Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Alarm - TOPETENTERO Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2008-12-29 - 00:13:00

Ik had die vraag al eerder beantwoord, hier nogmaals het ztukje over de openbaarheid van het onderzoek:

De dossiers van deze onderzoeken worden ingeleverd ter registratie. Echter totdat dit gehele proces is afgerond, is het onderzoek nog niet voor iedereen openbaar. Dit in verband met bedrijfsgevoelige informatie.

Nadat de officiele registratie heeft plaats gevonden, zullen de onderzoeken en resultaten openbaar gemaakt worden. Dit kan nog wel even duen, het is een ambtelijke molen waar doorheen gewerkt moet worden voordat de registratie van het product rond is.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-12-29 - 09:12:14

Sorryhappy :)

Even vergeten/overheen gelezen.

Groeten rene


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-12-29 - 18:52:47

Tja, hoe zwakker de term 'wetenschappelijk' wordt opgevat, hoe zwakker de kwalificatie wordt. Om tot `wetenschappelijke' kennis gerekend te worden, is een beoordeling van onderzoek door onafhankelijke wetenschappers absoluut noodzakelijk, zeker als het om toegepaste kennis rond een bepaald produkt gaat.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2008-12-29 - 21:47:45

Het zou beter zijn geweest als de test/onderzoek zogenaamd blind zou zijn uitgevoerd. Net zoals wij het in onze sector met medicijnen doen. N40 en slechts 3 kwekers is voor een gedegen onderzoek absoluut niet valide.

Ik ben dan met de tijd ook erg benieuwd naar de verslagen. Ik hoop dan ook nog eens hier wat van te lezen.

Ik vind het voor zover ik het al zou kunnen het te vroeg om het nu af te gaan kraken. Wel deel ik de mening dat als je de vogels goed voert, goede huisvesting en licht geeft dat je amper met medicijnen of supplementen zou hoeven werken.

Echter geheel zonder zal nooit een kweker kunnen.
Maar goed dan heb ik het over behandelingen en geen preventieve medicijnen of supplementen.

Gr

Henk


gbaan
Website Member
Posts :1

Website Member
2008-12-29 - 22:15:54

Beste vogel liefhebbers,

Mijn ervaringen met de nieuwe generatie Entero 202 zijn zeer positief. Daarnaast gebruik ik ook de Aminovit, ontwikkeld door dezelfde dierenarts(en)
Ik kweek zelf met gouldamadines (natuurbroed)
Enkele bevindingen bij het gebruik van Entero topet 202 zijn:
- Weinig tot geen uitval van vogels tgv. maag/darmstoornissen
- Gouldamadines zijn droog qua mest
- Mooie droge nesten
- Betere bevruchting
- Vogels zijn in goede/betere conditie
- Vogels nemen het goed tot zich via het drinkwater.

Kortom, ik ben erg tevreden.
Ik lees aardig wat reacties van ongeloof ed. ik zou zeggen neem de proef op de som en ervaar het zelf.

Met vriendelijke groeten,

Gerald Baan


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2008-12-30 - 11:13:29

quote: Kortom, ik ben erg tevreden. Gbaan.

Kijk eens aan de eerst ervaringsdeskunige.
Ook leuk om dit te lezen.
Veel succes met je kweekresultaten in de toekomst.

gr

Henk



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-12-30 - 12:07:25

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat de prijs betreft ben ik naar aanleiding van de post van Geon (100gr voor 17,90?) even gaan goegelen maar vond alleen een aanzienlijk hogere prijs dan de 26,50 bij Arena:

http://www.lorreco.nl/catalog/product_info.php/products_id/748?osCsid=7bda83154ec9a39c56c80b888875fe80

@geon: waar kan ik het kopen voor 17,90?


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2008-12-30 - 20:57:53

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

De heer Baan is 1 van de personen die heeft meegedaan aan het onderzoek van de firma Topet.

Het bedrag van 17,90 euro voor Entero is de prijs voor de eerste generatie Entero. De eerste generatie is ook verkrijgbaar en verschillende hoeveelheden.

TOPETENTERO 202 is alleen (nog) maar verkrijgbaar in hoeveelheden van 100 gram.

De advertentie van Lorreco is overgenomen van onze site, inclusief het plaatje bij het product. Zo gaat dat tegenwoordig ...


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-12-30 - 21:04:14

happy :)
Troost je Jan, want wie gaat het bij Lorre kopen voor meer dan 34 euro als het op Arena zo'n 8 euro goedkoper is?


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2008-12-30 - 21:05:50

Ach ik maak me er ook niet druk om hoor, ik hoef er dan ook niet van te leven. De jongens van Lorre en co wel, dus ik gun ze het wel hoor wink ;)


gerben papegaai
Website Member
Posts :7

Website Member
2008-12-30 - 21:14:15

hallo ik ben een van de kwekers die dit middel heefd gekregen had jarenlang veel uitval van jongen en kweekvogels(tijdens en na dekweek)
gebruik dit nu 2 jaar en sindsdien zien mijn kweekvogels er veel beter uit ontlasting is mooier betere bevruchting van eieren geen vogels (papegaaien) meer met nierdegeneratie en leveraandoeningen betere vedergroei bij de jonge vogels beter door de rui komen wat ze er over schrijven is geheel waar en is ontwikkeld door dierenartsen dhr a.a oranje en dhr p.c.r van rossum
ben zeer blij dat deze 2 dierenartsen mijn problemen hebben kunnen oplossen heb voor die tijd veel andere middelen geprobeerd waarvan geen enkele effect gaf of juist averechts werkt

heb geprobeert breedmax met dode vogels als gevolg van nierfalen
vitamines van verselelage met zieke vogels tot gevolg door nier en lever degeneratie

probeer het zelf eens 1 jaar ne je zult verstelt staan

mvg gerben

kweker van grijzeroodstaarten
en andere papegaaien


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2008-12-30 - 22:42:44

Dit bericht is 5 keer gewijzigd

Als kweker doe ik mee aan het programma van drs Oranje, en ik moet zeggen met veel enthousiasme, ik had telkens veel uitval bij de jonge goulds voornamelijk. Na een gesprek met drs Oranje kwam Entero topet naar voren, ik gebruik deze pos bacterie stam nu al een aardige tijd en heb geen enkele uitval meer gehad. Ik ben dus erg positief over entero topet omdat dit product speciaal is ontwikkeld voor vogels. Dit was eens te meer de reden om de produkten van drs Oranje te verkopen en ook zelf gebruiken.

over de opmerking (GEJAT) wil ik graag het volgende kwijt. Wij hebben een extern bureau dat voor ons de webshop opmaak en advertenties aanmaakt en plaatst. En ben me dus van geen kwaad bewust en indien gewenst en bewezen dat het zonder toestemming is gekopieerd zal ik het laten veranderen.
Overigens was ik in de veronderstelling dat vogelarena als onafhankelijk en onpartijdig forum betiteld stond en niet zelf ook commercieel bezig is, het tegendeel blijkt helaas.
jammer is dan te moeten zien dat moderators uitspraken doen zoals (gejat) zonder zich eerst te informeren. Er zijn mensen vaker door dezelfde moderators op de vingers getikt voor dergelijke uitspraken.

mocht u verder problemen of onvrede hebben met de advertenties zoals deze staan op onze website www.lorreco.nl dan kunt u telefonisch contact met mij opnemen.

over de prijs, wij hebben van drs Oranje de advies verkoop prijs van 32,50 opgekregen. Maar voor alle klanten van vogelarena maak ik er direct 26,50 van dan krijgen we geen scheve gezichten overigens hoef ik niet van de winst van een potje topet te leven hoor.wink ;)


met vriendelijke groet

Bert Smedinga

allemaal een gelukkig nieuwjaar en dat we elkaar in het nieuwejaar wat prettiger en verdraagzamer te woord kunnen staan op de fora.






blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-12-30 - 23:15:50

over de prijs, wij hebben van drs Oranje de advies verkoop prijs van 32,50 opgekregen. Maar voor alle klanten van vogelarena maak ik er direct 26,50 van dan krijgen we geen scheve gezichten overigens hoef ik niet van de winst van een potje topet te leven hoor

Wow zes euro eraf de prijs daalt nog sneller dan van een vat ruwe olie, wat zou die in Zelhem kosten aan de bron.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2008-12-30 - 23:53:27

De heer Oranje heeft mij gevraagd om als eerste TOPETENTERO 202 aan te bieden op VogelArena. Trouwens bij mij heeft hij een andere advies prijs opgegeven, maar dat terzijde.

Ik ben geen aandeelhouder in de TOPET groep. wel heb ik een goed contact met de heer Oranje en was dan ook zeer vereerd met zijn verzoek om TOPETENTERO 202 als eerste "los" te laten op VogelArena. De webshop is echt niet iets waar ik van moet leven, het is meer als extra service voor de bezoekers.

Om verder niet te veel af te dwalen, laat ik het hierbij. ik zal via PM even verder een uitleg geven.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2008-12-31 - 00:12:10

Als jullie het goed vinden wacht ik nog even op de wetenschappelijke resultaten wink ;)

Even ter herinnering, enig tijd geleden was er een onderzoek voor ziekenhuispatienten, deze kregen een probiotica toegediend na een operatie alvleesklier kanker oid.

Dit experiment is toen gestopt omdat mensen die probiotica kregen toegediend een hogere sterfte lieten zien dan de controlegroep zonder probiotica.

Laten we eerlijk zijn, zelf bij mensen is dit onderzoek wat probiotica doet in een mensenlichaam nog immers niet afgerond.

Laten we dan nu niet denken dat we het nu allemaal al weten wat betreft probiotica en vogels.

Eerst maar een duidelijk aantonen wat dit onderzoek inhield, hoe breed en hoe men het heeft uitgevoerd en of er controlegroepen aanwezig waren onder exact de zelfde omstandigheden ter gelijke tijd zonder dit middel.

Als dit een revolutionar middel is tov de oudere middelen probiotica overweeg ik een claim bij mijn bestaande leveranciers razz :p
Gert




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 130 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede