Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Alarm - TOPETENTERO Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-12-31 - 00:22:37

Ik zal het niet gaan gebruiken, dat stond vooraf al vast, maar als ik al zou twijfelen, het wordt wel steeds ongeloofwaardiger vind ik.

Het zou een nieuw uniek product zijn, getest bij gouldamadines.
Nu lees ik dat het al 2 jaar door iemand gebruikt word en ook dat bij papegaaien geweldig zou werken.
Ik vind het een grote misser voor wat betreft marketing, over het product zelf kan ik niet oordelen.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-12-31 - 02:58:14

Wat mij verwonderd is het feit dat het is uitgetest op goulds en nu ineens ook prima werkt bij kromsnavels.
Was het niet verstandig geweest om dit dan op diverse soorten te testen?
En zodra je die testen hebt dit als zodanig te publiceren?
Net als Ton heb ik behoorlijk wat twijfels over de marketing rondom dit nieuwe produkt.
Dat wil niet zeggen dat ik het radicaal zou afwijzen als voor elke groep vogels gunstige resultaten aan getoond kunnen worden.
Maar laten we eerlijk zijn, goulds zijn geen roofvogels , kromsnavels of insekteneters om maar wat te noemen.
Vooralsnog geeft dit nog te veel twijfels.
Ook heb ik mijn vraagtekens bij de wijze van promotie zowel Bert ( Lorreco ) als Jan (VA) schijnen op een andere manier benaderd te zijn door deze dierenarts. Waarbij ik denk dat de 2 genoemde heren beide integer zijn .
Deze dierenarts zweet ook nog eens bij zijn eigen zaadmengsels en biedt die commercieel aan.
Ik heb zoiets ,dierenarts genees dieren en geef advies en bega niet dezelfde fout als H. te M die ook graag rijk wil worden met zijn eigen produkten,

mvg Frank


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2008-12-31 - 08:32:36

ik ben erg benieuwd naar de verhouding levensduur/ en nestgrootte met gebruik van dit middel


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-12-31 - 09:36:06

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
hallo ik ben een van de kwekers die dit middel heefd gekregen had jarenlang veel uitval van jongen en kweekvogels(tijdens en na dekweek)



Dan ben ik bang dat Je het met dit middel ook niet gaat redden op den lange duur.

Lijkt mij eerder een probleem aan de ,,basis,,(voeding/huisvesting)

quote
heb geprobeert breedmax met dode vogels als gevolg van nierfalen
vitamines van verselelage met zieke vogels tot gevolg door nier en lever degeneratie




Geen goede reclame voor die bedrijven,terwijl bijvoorbeeld ,,het door dierenartsen ontwikkelde Breedmax,,ook door vele als wondermiddel wordt beschreven.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe men dit nierfalen/degeneratie aantoond,en dit dan kan koppelen aan de gebruik van een bepaald product??

quote
Laten we eerlijk zijn, zelf bij mensen is dit onderzoek wat probiotica doet in een mensenlichaam nog immers niet afgerond.




En zo is het maar netwink ;)dus ik ben ook zeer benieuwd na de wetenschappelijke onderbouwing van dit product.

Prettige Jaarwisselinghappy :)
Rene


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2008-12-31 - 09:37:13

zonder verder te gaan op deze discussie wil ik jullie één ding meegeven,
de probiotica die vandaag de dag gebruikt worden zijn bedoeld voor runderen en groot vee, ook veel ontwormingsmiddelen zijn in eerste instantie bedoeld voor runderen, dit materiaal is niet speciaal ontworpen voor vogels, Topet Farma ontwikkeld deze middelen voor vogels. Deze produkten zijn getest en goedgekeurd.
nog een voorbeeld, elke VA/kweker geeft bij problemen vaak als eerste Baytrill. dit product is ontwikkeld voor grote dieren en is sterk alcalisch, Topet Farma heeft dezelfde werkzame stof op een andere drager stof ontwikkeld. niet schadelijk voor vogels. Enrofloxacine
Dus wees aub niet te voorbarig met allerlei uitspraken.

ik denk dat de Topic schrijver het heeft bedoeld als suggestie om eens over na te denken,
ik zie wel allerlei kwekers op beurzen altijd slepen met niet wetenschappelijke producten.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-12-31 - 09:43:51

Zonder mij inhoudelijk met deze discussie(over Topetentero) te gaan bemoeien, ik heb er geen ervaring mee en geen belang in het gebruik, wil ik wel het volgende kwijt omdat er een niet geheel correct beeld gegeven wordt;

Smedinga schreef:
quote
Overigens was ik in de veronderstelling dat vogelarena als onafhankelijk en onpartijdig forum betiteld stond en niet zelf ook commercieel bezig is, het tegendeel blijkt helaas.


Hierin hebt u zichzelf helaas niet juist geinformeerd. Bij de home-pagina staat als eerste vermeld: "Welkom op de site van VogelArena.com. De site om uw vogels te koop aan te bieden, om zelf vogels te zoeken en nog veel meer aanverwante zaken."
Het betreft dus een advertentiesite die daarnaast onder andere de mogelijkheden biedt om ervaringen te delen in een forum.

quote
jammer is dan te moeten zien dat moderators uitspraken doen zoals (gejat) zonder zich eerst te informeren. Er zijn mensen vaker door dezelfde moderators op de vingers getikt voor dergelijke uitspraken.

Hierbij zij opgemerkt dat het in dit geval de administrator/eigenaar van VogelArena is die deze uitspraak doet.

Zelf, als moderator, herinner ik mij alleen het geval waarbij een tekst van een andere pagina hier op VogelArena gekopieerd stond door een lid van het forum. Na opmerkingen over copyrights is de tekst daarna ook gewijzigd/verwijdert.

Verdere onenigheid dient u persoonlijk met de administrator/eigenaar af te handelen via zijn mail adres, webmaster@vogelarena.com .

@Wickingh,
quote
Wat mij verwonderd is het feit dat het is uitgetest op goulds en nu ineens ook prima werkt bij kromsnavels.


Zie de reactie van gerben papegaai, dd.: 2008-12-30 - 21:14:15 (op pagina 3)

ParkietenPeter
Moderator VA


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2008-12-31 - 10:06:18

Heren

Kortom laten we de uitslagen van het onderzoek eens afwachten. Ik heb absoluut geen verstand van tropen, goulds e.d. Wel begrijp ik dat er bij dat soort veel uitval is. Volgens de gebruikers zou dit nu teruggedrongen kunnen worden. Nou dat zou toch heel mooi zijn.

Ik begrijp echter nog steeds niet wat dit spul voor papegaaien en kaketoes zou kunnen betekenen. Niet dat ik daar direct behoefte aan heb. Maar ik zal daar met Oranje zelf eens een keer contact over op nemen. Wel kreeg ik via een van de posters hier dat hij dit jaar door het middel geweldige resultaten had 43 jonge grijze roodstaarten, kaketoes en ara's . Daar wil ik hem dan wel mee feliciteren.

Bert Smedinga Quote

allemaal een gelukkig nieuwjaar en dat we elkaar in het nieuwejaar wat prettiger en verdraagzamer te woord kunnen staan op de fora.

Bert hier sluit ik me helemaal bij aan.

gr

Henk


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-12-31 - 10:38:00

ik denk dat de Topic schrijver het heeft bedoeld als suggestie om eens over na te denken,
ik zie wel allerlei kwekers op beurzen altijd slepen met niet wetenschappelijke producten.

Wist niet dat dit zoveel heisa en felle uitspraken "Agabird/Smedinga" te weeg zou brengen.
Kweek een dertig jaar met vogels en heb het ene na het andere wondermiddel voorbij zien komen van toevoegingen tot complete voeders.

Zag in eerste instantie weer een nieuw wondermiddel "wetenschappelijk" ook nog, geen verdere info of onderbouwing.

Succesvol kweker wordt je niet door extra's ze kunnen alleen helpen als je problemen hebt.

Dus denk nou niet dat dat al je problemen weg zijn als je TOPETENTERO gebruikt.

De echte problemen zullen ergens anders liggen, verkeerde voeding, te klein gehuisvest, te veel vogels in een ruimte, hygiëne en niet te vergeten te weinig tijd voor je vogels, met een voerkar er langs lopen en de voerbakken vol gooien daar red je het niet mee.


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2008-12-31 - 18:36:45

Sluit ik me ook bij aan,

ik wens jullie allemaal een erg goed kweekjaar en gelukkig nieuwjaar.

gr bert


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2009-01-02 - 06:55:47

ik denk persoonlijk dat er altijd een beetje verkeerd naar deze produkten wordt gekeken.
je moet het niet zien als een middel om veel jonge vogels op stok te krijgen.
dit zijn middelen waar je de vogels mee in een goede conditie krijgt.
maar als je zoals hier boven ook al staat de rest van de verzorging verwaarloost door bijf: tijd gebrek dan wordt het kweken vaak ook minder.
vandaar dat ik nu ik een nieuw vogel verblijf aan het bouwen ben maar ruimte maak voor 7 koppels [papegaaien].
ik ben veel weg voor mijn werk en heb dus niet de tijd om veel vogels te houden.
ik heb dan liever wat minder dieren die ik optimaal kan verzorgen.

verder ook een zeer goed jaar gewenst aan iedereen.
groet bert


allround
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-01-06 - 12:39:21

goededag ik gebruikt het wel. zins een week na de eerste dag zag ik al ziender barend veel meer actievtijd bij mijn neophemas ook op de dag.
vindt wel dat er veel recidu achter blijft in de flesjes maar dat is ook zo weer schoon tijdens het ver verssen van het water. dat ze maar goed in condite kommen m.v.g eric


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-02-17 - 16:38:11

quote
H H L Harmsen
Website Member
Posts :20

2009-02-17 - 16:05:06 -

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo, heb interesse om topet entero te gaan gebruiken. zijn er al ervaringen? en wat is het verschil met probiotica van andere leveranciers?


Verplaatst. Hier staan reeds enige ervaringen.


H H L Harmsen
Website Member
Posts :24

Website Member
2009-02-17 - 16:59:54

ok bedankt had ik nog niet gezien. ik weet genoeg.
groeten \harm


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-03-26 - 21:25:31

Omdat ik ook opensta voor vernieuwingen/verbeteringen heb ik ook een potje besteld.

wat mij gelijk op viel aan het toch wel prijzige potje was dat er op de pot staat;

ingredienten:maiszetmeel,maltodextrine,probiotische stammen en mineralen

Omdat ik ooit in de levensmiddelenindustrie gewerkt heb,en er ook een opleiding in heb genoten weet ik dat dit betekend dat er procentueel het meeste maiszetmeel inzit,dan maltodextrine etc.

graag zou ik weten waarom er deze stoffen inzitten,en in die hoeveelheden.

eigenlijk betaal ik dus veel geld,voor een maximaal 33 gram probiotica(ze noemen het zelf toevoegingsmiddelen)

Klopt mijn redenatie,of moet ik het anders zien??happy :)

Groeten Rene


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-03-26 - 21:36:13

Klopt Rene het 1e genoemde stof zit er het meeste in, aflopend naar de laatste stof. (het minste) Dit is een wettelijke verplichting.
Gert




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 78 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede