Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > een uil voor in de huiskamer
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-06-06 - 00:47:48

Verdraaid, argo kroop even onder zijn steen vandaan. Uilen in de huiskamer, die eten dan zeker vegetarisch? angry Ja, dat was weer eens staaltje van zijn clowneske deskundigheid. Hij zal ze wel kruisen met zijn gratis parkietjes. happy :)

De twee wel serieuze roofvogelliefhebbers; bedankt voor de uitleg, volkomen duidelijk.

Ton.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-06-06 - 08:57:26

quote
Als dat alles is wat je hebt te melden reageer dan niet!


Dat zal ik ook zeker niet meer doen
groetjes


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-06-06 - 15:09:26

happy :)

Stel ik wil een Uil of Roofvogel kopen.

Waar vind ik.

Info over het houden en verzorgen.
Speciaalclubs die training geven.
Wat kan en mag ik verwachten van een dergelijke vogel.
Is er interactie mogelijk, en tot welk niveau.
Nachtdieren zoals de Uil, is dat te combineren in het binnenshuis houden.
Hoe reageren deze soort vogels op meerdere gezinsleden, zijn ze persoonsgericht.

Je verdiepen in een soort, voordat je tot aankoop overgaat, de voors en tegens afwegen.
Lijkt me altijd nog beter dan op voorhand al roepen van dat kan niet.

Ara's en papegaaien bewijzen al decenia lang, dat ze naast en met de mens kunnen leven.
Hele volkstammen beleven er plezier aan, in welke vorm dan ook.
Iedere liefhebber heeft zo zijn insteek op de totale hobby.
Heb respect voor elk zijn motivatie om vogels te houden, maar dwing anderen niet om de zelfde richting te gaan.

wink ;)
Peter.


jorden
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-06-06 - 16:59:32

Ik was ooit in denemarken. In een schuur leefde een bosuil en een torenvalk. Die waren van de boer/campinghouder.
Ik was tien of twaalf. Die valk had iets aan zijn vleugel en ik wou hem wel even pakken. Toen de valk begon te piepen vloog de uil me aan.
Hij krabde flink op mijn hoofd.
Dat is nu meer dan dertig jaar geleden maar ik herinner het me dus dat het mogelijk is om een tamme uil (want dat zal toch wel) in vrijheid te houden.
Ik zou op zolder wel een mooi donker en rustig hok voor hem kunnen maken. Maar heeft niemand ervaring met vrij-vliegende tamme uilen?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-06 - 18:52:55

Jorden, ik zou even een mailtje in Karel zijn berichtenbox geven, hij kan je goed helpen en advies geven happy :)
Gert


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-06 - 19:06:13

dan was ie niet tam want hij haalde je open zeg je


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-06 - 19:42:48

Informatie verstrekking wil niet per definitie zeggen dat we altijd maar moeten proberen te informeren over hoe we het wel voor elkaar kunnen krijgen om iets te doen. Soms is het beter mensen te adviseren dingen juist eens niet te doen en iets anders te zoeken.

Nog even en iedereen wil een kruizing tussen een adelaar en een ara. laugh :D Moeten we dan ook blijven proberen om positief te adviseren?

Erwin


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-06-06 - 19:53:34

happy :)

Info kan ook afschrikkend werken.

wink ;)
Peter.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-06 - 19:57:36

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Is het nu echt zo belangrijk en gewichtig wat anderen vinden wat iemand wil of kan.....sad :(????

Mensen dit zijn allemaal meningen, daar heeft die man niks aan! Hij vroeg om raad en/of advies....meer niet.
Maar zoals al vele keren hieraan voorafgaand krijgt de beste man/jongen het halve forum over hem heen.....angry!!!

Dat is toch pure SHIT....angryangryangry!!

Jorden het lijkt me verstandiger je kennis daar vandaan te halen waar ze weten waar ze over praten....happy :)happy :)! En neem je eigen beslissingen!!!!

sad :(..sad :(


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-06-06 - 20:15:46

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Voorop gesteld, ik heb niets met Uilen of andere soorten Roofvogels, buiten het feit dat ik het prachtvogels vind om te zien.

http://www.roofvogels.org/

http://www.eaglewatch.nl/guests/eaglesite/birdsofprey-index.html

http://www.roofvogels.nl/

http://www.valkerij.nl/

Zomaar even wat opgezocht, lijkt me toch wel leuk om hier mee bezig te zijn.
Maar voor mij blijft het toch alleen maar Ara/Papegaai.!!!!wink ;)



Streng koppie.

wink ;)
Peter.


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2005-06-06 - 20:20:51

Of kijk op valkeniers.com....kun je gelijk je vragen stellenhappy :)


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-06 - 20:36:59

JA BUITEN IN DE NATUUR


claeysje
Website Member
Posts :6

Website Member
2005-06-06 - 22:27:20

Natuurlijk een grasparkiet behoort in Australie rond te vliegen evenals de zebravinken goulds spitststaarten enz.Alle kanaries terug naar de Canarische eilanden of waar komen ze ook al weer vandaan? Alle grijze roodstaarten back to africa. Dolfijnen terug naar de oceaan en niet in die kunstige bassins.
En mensen in plaats van in die onnatuurlijke flats terug naar de natuur ,het woud of de brousse in.
Domesticeren en houden van dieren behoort al eeuwen tot onze cultuur daar zijn we het allen mee eens ,dacht ik.Zoniet stoppen we allen met onze vogelhobby en kan deze website ophouden met bestaan.
Waar komt het opneer ,dat alle vogels zo optimaal mogelijk verzorgt worden en een aangenaam leven krijgen.Laat ons daar op focusen in plaats van anderen zomaar te veroordelen.
Conclusie geef tips voor goede verzorging ,huisvesting enz. in plaats van kritiek.
Of moeten die uilen (ook de ontstane mutaties)terug de natuur in.
mvg

Frank


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-06 - 22:38:59

nee de vogels zeker


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-06 - 23:59:34

quote
Mensen dit zijn allemaal meningen, daar heeft die man niks aan! Hij vroeg om raad en/of advies....meer niet.



Dus een advies om hier niet aan te beginnen is een mening waar niemand wat aan heeft?

Het is dus pas advies als je opgeeft dat het wel kan en als je daarbij uitleg geeft over hoe wat en waar!

Ok, dan heb ik alleen maar een mening en mag ik niets meer zeggen. Ik houd mij vanaf nu dan ook maar buiten dit forum. Ik voldoe namelijk niet aan die eisen.

Erwin




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede