Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Gedupeerd???
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-04-19 - 21:23:14 send message to arwen

Als ik zo een vogel zag zitten,zou ik hem ook kopen.Alleen is het heel moelijk,om zo,n vogel weer goed in de veren te krijgen.Dat kan lichamlijke en geestelijke oorzaken hebben.Verkeerde voeding kan ook voor grote problemen zorgen.Ik persoonlijk zou de vogel niet wegdoen,ook al klikt het niet met die andere vogel.Dat weet je nooit vantevoren.Je kan ze natuurlijk ook om en om uit de kooi laten.Belangrijk is nu ook de voeding.Ik zou zo,n vogel een complete pellet voeren,waar alles inzit en de nodige groentes en fruit.Ik heb ook een plukker hier in huis en geef hem als extra Juvenille(harrison) erbij.Dat kan je bij dierenartsen en sommige dierenzaken kopen.Omdat jou vogel elke keer weer nieuwe veren moet aanmaken en zich zelf ook warm moet houden ,gebruikt hij meer energie als een normale vogel.Met de Juvenille kan je dat tekort aanvullen.Een heel verhaal,maar ik hoop ,dat,als je die vogel houdt, het wat op weg helpt,om hem weer goed te krijgen.


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-04-19 - 21:26:17 send message to arwen

Blg,zo als die vogel eraan toe is,kan je niet met hem kweken.Hij moet eerst zelf op krachten komen.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-04-19 - 21:26:45 send message to Pionara.nl

Ik heb zelf goffini's als beginners vogels gehad.
Ik was toen ook niet op de hoogte van de citesregelingen. Ik heb de oude verkoopster gebeld en die heeft voor mij toen de benodigde papieren aangevraagt. Zo hoort jouw verkoper dat ook te doen, maar hij zal dat wel niet kunnen omdat hij de herkomst niet kan aantonen.
Is dus illegale handel en jij zit ermee.


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-04-19 - 21:33:52 send message to arwen

Joco,ik denk ,dat je in eerste instantie toch bij die handelaar moet aankloppen om die papieren.Die zou hij moeten hebben.Als hij die niet heeft/afgeeft,zou ik bij het AID informeren.Afd.bijzondere wetten.Risiko is alleen idd.,dat je door omstandigheden die vogel moet afstaan.Ik vind alleen,dat die handelaar moet worden aangepakt.Alleen daarom zou ik al bellen.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-04-19 - 21:46:06 send message to Pionara.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd



Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-04-19 - 21:46:31 send message to Pionara.nl

Je kunt eens informeren bij Dienst Regelingen.
In Dordrecht. Vragen naar afdeling CITES.
078-6395217.
Die gaan over de cites-regelingen.
Krijg je eerst een hele nieuwsgierige telefonistehappy :)


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-04-19 - 22:22:21 send message to broto

Joco heb je al laten kijken of de vogel , mogelijk gechipt is ??

Henk


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-04-19 - 23:38:45 send message to BZB

Opvallend dat veel mensen reageren op de vogel en niet op de vraag van Joco, maar da's natuurlijk de liefhebber eigen.

Joco vraagt dus of er meerdere mensen zijn die dezelfde ervaring hebben, om eventueel samen te procederen.
Ik heb die negatieve ervaring niet. Hoop dat je meer antwoorden krijgt op je vraag Joco, je hebt hem tenslotte 3x gesteld wink ;)wink ;)wink ;)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2006-04-20 - 08:26:19 send message to wiechmann

ik heb geen ervaring met deze persoon maar op zijn site kun je zien dat hij er geen verstand van heb bij de kop ara's staat rode groenvleugel ara en de beschrijving en de foto is van een geelvleugel.

als je deze fout maak kan ik me voorstellen dat je ook het verschil van andere soorten niet ziet


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-04-20 - 08:44:23 send message to ParkietenPeter

Beste Joco,

Even graag een bevestiging of het gaat om de handelaar waar Pionara het over had. Anders zal ik deze naam moeten verwijderen (is beleid vogelarena)

Joco als het gaat om deze beroepsmatige handelaar heb je volgens de consumentenwet genoeg reden om de verkoper in staat van beschuldiging te stellen.
Hier zijn echter wel enkele schriftelijke bescheiden voor nodig.

1) Je zult een aankoopbewijs moeten hebben waar de soortnaam op staat en evt. kenmerken. (anders kun je niet aantonen dat je die specifieke vogel bij hem gekocht hebt)
2) Direct de vogel laten testen op ziekten en een schriftelijk bewijs vragen. (Dit kan nl. ook de reden voor plukken zijn en reden voor ontbinding koopcontract)

Als je deze bescheiden hebt zul je het beste naar de advocaat cq. wetswinkel kunnen gaan en jouw geval voor kunnen leggen.
Je kunt volgens de wet dan eisen dat de koop ongedaan gemaakt wordt. Een goede advocaat zal dit geregeld moeten krijgen zonder tussenkomst van een rechter.

Uitgebreide consumentenwet vind je op:
http://www.justitie.nl/publicaties/brochures_en_factsheets/
factsheets/consumentenkoop_en_garantie.asp
(link even kopieren en plakken, werd anders te lang)

Succes,
wink ;) Peter


joco
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-04-20 - 10:55:28 send message to joco

Ik heb inmiddels al gereageerd op de naam die Pionara zei. Het is niet die handelaar die daar genoemd wordt.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-04-20 - 11:23:24 send message to hdra

Hallo

Ik neem aan dat het ook je bedoeling is om mensen te waaschuwen. Gaat het hier nu om een echte handelaar (beroeps) of een pariculiere hobby handelaar . Ik vind dan wel dat je ook een naam bekend zou moeten maken , want er zitten zoveel handelaren in Friesland. Ook gaat men dan zelf adressen hier deponeren terwijl het dus niet deze handelaar betreft.

Tips om hoe om te gaan met de vogel en wat je kunt doen met de cites zijn er al voldoende gegeven. Ik wens je heel veel succes en sterkte met de vogel (gewoon een goffini dus)

groet

henk


joco
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-04-20 - 11:31:59 send message to joco

Het gaat inderdaad om de handelaar die door Pionara om 20.59 genoemd wordt.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-20 - 13:33:38 send message to tonnl

Eeven hoor: je schreef: Deze vogel heeft geen vaste voetring en de benodigde papieren.

Op de site van Jan Hulshoff (www.papegaaienkwekerij.nl) staat: BENT U OP ZOEK NAAR EEN HANDTAMME PAPEGAAI? KOOP DAN ALTIJD EEN VOGEL MET EEN GESLOTEN VOETRING

Kocht je de vogel als handtam?


joco
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-04-20 - 16:55:40 send message to joco

Ik heb de foto inderdaad als handtam gekocht.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede