een mening moesten ventileren terwijl er om een advies gevraagd werd!

Dat Erwin zich door mij aangesproken voelt daar kan ik verder niets aan doen en is ook verder zijn zaak.
Waar ik wel van baal is dat Niltava even fijntjes mij er bij gaat betrekken in de discussie tussen die twee.

Maar dit is weer zo'n typische opmerking van iemand die denkt dat hij alleen een intellectueel is en alle wijsheid in pacht heeft en daarbovenop vooral de anderen er moet op wijzen dat alleen zijn denkwijze juist is!

Dit geldt niet alleen voor Niltava...zo zijn er nog wel een paar hier op dit forum!

De vraag van Jorden was: Kan ik een "tamme" uil op zolder houden! En zo nee waarom niet!

Er heeft één iemand met echte kennis van zaken een antwoord gegeven waar hij wat mee kan!
En of hij het nu wel of niet doet is geen zaak of beslissing van anderen!

Alles wat begint met: ik denk, ik vind, ik geloof zijn allemaal meningen die vaak alleen maar gebasseerd zijn op "horen zeggen" of "ergens gelezen" en niet berusten op kennis, ervaring en/of feiten!

wink ;)..wink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-07 - 11:01:38

Het probleem met jouw is Lennart:
Dat je altijd overbodig commentaar geeft.
en wat te veel met icoontjes speelt.

Verder komt het hierop neer bij jouw denkwijze:
Iemand die veel kennis heeft is een betwetter.
Iemand die z'n mening geeft is een veroordeler.
Bovendien wil je bepaalde mensen met uitspraken in een hoek drukken.

Inderdaad de gemiddelde neutrale arena(forum) bezoeker ken je, je leuke foto's maken hiermee weinig goed.

Ik zal nu ook wel een teil modder overheen gegooid krijgen maar je reaktie naar sommige forumleden was ongepast.

Zelfkritiek zou je beter passen, (hoef je niet met ons te delen).
Gert




Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-07 - 11:22:24

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Maar dit is weer zo'n typische opmerking van iemand die denkt dat hij alleen een intellectueel is en alle wijsheid in pacht heeft en daarbovenop vooral de anderen er moet op wijzen dat alleen zijn denkwijze juist is!


Dank je wel dat je me intellectueel noemt, vind ik een compliment.
Ik denk namelijk na voordat ik wat zeg en leer van mijn en ervaringen van andere.

Jij wilt steeds bepalen wat anderen doen, is volgens mij nog steeds aan één ieder om dat zelf te bepalen.

Wat die betweterigheid betreft, volgens gaat dat over de discussies, en als ik dus wat zeg is dat onderbouwt. Kun je daar niet tegen dan is dat niet betweterigheid maar ligt dat misschien aan je eigen onderbouwing???

Overigens hoef je hier niet op te reageren, op je reactie zal ik niet reageren, is niet in het belang van arena en zijn bezoekers!!


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-06-07 - 11:22:33

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

On Topic graag.

Berichtenbox, een prima uitlaat klep.wink ;)

Geld voor alle, gebruikers.!!!!!

happy :)
Peter.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-07 - 12:06:46

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Jij wilt steeds bepalen wat anderen doen, is volgens mij nog steeds aan één ieder om dat zelf te bepalen


Ik geloof dat ik gek wordt......laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Zal snel een pilletje nemen.....happy :)happy :)happy :)happy :)

BTW: Zit te overwegen om een baby-Condor in huis te nemen......laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D!

wink ;)..wink ;)..wink ;)..wink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-07 - 12:46:43

We zullen beloven je er geen advies over te geven (baby-condor), anders worden die paarse icoontjes straks weer rood.
razz :p Gert


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-07 - 12:51:06

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-07 - 14:32:28

Paccie, heb jij zo'n belgisch toetsenbord, zonder punten en komma's?
Gert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-06-07 - 15:42:07

Het HP-Syndroom, de dalmatier-syndroom, en er zijn meer van die te verzinnen.

Voordat mensen aan een hype beginnen, moeten ze eerst info inwinnen. Als er negatieve kanten aan het houden van een bepaald dier op een bepaalde manier zijn en deze verzwegen worden of juist verdraaid worden, is dit misleiding en zal het nooit ten gunste van het dier zijn. De ruime ervaring leert dat het zelfs altijd negatief uitpakt voor het dier. Hier kunnen we al teveel gevolgen van opnoemen. (Denk aan D.)

De argumenten van Erik en Karel zijn over duidelijk, lijkt mij. Dit is ook een advies dat in de lijn van de vraag ligt. Mocht iemand ooit zo'n vogel overwegen, lees goed!

Verder is het wel goed om de gemoederen een beetje in de hand te houden. Niet provoceren en hier verder niet meer op reageren! Als er een vraag gesteld wordt mag dit zeker zo uitgebreidt mogelijk beantwoordt worden, maar we weten denk ik wel, wat ik er echt mee bedoel.

Peter


lisaar
Website Member
Posts :42

Website Member
2005-06-07 - 15:51:02

Wat is er verkeerd aan een " belgisch " toetsenbord????




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede