Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Gedupeerd???
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-04-20 - 18:14:35 send message to ParkietenPeter

Hoort zich inderdaad allemaal neit helemaal fris aan.
Maar heb je daadwerkelijk iets in handen waardoor je hem inderdaad kunt aanpakken?
Zou op zich wel goed zijn. Succes

wink ;) Peter


joco
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-04-20 - 19:56:49 send message to joco

ik heb wel dingen om hem mee aan te pakken en ben dat ook van plan, maar wil eerst goed uitzoeken hoe je hem het beste kunt aanpakken voor voor we er aan beginnen.


papegaaikweker
Website Member
Posts :28

Website Member
2006-04-21 - 10:57:34 send message to papegaaikweker

De foto die getoont wordt is niet van de vogel die ik heb verkocht. Ik heb deze mensen een vogel verkocht zonder garantie kaal in nek en borst, met een mooie witte kop en grote waaierkuif. Terwijl de getoonde vogel kale wangen heeft, goedkoop en met nog een korting op een kooi. Deze mensen wilde die vogel perse hebben, ik heb ze van te voren verteld dat je het met een plukker nooit weet, en dat ik dergelijke vogel alleen zonder garantie verkoop en dat er hiervoor getekend moet worden. Er is voor getekend dat ik hen een kaketoe kaal in nek en borst zonder garantie heb verkocht.


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-04-21 - 11:34:34 send message to arwen

Een koper heeft alltijd garantie.Dat is wettelijk verplicht.


joco
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-04-21 - 11:40:33 send message to joco

dat is zo, de verkoper is altijd verantwoordelijk voor dat wat hij verkoopt. en de papegaai op de foto is wel de vogel die wij gekocht hebben


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-04-21 - 11:47:41 send message to agabird

Dit wordt zo natuurlijk snel een welles niettes verhaal.

Omdat beide partijen aanwezig zijn op het forum, is het misschien wel een goed idee om aan hun beide te vragen of ze toevallig een bewijs hebben van de vogel die verkocht/gekocht is.

Ik begrijp dat er document is opgesteld, en ondertekend. Ik neem aan dat daar de vogel in beschreven wordt.

Als je dit voor de rechter brengt zal dat zeker als bewijs opgevoerd gaan worden. En als die beschrijving niet klopt met de vogel die getoont wordt op de foto heb je een probleem joco. Want de rechter zal toch meer nodig hebben dan je nu in het forum aan informatie geeft.

De kale wangen staan toevallig niet vermeld op het document dat je hebt getekend?


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2006-04-21 - 12:34:13 send message to sarell

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Quote:
[joco:
ik heb wel dingen om hem mee aan te pakken en ben dat ook van plan, maar wil eerst goed uitzoeken ...]
en
quote:
[papegaaikweker:
De foto die getoont wordt is niet van de vogel die ik heb verkocht. Ik heb deze mensen een vogel verkocht zonder garantie kaal in nek en borst, met een mooie witte kop en grote waaierkuif. Terwijl de getoonde vogel kale wangen heeft, goedkoop en met nog een korting op een kooi. Deze mensen wilde die vogel perse hebben, ik heb ze van te voren verteld dat je het met een plukker nooit weet, en dat ik dergelijke vogel alleen zonder garantie verkoop en dat er hiervoor getekend moet worden. Er is voor getekend dat ik hen een kaketoe kaal in nek en borst zonder garantie heb verkocht. ]

en
Quote:
[arwen:

Een koper heeft alltijd garantie.Dat is wettelijk verplicht.]


Ik wil hier even een opmerking over maken.Koper die zegd dat hij bewijs heeft om verkoper aan te pakken, en Verkoper zegt dat de koper wel degelijk een papier heeft ondertekend dat hij een geplukte vogel koopt en dat hij hem zonder garantie koopt.
Dan zegt Arwen dat koper altijd garantie heeft.

Hier ben ik het niet mee eens. Als koper een formulier heeft ondertekend dat hij een geplukte vogel koopt, en dan zonder garantie, dan is dat volgens mij zijn eigen schuld, en moet hij niet een poosje later mopperen dat die "handelaar" hem een verkeerde en geplukte vogel verkoopt. Maar ik geef niemand de schuld hoor, maar in dit onderwerp staan 2 tegensprekingen. Wees eerlijk, dan komt het goed. iemand doet moedwillig moeilijk volgens mij......of koper, of verkoper spreekt hier niet de waarheid.

sarel

[edit: papagaaikweker, Welkom......]




ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-04-21 - 12:37:33 send message to ParkietenPeter

Arwen,

Het consumentenrecht is een wet waar iedereen rechten en plichten heeft en niemand boven staat, dat klopt.

Maar ik denk dat het een ander verhaal gaat worden bij de rechtbank als er met wederzijds goedvinden getekend is dat de koper afziet van zijn recht. Volgens de letter van de wet kan dit echter niet!
Als beiden niet tot een overeenstemming kunnen komen en het zou uitdraaien op een rechterlijke tussenkomst, dan kan men nog wel eens voor verassingen komen te staan. (gevoelsmatig)

Mocht het zo zijn dat er inderdaad getekend is om af te zien van garantie vind ik persoonlijk dat de verkoper minder te wijten valt. Dat mag ook gezegd worden.

Zonder er een welles nietes spel van te maken.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-04-21 - 12:49:33 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het gaat toch om: Ducorps gekocht en goffini gekregenwink ;)

Als dit zo is ,is de verkoper natuurlijk fout(zeker zonder citespapieren)!!
Dit zou dan ook opgelost moeten worden

Wat betrefd garantie in het algemeen vindt ik:happy :)

als je tekent dat je de vogel zoals hij is accepteerd(gepukt)en je er geen garantie op hebt,zou je daar eigenlijk ook geen gebruik van moeten maken


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-04-21 - 12:59:43 send message to arwen

Parkieten Peter.Oke,ben ik mee eens,maar Joco heeft een andere kaketoe gekregen als wat hij wilde .En ik denk ,dat daar wel iets mee te doen is.Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo,dat een koper zich beter zou moeten informeren over de vogel,die hij kopen wil.Ducorps of goffini,daar zit toch wel verschil in.Daartegenover geeft het natuurlijk een verkoper niet het recht,om iemand een ander soort vogel te verkopen als ducorps.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-04-21 - 13:02:41 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Inderdaad. Is denk ik een van de vele gevallen waaruit blijkt dat we allemaal inderdaad veel beter beslagen ten ijs moeten treden.

Een gewaarschuwt mens telt voor veel vogelplezier.

wink ;) Peter

ps.Zowel verkoper als koper.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-04-21 - 14:04:49 send message to agabird

De koper wil de verkoper aanpakken op het feit dat hem een ducorp is verkocht dit terijl het een goffini is.

De verkoper zegt, ja die vogel die je op de foto laat zien is een goffini, maar dat is niet de vogel die ik heb verkocht. Ik heb je een echte ducorp verkocht.

Maar wie heeft er gelijk? Als je naar de rechter wilt, dan zul je toch ergens iets moeten kunnen bewijzen, anders sta je niet sterk.

De verkoper heeft een ondertekend document, waarmee hij sterk staat. Daar staat op dat er een ducorp is verkocht, geplukt op buik en nek. En deze is ondertekend door de koper.

De foto laat een goffini zien, maar kaal op buik nek en wangen. (Volgens mij kan een vogel zich ook niet zelf op de wangen plukken, maar goed)

Ik ben bang dat je geen sterke zaak hebt joco.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-04-21 - 18:26:02 send message to Dennis Fr.

ben het eens met agabird het is jou woord tegenm zijn woord vooral omdat er niks op papier staat.maar goed het feit is eigenlijk, jij wil de vogel wegdoen omdat het niet klikt met jou vogel. als ik jou was zou ik met de verkoper proberen te regelen dat jij je papierwerk voor deze vogel in orde krijgt.en dan een goed onderdak voor dit vogeltje zien te krijgen.Dan ben je van de hele mikmak af .want dit kan ook averechts uitpakken natuurlijk als je toch een rechtzaak begind.En daar heeft de vogel niks aan

Groeten Dennis


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-04-21 - 18:35:16 send message to molineti

Even off topichappy :)

Plukken op de wangen kan een vogel niet zelf doen,maar hij kan met zijn poten op de 1 of andere manier ook veren verwijderd krijgen(zelfs ook in de nek)

Waarschijnlijk is deze vogel geplukt(of gedeeltelijk) door een partner vogelsad :(

Helaas komen de wangveren zeer langzaam(jaren)of niet meer terug

Onn topic

Zonder indicatie(vaste voetring of chipnummer)op de verkooppapieren blijft het woord van de koper tegen de verkoper.

Dus wijze leswink ;) koop nooit een ongeringde/of niet gechipte vogel


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-04-21 - 18:51:38 send message to hdra

We zijn hier toch zo uit. Beide partijen zeggen een bewijs te hebben. Nu scan dit bewijs en laat het ons zien. Ben wel benieuwd wie er nu liegt. Dus koper en verkoper ik daag u uit om hier bewijzen te laten zien. En anders kunnen we net zog goed ophouden want dat wordt het een spelletje die vervelend gaat worden.

groet

Henk




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede