Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Alarm - TOPETENTERO Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-03-27 - 10:38:14

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hopelijk krijg ik van iemand een antwoord waarom de toegevoegde stoffen(maiszetmeel,maltodextrine,probiotische stammen enmineralen ) er in die hoeveelheden inzitten,en wat de toegevoegde waarde ervan is.

Ik voel mij nu enigzins in de kuif gepiktlaugh :D

maximaal 33 gram werkzame stoffen voor 26.95 ex verzendkosten.

MVG Rene

P.S samenstelling staat ook niet in de advertentie vermeld!!


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-03-27 - 12:32:02

Rene

Wellicht dat je Drs Oranje even kunt mailen.
Zij ontwikkelen het product.
Ben benieuwd naar de antwoorden dus als je die dan even hier neer wil zetten?

http://www.dierenartsenpraktijk-zelhem-halle.nl/bird.htm

gr

Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-03-27 - 13:38:40

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Had ik wel gedaan,maar ik kan geen mail adres vinden op hun site.
Misschien dat Agabird er voor kan zorgen dat onderstaande vraag bij Drs Oranje terecht komthappy :)

//////Geachte Drs Oranje,

Omdat ik open sta voor vernieuwingen/verbeteringen in de vogelhouderij heb ik bij U via vogelarena 2 potjes topentero besteld.

wat mij gelijk op viel aan het toch wel prijzige potje was dat er op het potje staat;

ingredienten:maiszetmeel,maltodextrine,probiotische stammen en mineralen

Omdat ik ooit in de levensmiddelenindustrie gewerkt heb,en er ook een opleiding in heb genoten weet ik dat dit betekend dat er procentueel het meeste maiszetmeel inzit,dan maltodextrine etc.
(er kan dus maximaal maar 33 gram probiotische stammen in het potje zitten)

graag zou ik weten waarom er deze toegevoegde stoffen inzitten,en in die hoeveelheden.

M.A.W wat voegen deze hoofdbestanddelen toe/wat is hun meerwaarde

Met Vriendelijke Groet
Rene///////


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-03-27 - 14:35:59

We zouden ook nog steeds een wetenschappelijke verklaring krijgen.

Gebruik je het al lang genoeg om wat info te geven.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-03-27 - 14:45:00

Nee,ik heb het gisteren voor het eerst gevoerd.

kan er dus nog niks over meedelen.

ik heb in het verleden wel enterodex(via J.hubers)en probiotica van aves gevoerd.

Met deze middelen is me nooit wat positiefs of negatiefs opgevallen bij de vogels,dus ik zou niet kunnen zeggen of het wat toevoegde.

MVG Rene


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-03-27 - 19:05:25

Er zijn denk ik verschillende redenen daarvoor.
Ten eerste zul je eerder geneigd zijn een flink bedrag te geven voor een groter potje dan een kleiner. Verder zul je het denk ik beter kunnen doseren(denk maar even aan het mengen van graszaad met zand) verder zal er wel een draagstof nodig zijn. Pure vorm van sommige stoffen zijn natuurlijk giftig of nadelig(denk maar aan alcohol happy :) )
Verder kan het natuurlijk ook de opname bevorderen (pure vorm niet smakelijk)
Zo maar wat dingen die in mij opkomen.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2009-04-03 - 10:05:39

Het precieze ervan weet ik ook niet, ik heb de vraag door gezet naar de heer Oranje.

Wat ik van eerdere gesprekken met hem wel weet, is dat een probiotica wel een "bodem" nodig heeft om op te kunnen leven. Maar of dat dan de maiszetmeel is weet ik niet en of er ook dan ook nog meer dan 33% in zit, weet ik ook niet.

Als ik antwoord heb laat ik het even weten hier in het forum. Anders zal ik na het weekend hem even bellen.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2009-04-09 - 16:54:14

Bij deze de reactie van de heer Oranje:

Topentero 202 bevat inderdaad de genoemde ingrediënten zoals vermeld op het potje.

Het klopt ook dat de ingrediënten procentueel aflopend op het etiket genoemd staan.

Het maïszetmeel en de maltodextrine zijn bestanddelen van het dragermateriaal van de bacteriën.

Het dragermateriaal is belangrijk voor de stabiliteit, houdbaarheid en activiteit van het product.

De bacteriën bevinden zich in het product in gevriesdroogde staat, ze zijn dan als het ware in een slapende toestand. Door het product te mengen met water worden de bacteriën ‘wakker’ gemaakt.

De maltodextrines in het product zijn bedoeld als voedingsstoffen voor de probiotische stammen wanneer ze in water gemengd worden.

Concluderend zijn de bacteriën de actieve ingrediënten in het product. Deze zijn in voldoende mate aanwezig om een gezondheidseffect te bereiken. Het maïszetmeel en de maltodextrines zijn toegevoegd om het product stabiel en langer houdbaar te maken en de stammen van voedingsstoffen te voorzien wanneer ze ‘wakker’ gemaakt worden.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-04-09 - 17:22:54

Niet om zomaar kritiek te hebben, maar als echt gemeende vraag:
Kan hij ook uitleggen hoe die bacteriën de tocht door de maag overleven, waar de PH-waarde toch beslist extreem te noemen is?

Groet, Ton.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-04-09 - 17:41:45

Bedankt voor het antwoordhappy :)

Ik zal het door een bevriende microbioloog eens laten bekijken.(o.a of het levende bacteriestammen zijn,en of ze een hoge ph overleven)

Als ik wat meer weet ,zal ik het hier vertellen.

Groeten Rene


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2009-04-09 - 19:48:15

quote
Niet om zomaar kritiek te hebben, maar als echt gemeende vraag:
Kan hij ook uitleggen hoe die bacteriën de tocht door de maag overleven, waar de PH-waarde toch beslist extreem te noemen is?

Groet, Ton.

Die komen daar op dezelfde manier door als andere bacterien/ziektes. In de kliermaag zit zoutzuur, en dat is een sterk zuur. Dit heeft alleen een groeiremmende eigenschap. Geen dodende. Pas wanneer die lactobacillen in hun vertrouwde zuurtegraad vertoeven(darmen) beginnen ze optimaal te functioneren.

Groetjes
Peter


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-05-30 - 21:45:04

een vriend van mij heeft het onder de microscoop bekeken,hierop kon hij niks zien behalve zetmeelachtige moleculen.

hij heeft het toen op verschillende voedingsbodems op kweek gezet,en er was na een week bacyeriegroei te zien op de door hem aangestipte plaatsen.

om te weten te komen om wat voor soort bacterieen het gaat is een uitgebreid onderzoek wat enkele maanden duurt.

Ik kan natuurlijk niet van hem verwachten dat hij dit, in zijn baas zijn tijd voor mij gaat uitzoeken.

In het verleden heeft hij ook avesprobiotica voor mij onderzocht,het verschil met topentero was dat hij bij aves ook al onder de microscoop verschillende levende bacterieen kon waarnemen.

dit geeft mij meer vertrouwen in het product,en zal dus de volgende keer als ik besluit om een probiotica te gaan geven voor aves kiezen.

Of de leveranciers/verkopers van topentero moeten met een goede uitleg komen waarom het ,,leven,,in hun bacterie stammen zo moeilijk te vinden is,en wat hiervan de toegevoegde waarde iswink ;)

groeten rene


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2009-05-31 - 09:43:15

Waarschijnlijk gaat het bij Topetentero om gecoate probiotica. Daarom dat het niet direct te zien is onder de microscoop.

Groetjes
Peter


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2010-08-25 - 17:01:30

Ik ben benieuwd of er inmiddels wat meer ervaring
is opgedaan met Topetentero-202.
Geen last meer van e-coli,droge nesten en meer jongen op stok?
Vr.groetem van
ANTONI


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2011-08-11 - 22:11:50

We zijn nu bijna een jaar verder dan de laatste reactie hier..

Iemand???




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 82 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede