Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > De Bodembedekker van het jaar????? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-05-18 - 17:25:01 send message to marnic

Ik heb de discussie eveneens gevolgd en moet zeggen dat de bevindingen van Hawkeye tot zover zeer positief klinken.

Ben benieuwd hoe de (eind)conclusie over een week of 6 is, dus graag geregeld een update van de bevindingen, b.v.d.


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2004-05-18 - 18:36:14 send message to smedinga

Ook ik keek belangstellend naar de mening van hawkeye, natuurlijk was ik zelf tevreden, ik vindt absoluut dat iedereen het eerst zelf moet proberen, voor mij is het een uitkomst

gr bert


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2004-05-18 - 19:35:06 send message to JeroenBosch

Beste Karel,

Eucalyptus houdt alleen muggen op afstand en de luis en mijt. Vliegen houdt het niet tegen.

Ik heb verder ook geen ervaring met vleeseters maar ik wil wel even voor je informeren wat je hiervoor kan gebruiken.

Als ik een oplossing heb gevonden dan laat ik het even weten.

Groeten Jeroen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-18 - 21:48:39 send message to Karel

Fijn Jeroen,
Dat stel ik zeer op prijs!


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2004-05-19 - 19:19:29 send message to JeroenBosch

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste Karel,

Ik heb even rondgevraagd wat je tegen vliegen kan gebruiken, en helaas is er vrijwel niks wat vliegen op afstand houdt, er is wel spul voor, maar niks wat onschadelijk is voor vogels.Al komt er geen schimmel vorming voor met LantroX, dus weinig kans op maden.

Als ik je nog ergens mee kan helpen, vraag het gerust.

Groeten Jeroen


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2004-05-19 - 22:01:41 send message to DE MOTOR

veel mensen doen voor vliegen vapona strips in het vogelhok een kennis van mij gebruikt het ook maar zet ze helemaal open en laat ze 1 dag buiten staan en het werk goed bij hem.


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2004-05-19 - 22:23:35 send message to JeroenBosch

Ik heb juist gehoord dat dit giftig is?

Groeten Jeroen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-19 - 23:20:24 send message to Karel

MOTOR
Het gebruik van Vapona bij vogels is me bekend, maar dan niet tegen vliegen. Daarvoor moet je de strip langer laten staan/hangen en langer gebruik is voor de vogels niet helemaal zonder risico's.
Evengoed bedankt voor het meedenken! Iedere tip is welkom.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-05-20 - 13:52:04 send message to Hawkeye_NL

a.s. Maandag beginnen ze bij mij thuis met de verbouwing voor een nieuwe keuken.
Dit betekend dat ik heel erg veel troep in huis ga krijgen waardoor ik stop met mijn testjes met LantroX. Natuurlijk blijf ik het gebruiken in de kooi van mijn parkiet maar daar stopt het op dit moment bij mij mee.

Ik gebruik mijn beukensnippers in mijn volière tot deze verschoont dient te worden en dan ga ik ook buiten over op LantroX! Het enige wat ik nog als nadeel kan noemen is namelijk de aanschafprijs van het product maar daarvan denk ik dat mijn dieren dit gewoon waard zijn!

Met groet,
Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-05-21 - 00:18:40 send message to natasja

wat vliegen betreft en vogels heb ik geen idee wat giftig is .. maar misschien kan dit een tip zijn , al zal je zelf moeten informeren of het kwaad kan bij vogels.

Voor paardenstallen bestaan er hele grote vierkante kleefstrips , speciaal voor gebruik bij dieren tegen vliegen , ze zijn in aanschaf niet zo duur en ze zijn geurloos , ik heb ze zelf ook gebruikt en het werkte erg goed ,je kan ze bestellen op www.paardendrogist.nl of www.agradi.nl , daar zal je waarschijnlijk ook meer informatie kunnen vinden of ze giftig zijn.

p.s. de strips zijn ca. 15 cm bij 30 cm groot.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-21 - 16:28:52 send message to Karel

Bedankt Natasja! Ik heb de "manchetten" (want zo blijken ze te heten) direct besteld en ga ermee experimenteren. Ze zijn best prijzig (6,25 per 12) maar als ze goed werken ben ik een zeer gelukkig mens!


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-05-21 - 18:27:03 send message to natasja

ze zijn wel behoorlijk prijzig maar ze gaan een zomer lang mee , niet zoals de normale "plakstrips" die uitdrogen na een paar dagen ,succes met proberen hopenlijk geeft het het gewenste resultaat.


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-05-21 - 19:48:34 send message to Gert Jan

Karel,

Aangezien ik in de nabijheid van varkensstallen woon heb ik ook behoorlijk overlast van vliegen. Ik heb persoonlijk heel veel plezier van de prosan vliegenval van conekro bv.
( www.conekro.nl/flash.htm ). Dit is een val geimporteerd uit Canada en is te verkrijgen bij ons in de buurt. Sinds ik deze in de buurt van huis heb staan hebben wij zeker 90% minder vliegen in huis. Ik ga er dus vanuit dat het bij een voliere met vleeseters ook goed zal werken. Een groot nadeel. Het is erg duur ( 150,- euro), maar ik heb er nog geen spijt van.

groeten Gert Jan


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-22 - 14:48:40 send message to Karel

GertJan, bedankt voor je tip. Ik ben direct op de site gaan kijken. Het principe spreekt me wel aan, vooral omdat de val buiten gebruikt wordt.
De aanschafprijs is aanzienlijk, maar als dat eenmalig zou zijn, misschien geen probleem.
Overigens moet er wel steeds nieuwe lokstof en Ammonium C in. Ik heb niet kunnen vinden hoe duur die stoffen zijn. Weet jij dat misschien?
Groet,
Hans


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2004-05-23 - 11:36:25 send message to meyer

Wat ook goed helpt is een insektenstift,
naam;INSECTIPPEN.
Temana Nederland BV,Postbus 65,2410AB Bodegraven.

Met deze stift zet je een streep op een ruit, en als een vlieg hier over loopt is het met hem gebeurd.
Ik heb in mijn kooien stukjes kunststof aan een draadje hangen en met deze stift ingesmeerd,vliegen gaan hier makkelijk op zitten en dan is het weer gebeurd met de vlieg.
Ik heb zelf papegaaien maar met insekteneters zou ik wel oppassen want deze vliegen zijn niet meer voor consumtie.

Groeten Meyer wink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede