Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > nop veldhoven Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-01-30 - 18:24:50 send message to henkdelaat

Dit is zeer waarschijnlijk het einde van een mooi papegaaienpark waar jaarlijks veel mensen uit binnen en buitenland met kinderen en kleinkinderen kwamen kijken.

Diversen keren per jaar kwam ik er met mijn kleinkinderen en kennissen,en andere vogel liefhebbers.

Zoals gewoonlijk volg ik dagelijks dit Forum,en ik geloof dat er forumleden zijn die het niet erg vinden als dit papegaaienpark verdwijnt.

Deze personen houden geen rekening met de gevoelens van anderen.

Als je zag hoe kleine kinderen,gehandicapten,en anderen mensen hier vaak een onvergetelijke dag hadden als de papegaaien nootjes uit hun handen kwamen eten dan vindt ik het jammer als het zou verdwijnen.

Dat er misstanden waren en dat het niet allemaal vlekkeloos geregeld was kan ook bijna niet als het afhankelijk is van bijna allemaal vrijwilligers.

Ik vindt het in ieder geval wel jammer dat het weg gaat.
Als er meer leden zijn die dit ook vinden laat het dan hier weten.

Henk.





Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2013-01-30 - 18:27:16 send message to Ton Koek

quote
ik geloof dat er forumleden zijn die het niet erg vinden als dit papegaaienpark verdwijnt.
Deze personen houden geen rekening met de gevoelens van anderen.

Jij durft nogal wat te schrijven, ga je schamen!


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-01-30 - 18:41:22 send message to henkdelaat

Ton,

Als je de moeite neemt om diversen Topics te lezen die over het NOP gaan dan zie je het zelf.

Kijk iets lezen en dan gelijk reageren is niet erg slim,dat lokt vaak onnodig agressieve reacties uit.

Schamen dat doe ik mij niet,dat moeten zij maar doen die in die andere Topics hun gal gespuwd hebben over dit park.

Henk.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-01-30 - 19:56:05 send message to rupicola

Quote: Dat er misstanden waren en dat het niet allemaal vlekkeloos geregeld was kan ook bijna niet als het afhankelijk is van bijna allemaal vrijwilligers.


Dat laatste kan en mag natuurlijk nooit of te nimmer een excuus zijn voor onverzorgde dieren!

Daarnaast zijn de vele misstanden in en rond het NOP het directe gevolg van jarenlang discutabel beleid en met name dat aspect heeft er voor gezorgd dat alle geloofwaardigheid in rook is opgegaan.




parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2013-01-30 - 21:01:02 send message to parrotmaniak

Misschien een domme vraag,maar is er een relatie tussen het NOP en Noivbd (waar dorrestein patholoog is) en vogeldierenarts hedwig vd Horst ook uit veldhoven(nu niet meer trouwens)


Arno_89
Website Member
Posts :53

Website Member
2013-01-30 - 21:46:31 send message to Arno_89

Geluiden zijn er dat een investeerder uit Veldhoven van het terrein een golfbaan wil maken. Ook zijn er partijen die er een dierentuintje van willen maken. Ik denk wel dat er snel duidelijkheid komt, gezien het feit dat alle partijen vandaag al met de curator hebben gesproken.

Ik hoop en verwacht dat het huidige bestuur wordt afgezet, dat lijkt me op zijn plaats, gezien alle voorvallen de laatste jaren.

http://www.ed.nl/regio/veldhoven/vier-kandidaten-voor-overname-papegaaienpark-1.3637647


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-01-31 - 07:19:00 send message to Vogelen

Dorrestein is medebestuurder/eigenaar. Hedwig was in dienst en zag de bui al hangen.


Geert-Best
Website Member
Posts :199

Website Member
2013-01-31 - 07:40:40 send message to Geert-Best

Ik kom al jaren op bezoek in het park, samen met mijn kleinkinderen.
Zou zonde zijn als dit gaat verdwijnen.


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2013-01-31 - 08:32:29 send message to swanny

Als dit park verdwijnt zijn er alleen maar verliezers.
Op de 1e plaats de vogels die er zitten.
op de 2e plaats de vogels die er in de toekomst zouden komen te zitten.
op de 3e plaats de kwekers van die handopfok vogels, omdat de "afdankers" op de markt blijven rondzwerven zullen de prijzen zakken.


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2013-01-31 - 15:20:26 send message to Araproject



narva
Website Member
Posts :8

Website Member
2013-01-31 - 18:19:57 send message to narva

Mogelijke doorstart Papegaaienpark
Geplaatst woensdag 30 januari 2013 - 15:44 |

Het Papegaaienpark in Veldhoven is gisteren officieel failliet verklaard door de rechtbank in Den Bosch. Het park staat nu onder toezicht van curator Dagmar Dielissen.
Mogelijke doorstart Papegaaienpark

Volgens Dielissen is er een kans dat het park een doorstart gaat maken. Ze onderzoekt of het finaniceel haalbaar is. Hiervoor is ze in gesprek met gemeente Veldhoven.

Ondertussen moeten de papegaaien wel verzorgd worden. Voor komende week is er nog genoeg eten en stookolie, om de vogels warm te houden.

Het Papegaaienpark zat al langer in de problemen. In oktober werd de noodklok geluid omdat er een groot geldgebrek was. Ook zou de inmiddels overleden oprichter van het vogelpark geld in eigen zak hebben gestoken.


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2013-01-31 - 18:57:48 send message to Araproject

http://www.papegaaienpark.nl/

Het Papegaaienpark is gesloten voor al het publiek.



Op 29 januari 2013 heeft de rechtbank Oost-Brabant het faillissement uitgesproken van Stichting Nederlands Opvangcentrum Papegaaien (N.O.P.).

In verband met het faillissement is het park vooralsnog gesloten voor publiek. Ook kunnen er geen nieuwe vogels worden opgenomen.

Curator is mevrouw mr. drs. D.D. Dielissen-Breukers van Boskamp & Willems Advocaten te Eindhoven.

Haar contactgegevens zijn:
Telefoonnummer 040 – 2501414
Mailadres: d.dielissen@boskampwillems.nl .

Als u specifieke vragen hebt, dan dienen die bij voorkeur per e-mail te worden gesteld. Voor algemene informatie verwijzen wij u echter naar de informatie op deze site. De curator is namelijk gezien de veelheid van vragen niet in de gelegenheid om alle individuele verzoeken op dit moment te beantwoorden.

Uiteraard heeft het welzijn van de dieren volop de aandacht. Eventuele donaties die worden gedaan tijdens het faillissement zullen worden besteed aan het voer voor de dieren alsmede aan verwarming van de hokken. Ook worden daarvoor andere fondsen geworven. Gelukkig is er een trouw team van werknemers en vrijwilligers beschikbaar dat zich met hart en ziel inzet voor de verzorging van de dieren.

Geďnteresseerden in een doorstart of een overname kunnen zich per mail bij de curator melden.

De curator onderzoekt de mogelijkheden om tot voortzetting van het park te komen. Mocht dat niet mogelijk blijken, dan worden de mogelijkheden van het behoud van de collectie onderzocht.

Voor oud-eigenaren van papegaaien geldt dat in beide gevallen geen papegaaien kunnen worden teruggehaald.

Indien behoud van het park en/of de collectie niet mogelijk blijkt, dan zal de curator andere mogelijkheden onderzoeken. Daarbij zal ook worden bekeken of oud-eigenaren in aanmerking komen voor het terugkopen/nemen van hun dieren. Daarbij wordt uitdrukkelijk opgemerkt dat niet vaststaat dat dit gefaciliteerd gaat worden en dat ook uitgezocht moet worden wat is toegestaan in verband met de Flora- en fauna wetgeving.

Mocht u als oud-eigenaar in voorkomend geval uw dier(en) willen terugnemen, dan kunt u dat per mail bij de curator melden.

Ook bereiken de curator diverse aanbiedingen om hulp te bieden bij verzorging, het plaatsen van dieren en dergelijke. Ieder aanbod van hulp wordt uiteraard op prijs gesteld, maar het is ondoenlijk om daar steeds op te reageren. Dergelijke aanbiedingen kunnen per mail bij de curator worden gedaan. Als het nodig is, zal de curator op dergelijke aanbiedingen reageren.

Hetzelfde geldt voor iedereen die geďnteresseerd is in het overnemen van dieren op beperkte schaal. U kunt dat per mail aan de curator melden. U ontvangt alleen een reactie als dat opportuun wordt.

Als er nieuws is, zal dat via deze site worden gemeld.

Wij danken u voor alle interesse en steun!

Directie, werknemers, vrijwilligers en curator van NOP.


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-01-31 - 19:16:30 send message to Henk57

Nou die zal overstelpt worden met gratis papegaaienjagers


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2013-01-31 - 19:56:56 send message to P.Rooth

Henk57 hoe zou dat dan moeten ?

Dacht dat je bij afleveren papagaai dit geregistreerd werd met soort vogel ringnr/chip
en met zo'n bewijs zou je dus je afgestane vogel op kunnen halen indien die nog niet gesneeft is of heb ik hier de keutel niet bij het schone eind ?

Paul


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-01-31 - 20:06:39 send message to Karel

quote
Dacht dat je bij afleveren papagaai dit geregistreerd werd met soort vogel ringnr/chip



Absoluut! Voor iedere vogel werd een intake-formulier opgesteld met alle gegevens van de vogel en degene die de vogel afstond. Van dit formulier kreeg de ex-eigenaar een afschrift mee.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 120 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede