Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > nop veldhoven Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-08-07 - 13:44:44 send message to Ton Koek

Op zich een goed idee Martien, alleen dan eerst de onduidelijkheden weg, Diefstal? Handel? Deals met in beslaggenomen vogels?


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-08-07 - 15:14:06 send message to bakeliet

Als de nop het niet aan kan, moeten ze maar stoppen!!


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-08-07 - 17:58:36 send message to mijnkaketoes.nl

Ik doe mee Martien


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-08-07 - 19:48:09 send message to Vogelen

Ik ook!


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2012-08-07 - 20:01:34 send message to hoogervorst

Als de datum en tijd me schikt ben ik ook van de partij.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2012-08-07 - 21:43:09 send message to RICHARDVHASSELT

Nou ik wil dan ook wel een dag helpen wie weet word het dan weer netjes en houden ze het netjes hoe meer zielen hoe meer vreugde.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-08-08 - 09:06:10 send message to ineznick

Ja, ik denk er ook zo over. Ik ben van de partij!


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-08-08 - 09:08:13 send message to freddy321

jaja jullie willen allemaal een paar vogels achterover drukken zekerlaugh :D


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2012-08-08 - 18:22:03 send message to RICHARDVHASSELT

Als jij dan ook helpt kan je de kisten vast in de auto zetten ha ha ha.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-08-08 - 19:15:33 send message to arjandaf

arjan komt wel met de trailer , MAAR dit kan wel een oplossing zijn maar dan wel een van korte aard , waarom , als het bestuur niet veranderd blijf je dit soort wanorde houden


Arno_89
Website Member
Posts :53

Website Member
2012-11-10 - 20:54:42 send message to Arno_89

Heeft iemand een idee waarvoor de oud NOP medewerker Frans V. is veroordeeld?

Begin dit jaar is hij opgepakt voor de smokkel, dierenkwelling en handel van kleine tropische vogels (zie artikel op pagina 2)
Hij heeft 4 weken aaneengesloten vastgezeten en er is 19.000 euro ben hem thuis in beslag genomen.

Volgens mij is dit de eerste keer dat iemand in Nederland voor dit soort zaken 4 weken wordt vastgehouden (goede zaak overigens) en misschien een presidentwerking voor smokkel en dierenkwellingzaken in de toekomst.

ps. Ik kende Frans enkele jaren, voordat hij werd opgepakt.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-11-10 - 21:46:06 send message to Ton Koek

Naar het schijnt wordt de opvang van inbeslaggenomen vogels voortaan door Stichting AAP gedaan, lijkt me een zeer grote verbetering.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-11-11 - 08:00:15 send message to mijnkaketoes.nl

Vragen over problemen opvang inbeslaggenomen dieren

23-10-2012


Vragen van het lid Ouwehand aan de staatssecretaris van Economische zaken, Landbouw en Innovatie over aanhoudende problemen met de opslag en opvang van (in beslaggenomen) dieren

Wat vindt u ervan dat 2100 dieren dreigen te verhongeren omdat het noodlijdende Stichting Nederlandse Opvang voor Papegaaien (NOP) geen geld meer heeft om de dieren te voeden?[i]
Hoe beoordeelt u de nieuwe ophef over het NOP in het licht van eerdere misstanden, waaronder illegale handel, verduistering van geld, en verwaarlozing van dieren?[ii]
Kunt u aangeven waarom u voor de opvang van inbeslaggenomen dieren een contract bent aangegaan met deze klaarblijkelijk al langer noodlijdende organisatie[iii], terwijl u heeft aangegeven dat alle contractpartners op financiële en economische draagkracht worden getoetst? [iv]
Is het waar dat het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie het contract met het NOP inmiddels heeft opgezegd? Zo ja, kunt u aangeven wat de specifieke aanleiding was om dit contract op te zeggen, gezien het feit dat u de eerdere, aanhoudende kritiek op het NOP hierover in de wind heeft geslagen? Zo neen, bent u bereid dit contract alsnog op te zeggen?
Kunt u aangeven hoeveel van de dieren die momenteel in het NOP opgevangen worden daar geplaatst zijn door Dienst Regelingen?
Krijgt het NOP nog steeds geld voor deze geplaatste dieren, aangezien in het contract was afgesproken dat de opvang per dier en per dag betaald zou worden?[v] Zo ja, hoe is het mogelijk dat het NOP geen geld heeft om de dieren in het park te voeden, terwijl de directie inkomsten ontvangt voor de opvang van (een deel van) de dieren? Zo neen, deelt u de mening dat u verantwoordelijk bent voor het welzijn van deze dieren en dat u – door het opheffen van het contract zonder een passende oplossing te bieden– 2100 vogels aan hun lot overlaat?
Deelt u de mening dat er inmiddels ruim voldoende bewijs is dat het NOP geen geschikte opvangplek is en dat er dus zo snel mogelijk een deugdelijke, alternatieve opvangplek moet komen voor alle dieren die in het NOP gehuisvest worden? Zo ja, op welke termijn en wijze gaat u hier aan doen? Zo neen, waarom niet?
Hoe beoordeelt u de tragische gang van zaken aangaande uw samenwerking met het NOP in het licht van de bestaande aanbestedingsprocedure die er op gericht is zo goedkoop mogelijk opvang te kunnen aanbesteden, zonder een deugdelijk landelijk beleid voor de opvang van dieren?
Kunt u bevestigen dat de (financiële) problemen waar dierenopvangcentra en –asielen mee kampen de afgelopen tijd niet zijn afgenomen en zelfs groter zijn geworden? Zo ja, wat gaat u hieraan doen en kunt u uitleggen hoe u het zover heeft laten komen terwijl de Kamer u via twee aangenomen moties in de eerste helft van 2011 heeft verzocht om de problematiek van opvang voor gezelschapsdieren aan te pakken en de opslag van in beslaggenomen dieren te verbeteren?[vi] Zo neen, hoe kan het dat uw ministerie geen zicht heeft op het functioneren van de opvang en opslag van dieren in Nederland?


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2012-11-11 - 12:02:34 send message to Araproject

Ben benieuwd naar het antwoord!


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2012-11-11 - 14:31:37 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Tja, voor dergelijke overigens aangenaam pittige vraagstellingen wordt vast ook wel weer een aardige draai gevonden.
Desalniettemin zie ook ik de beantwoording daarvan graag tegemoet. wink ;)

Met inachtneming van een bekend gezegde: 'waar rook is, is vuur' mag in ieder geval gesteld worden dat er over de jaren vrijwel continue een rookpluim boven de NOP heeft gehangen.

Naar aanleiding van eigen waarnemingen, waarbij ik uitermate bedenkelijke situaties aantrof ben ik jaren geleden al in de perikelen rond NOP gedoken en heb daarbij een veelheid aan twijfelachtige-, maar ook ronduit foute zaken ontdekt.

Wat mij over de jaren echter vooral heeft verbaasd is de schijnbaar onvoorwaardelijke steun
(met name uit een specifieke hoek van de liefhebberij) als het om de verdediging van zaken rond NOP ging.
Men wilde ronduit niet horen of geloven wat er werkelijk gaande was.

Op enig moment heeft de organisatie van NOP haar zaakjes dus bijzonder effectief weten te sturen, waardoor men veelvuldig en langdurig met allerhande dubieuze zaken heeft kunnen wegkomen.

Inmiddels is het punt bereikt waarbij we zo langzamerhand wel mogen stellen dat het doek voor de NOP is gevallen.
De immer tragische situatie is natuurlijk wel dat de betrokken dieren -in feite opnieuw- het slachtoffer zijn geworden.

NOP staat voor mij dan ook te boek als synoniem voor TRIEST.


De informatie omtrent stichting AAP kreeg ik gisteren persoonlijk bevestigd.
Na vele jaren uitsluitend exotische zoogdieren gaat AAP opnieuw vogels opvangen, waarbij met name in beslag genomen 'partijen' werden genoemd.
Namen en details wil ik nu en hier niet nader noemen, maar dat hiermee een enorme verbetering in de opvang van dergelijke vogels is ontstaan lijkt me duidelijk.






Plaats een reactie



Er zijn in totaal 121 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede