Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > De Bodembedekker van het jaar????? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-04-19 - 18:40:04 send message to leekgloster

maar hoe kunnen we het zelf nu uitzoeken
in welke eenheden is het te koop?
ik heb er geen belang bij om bijvoorbeeld 25kg te moeten aanschaffen


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2004-04-19 - 19:18:06 send message to JeroenBosch

je kan zelf ook informatie vinden op www.volieres.net

Ik beschik nu ook over 5 kilo emmers.

Groeten Jeroen


witten
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2004-04-19 - 20:02:12 send message to witten

goed of niet ik moet het allesinds niet hebben
ik gebruik gewoon ongebluste kalk waar ik dan boomschors opstrooi (een goeie laag want op veel plaatsen gratis te verkrijgen)en op het moment dat de boomschors erop ligt sproei ik er eens over met mijn rugsproeier gevult met dettol
het kost bijna niets moet maar 1 keer per jaar gebeuren en ik heb nog geen ziekte of ongedierte gezien sinds ik dit zo doe


Loetje1
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2004-04-19 - 20:59:45 send message to Loetje1

Beste mensen,
Het verhaal bij de advertenties met Lantrox, over de ervaringen met de kweek van engelse grasparkieten is van mij, ik weet niet wat de bedoeling is van dit forum, echter bij mij werkt het prima, ik gebruik dit nu sinds november en ik heb nog geen dode vogels, verder kweek ik dit jaar perfect weinig problemen dus.
Als je goed met het produkt omgaat heb je geen probleem.

LUISTEREN is voor vele toch een gave.

succes met de kweek.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-04-20 - 07:51:45 send message to natasja

Jammer dat er met een opmerking als "LUISTEREN is voor vele toch een gave." toch weer een beetje denigrerend om gesprongen word met mensen die wat kritischer zijn in bepaalde dingen als andere ..

Doel van de discussie is om kennis op te doen over het middel en ik denk dat er door deze discussie al heel veel meer informatie op tafel is gekomen als alleen via de advertentie die geplaatst was , hierdoor kunnen mensen hun eigen keuze weloverwogen maken met voldoende informatie , denk dat juist in deze discussie het forum tot zijn recht komt.




JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2004-04-20 - 08:53:50 send message to JeroenBosch

natasja,

Er is inderdaad veel informatie hier naar voren gekomen, en dat is goed. Helaas past niet alle informatie in de advertenties, dus vandaar.

Zoals je in deze discussie ziet, zijn alle mensen die het reeds hebben gebruikt of aan het gebruiken zijn te spreken over het product en degene die dit nog niet hebben gedaan, tegen dit product.

Dit valt mij wel duidelijk op.

Groeten Jeroen



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-04-20 - 10:02:35 send message to natasja

Jeroen ,

vergeet je even dat een gebruiker van dit product de discussie is begonnen ? wink ;)

Je zal altijd voor en tegenstanders houden , maar vind dit wel een zeer intresante discussie omdat er toch zoveel informatie bij gegeven word en het sinds een hele tijd weer eens mogelijk blijkt dat een respectvolle discussie wel degelijk kan op arena wink ;)


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2004-04-20 - 12:37:01 send message to JeroenBosch

natasja,

Ik begrijp dat er verschillende meningen over LantroX zijn, maar MOTOR, die deze discussie begon, beweert dat er vogels aan zijn doodgegaan.

Dit brengt mijn twijfels op of hij het wel inderdaad over LantroX heeft.

Als dit inderdaad zo is, zou ik graag van MOTOR een dierenarts verklaring willen dat door LantroX de vogels dood gegaan zijn.

Ik ben blij dat deze discussie is ontstaan.

Groeten Jeroen




N. Wilkes
Website Member
Posts :4

Website Member
2004-04-20 - 14:26:30 send message to N. Wilkes

Hallo,

Onze (buiten)voliere is voor een deel overkapt en hieronder gaan wij binnenkort tegels op de grond leggen (straten)happy :), want dit is makkelijker ivm de voerbakken die hier hangen en het andere gedeelte is niet overkapt hier ligt nu aarde op de grond, maar dit is niet echt netjes om te zien. Het wordt snel vuil, je loopt het de voliere uit en moet veel bij vullen.sad :(

Kan iemand mij vertellen wat beter is om in de buitenvoliere op het niet overkapte gedeelte op de grond te leggen. Ik zou graag iets willen hebben wat geen kwaad kan voor de gezondheid van mijn vogels en mij zelf en wat gemakkelijk is in onderhoud.wink ;)

Ik wil niet mijn gehele voliere bestaten, want dat vind ik ten eerste geen gezellig aanzicht en ten tweede zie ik wat een hoop plezier mijn vogels hebben aan het scharrelen op de bodem en ik denk dat ze dat minder leuk vinden wanneer er tegels liggen.

In mijn voliere heb ik voornamelijk Valkparkieten.laugh :D

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven!razz :p


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-04-20 - 16:59:01 send message to Hawkeye_NL

Daar gaan we weer!

Ik zou dus wederom zeggen Beukensnippers.
Waarom: Natuurlijk product dat niet kan schimmelen! Goed water absobeert en snel weer droogt. Is absoluut ongevaarlijk voor de dieren. Goedkoop in aanschaf en door langdurig gebruik.
Noem maar op!


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-04-20 - 17:20:59 send message to Hawkeye_NL

Jeroen,

Toch kom ik even terug op een paar van jouw eigen uitspraken!
Quote 1:
quote
Natuurlijke stoffen zijn niet slecht voor mens en dier, weet je wel niet hoeveel stoffen er in de lucht hangen?ga je daar ook dood aan dan?nee dus. Het stof dat bij LantroX vrij komt, zijn minerale stoffen, en dus absoluut niet schadelijk. Het is gemaakt van Zeolite en dat is een natuur product.

Kalk is een heel simpel en bekend natuurproduct. Een mineraal die voor de meeste mensen bekend is. Kalk kan worden gemalen en toegevoegd aan ons eigen eten. Het zorgt voor sterke botten, betere vertering van voedingstoffen enzo. Wat blijkt nu? dezelfde kalk kan je ook vriesdrogen. Als je dit nu binnen krijgt is het dodelijk. Dus door het bewaarproces is het materiaal veranderd van goed naar kwaadaardig.
Nog makkelijker is een snee brood. Een snee vers bruinbrood neemt geen vocht op en is overheerlijk. Als je dit sneetje nu laat uitdrogen veranderd het in een spons maar het is niet meer te vreten. Als je het lang genoeg bewaard wordt het zelfs gevaarlijk om het te eten. De laatste duidelijke voorbeeld hierin is slangengif. Als je wordt gebeten door een giftige slang dan wordt je daar enorm ziek van. Met een beetje pech ga je er zelfs dood aan. Nu wordt slangengif echter ook gebruikt om medicatie te maken. Zelfs antigif voor het geval je bent gebeten door een slang.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat een natuurlijke stof op zich niet bepalend is voor het feit of het goed of slecht is maar dat de behandeling en het bewaarproces hier invloed op heeft.

quote 2:
quote
Ik geef je wel gelijk dat het stoft, maar het stoft lang niet zo erg dat het schadelijke is voor vogels.

quote 3 geeft mijn reactie:
quote
beste Hawkeye,

Nogmaals over het stof dat vrijkomt bij LantroX:

Er komt zeer weinig stof vrij! Zo gering dat dit niet slecht is.

Stoft het nu wel of niet?

Ik ga van de week een beetje van dit product halen bij Dhr. Smedinga
Ga het zelf op een aantal zaken testen! Een deel zal ik laten testen door anderen omdat ik die tests niet kan uitvoeren. Daarna zal ik mijn slotconclusie maken.

Vooralsnog ben ik er mee eens dat je niet zonder bewijs zomaar kan zeggen dat dieren zijn gestorven aan een product. Sterker nog. Als het niet waar is dan zijn de consequenties dat er een schadeclaim kan volgen ivm smaad!


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2004-04-20 - 18:43:05 send message to JeroenBosch

Zeolite is uitstekend te bewaren, want het kan niet kapot gaan.

Wat ik al eerder heb gezegd is dat het helemaal niet veel stoft en dus niet schadelijk kan zijn voor vogels.
Het stoft wel, maar zeer weinig.

En voor MOTOR:

zoals ik al eerder aan je heb gevraagd: heb je bewijs hiervan? want ik hoor jou ook niet meer op het forum......

groeten Jeroen

Ik ben blij dat je bij de heer Smedinga het product gaat halen om het uit te proberen.

Ik zie dan ook graag je reactie in een email of in het forum.









witten
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2004-04-20 - 19:26:41 send message to witten

en een laagje ongebluste kalk eronder en je hebt geen last van ongedierte


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-04-20 - 19:28:01 send message to leekgloster

beukensnippers is een van de bodembedekkers wat kan gaan broeien
een perfecte plek voor luis e.d.
dus wat de voordeel van beukesnippers moet zijn??????????????????????


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2004-04-20 - 20:22:39 send message to JeroenBosch

noorderdierenpark in emmen heeft vanmiddag nog een grote order geplaatst met betrekking tot LantroX.

Na een uitgebreide testperiode van 4 maanden.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede