Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kattenoverlast
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-03-31 - 21:28:24 send message to BJ

Wij hebben thuis een hond en een kat, maar dat houdt andere katten echt niet uit de tuin... Een andere kat heeft namelijk onze tuin tot zijn/haar territorium uitverkoren en heeft dus altijd ruzie met de onze. Maar mijn vogels hebben nog nooit last van de katten gehad, en ik heb al zo'n vijf jaar een voliere. Dussss... De katten slapen er gewoon bovenop. wink ;)


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-31 - 21:38:17 send message to thuis

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vroeger had mijn vader ook een kleine parkietenvoliere op het balkon. Een nachtelijk bezoekje van een kat... parkietjes dood of pootjes kwijtsad :(
Gek eigenlijk dat je je hond aangelijnd dient uit te laten (althans in onze vinex-wijk) en hondenbelasting moet betalen etc. terwijl inderdaad katten en poezen gewoon los rondlopen, overal poepen (met name in je siertuin) en overlast bezorgen bij voliere's en siervijvers.
Die buis in de grond kan natuurlijk niet, elk dier moet je respecteren.
Wat ik wel eens doe als ik last heb van een loslopende, nieuwsgierig kat/poes is inderdaad natgooien met water... maar dan heel veel oploslimonade erin. Het dier heeft er geen last van maar de bezitter merkt een kleverige vacht die sporen nalaat op de huisraad....kan die het dier beter binnenhoudenwink ;)


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2005-03-31 - 21:43:47 send message to blg

Veel bezitters van katten laten ze ook s'nachts buiten, wie staat er dan met zijn emmertje water en overdag gaan we werken, er is maar een oplossing vangen en weg naar het asiel.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-31 - 21:49:19 send message to thuis

Blq, je praat over zwerfkatten en over eigenaars die hun dier in het asiel kunnen terughalen...
Dat zijn twee verschillende dingen, toch?
Ik vroeg me alleen af: een dier, welke volgens de maatschappelijke normen, los buiten mag rondlopen (zoals een kat)MAG je die vangen en naar een asiel brengen? Niet dat ik het niet met je eens ben dat het heel vervelend is dat katten loslopen en nog erger als ze aan je eigen dieren zitten of opschrikken,
maar puur uit nieuwsgierigheid vraag ik dit.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2005-03-31 - 22:13:05 send message to blg

Praat niet over zwerfkatten maar over katten die vrij rond lopen.
Jalaugh :D je mag katten/honden die overlast veroorzaken vasthouden en overdragen aan de politie, ze zijn zelfs verplicht om het probleem op te lossen, als jij aandraagt om voor hun de veroorzaker naar het asiel te brengen zullen ze meestal instemmen, eigen ervaring, dit beschermt je ook tegen de term kattenmepper.
Als ik het goed heb kan hawkeye daar nadere uitleg over gevenlaugh :D.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-31 - 22:27:03 send message to thuis

oke, dank je voor het antwoord.
m.vr.gr.


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2005-03-31 - 22:43:52 send message to DE MOTOR

Ik vind gewoon de buren hebben geen last van mijn dieren dus ik wil ook geen last van die van hun. Een buurvrouw van mij heeft een kat en die heeft ze nadat ik heb gezegt dat ik last van de kat had. Een soort lijn in de tuin gehangen waaraan de kar vrij kan bewegen door haar achtertuin. Dit is een heel goede manier. Het is toch ook gewoon zo degene die schuld heeft van de overlast moet er ook maar voor zorgen dat die ophoud. Als ik Ara's ga houden bij mijn in de straat en de buren klagen ze schreeeuwn zeg ik toch ook niet dan stop je maaar watten in je oren.

Mark


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2005-03-31 - 23:05:01 send message to blg

Samen kun je het altijd oplossen, als je ze uitlegt wat er gebeurd als hun kat op jouw voliére komt en wat ze er aan kunnen doen, is het altijd op te lossen.
Heb al wel eens een kat naar het asiel gebracht die meer dan 500 meter van huis was.
Kost de eigenaar geld en dat werkt nog altijd het beste.

groeten oet twente laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2005-03-31 - 23:08:35 send message to adriaanbaan

Beste Faos

In de dierenspeciaalzaak is een apperaatje te koop dat katten (en honden) verjaagd door ultra-soon geluid uit te zenden.
Ik weet niet of ik de fabrikant mag noemen, maar wil je het weten mail mij maar.
Werkt uitmuntend!!!

groetjes Adriaan


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-31 - 23:23:20 send message to natasja

lijkt mij toch heeeeel stug dat je zomaar een kat van straat mag plukken en deze naar het asiel brengen , dat neigt eerder naar diefstal

wettelijk gezien mogen de katten nml. los op straat lopen


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2005-03-31 - 23:35:00 send message to blg

Maar niet in mijn tuin, als jouw huisdieren overlast veroorzaken of het nu lawaai is of anders.
Advies hier over gekregen van de dieren bescherming en de politie ging akkoord, pluk ze niet van de straat alleen uit mijn tuin.
Katten zijn een van de grootste bedriegingen voor de inheemse vogel bestanden.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-31 - 23:35:44 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mmm weet je dat zeker Natasja, ik dacht dat het hetzelfde was als bij honden, aangelijnd.
Kan me vergissen, maar dacht dat wettelijk gezien er geen verschil was tussen honden en katten.

Wat ik eigenlijk nu op het moment ook erg vind is dat deze katten nu nesten leegroven, en jonge vogeljes vangen. Ik heb ergens een keer een engels onderzoek op tv gezien en het bleek dat katten een enorme hoeveelheid vogeltjes vingen veel meer dan men van tevoren dacht.

Als de eigenaren de katten nu een letterlijk de bel ombinden dan wordt er veel leed voor onze inheemse vogels voorkomen.
Of onze voliere vogels er ook plezier van hebben betwijfel ik, zij kunnen immers niet weg vliegen, maar horen het kattenbeest dan toch tenminste van tevoren aankomen, misschien dat het toch scheelt.
Gert.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2005-03-31 - 23:52:36 send message to blg

Heb ze ook al met belletje naar het asiel gebracht, helpt niet, een kat is een huisdier en hoort niet buiten.
Heb al teveel vogels verloren aan katten, een kat is een roofdier, lees het topic eens over de kapoko daar staat de kat ook tussen.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-31 - 23:54:17 send message to Hawkeye_NL

quote
Als ik het goed heb kan hawkeye daar nadere uitleg over geven

BLG ??? Waarover ??? Ik heb geen katten, en heb ook nooit problemen met katten. Zelfs nog nooit gehad. Ik denk dat je in de war bent met iemand anders?

Erwin


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2005-03-31 - 23:58:15 send message to blg

Dacht dat je bij de polite zat maar kan het mis hebben.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede