Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kattenoverlast
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2005-04-03 - 17:18:51 send message to v.dijck

heb zelf nadeligen ervaringen met nade druk op ervaringen met die beesten, dat ik ze vang en 1 keer terug breng en de tweede keer gaat hij naar het asiel, kunnen ze hem daar ophalen. ik houd ook rekening met hun.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-03 - 20:25:59 send message to natasja

Niltava , uiteraard ben ik ook niet koel en maak ik ook wel eens opmerkingen , maar in een discussie over kattenoverlast zeggen als je een kat te pakken had gekregen 'm wat aangedaan te hebben .. dat vind ik wat anders , je hebt het hier over de verschillende manieren van reageren,voorkomen en handelen dan moet je duidelijk aangeven dat het om een " bij wijze van spreken " gaat anders nemen mensen dit als waarheid aan , lijkt mij erg logisch .

Verder zal ik een dier inderdaad niets aandoen ongeacht de situatie en dan bedoel ik aandoen in de zin van mishandeling mijn katten hebben ook wel eens een tikje gehad als ze het te bont maakte , maargoed dit is een beetje een discussie in een discussie en zie daar het nut niet zo van in.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-03 - 21:29:11 send message to Niltava

Natasja, denk toch dat je tussen de regels door moet lezen. Door de schrijver is ook al aangegeven dat het bij wijze was.
Als je op het forum alles via icoontjes of alles via woorden duidelijk moet maken wordt het wel een heel erg lang verhaal.
Vooral omdat smileys te pas en te onpas worden gebruikt(er zijn er die opmerkingen maken die best hard of controversieel zijn maar ze tussen smileys plaatsen).


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-03 - 21:50:36 send message to ParkietenPeter

happy :)sad :(laugh :Dwink ;)razz :pangryshocked 8O

Ik denk dat het een hele harde moet zijn die een kat effentjes de nek omdraait.

Ik heb wel eens vaker voor de DB katten moeten invangen. Toch maar een zeer ervaren ambulance medewerker gebeld. En die heeft er nog ontzettende moeite mee als hij de kat niet goed vast heeft om hem in een transportkooi te stoppen. Nek omdraaien, Dacht het niet.

Ik denk dat het meer kletsen is dan dat erachter zit.

wink ;) Peter


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-04-03 - 21:56:54 send message to Rik

Dennis Fr. Geweldige foto's!

Mensen die katten naar het asiel brengen, en al die ellende meer, zegt meer over de mensen dan over de katten. Niet handig als je je voliere niet op orde hebt en niet berekend is op indringers. Deze mensen kunnen zich beter met de kwaliteit van hun voliere bezig houden ipv andere rottige dingen te bedenken.
Het enige nadeel van onze hobby. Mensen die geobserdeerd zijn door vogels, en er veel ander dierenleed voor over hebben om vogels te kunnen houden. Zielig.

Zelf hebben wij ook een kat.
Ik vind het geweldig voor hem al hij af en toe met een vogeltje of een dode muis thuis komt.
Dit soort dingen is hartstikke leuk voor de kat en heel erg vervelend voor de vogel of muis.
Dit heet natuur.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-03 - 22:19:08 send message to Niltava

quote
Zelf hebben wij ook een kat.
Ik vind het geweldig voor hem al hij af en toe met een vogeltje of een dode muis thuis komt.
Dit soort dingen is hartstikke leuk voor de kat en heel erg vervelend voor de vogel of muis.
Dit heet natuur.


Dit heeft niets met natuur te maken!

Het is ook weer duidelijk dat kattenliefhebbers zich niets van anderen aantrekken. Geen enkele kattenhouder heeft hier gemeldt dat hij/zij zijn dieren in vervolg bij zich houdt. Steeds moet de volierehouder zich maar aanpassen en niet zeuren.
Toch wel merkwaardig op een "vogelarena" een beetje begrip zou je hier toch wel mogen verwachten.

Overigens, nogmaals ben geen kattenhater en doe katten niets anders aan dan een beker water over ze gooien.

Peter, je hebt gelijk, maar bedoel je het nu letterlijk of figuurlijk wink :)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-03 - 22:47:13 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Rik, ik vind dat mensen die hun kat s'avonds de deur uitdumpen zodat s'nachts hun meubeltje niet als krabpaal wordt gebruikt veel zieliger.
Los van het feit dat katten s'nachts een groot risico hebben om te worden overreden zegt dit meer over wat voor soort mensen dit zijn.
Dit zijn dus beslist geen kattenliefhebbers, ik heb geen katten maar ik zou dit niet willen als ik mijn beesten lief had.

Voorts moet men de natuur respecteren door niet deze roofdieren s'nachts maar te laten rondsluipen en moorden.

Ik vind je uitspraken kortzichtig Rik, slecht over nagedacht.
Gert


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-03 - 23:27:12 send message to natasja

ehm gert ...mijn katten lopen 's avonds ook wel eens buiten , net hoeveel zin ze hebben .. van mij zijn er in de jaren 3 katten overgereden en alle 3 de keren was dit overdag ...

en als het zo is dat er geen sprake is van kattenliefhebben omdat ze 's nachts buiten mogen dan is het ook geen echte vogelliefhebben als katten de kans krijgen de vogels wat aan te doen.
( overigens ben ik het daar niet mee eens )

Niltava een beetje flauw ..




Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-04 - 07:02:18 send message to Niltava

natasja.

Flauw? Vertel mij nou eens waarom ik steeds aktie moet ondernemen voor een dier van een ander (en dan heb ik het nog steeds alleen!!! maar over de vogels, niet over de tuin en de vijver en de vogels buiten)
Bij elk ander dier zouden er protesten zijn bij katten niet(makkelijke huis?dieren)
(was vanmorgen weer raak)


sannie
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-04-04 - 07:41:14 send message to sannie

om te laten zien dat sommige mensen ook zonder commentaar van anderen op hun katten letten: mijn kat mag 's nachts nooit buiten (tot zijn grote spijt) en als in het voorjaar in onze tuin de lijsters uit het nest gaan komen heeft hij huisarrest. hij mag dan alleen onder begeleiding naar buiten!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-04-04 - 08:07:23 send message to johanblok

Onze kat moet s'nachts ook binnen blijven, en liefst overdag ook, maar dat valt niet mee met zo'n eigenwijs beest dat zo naar buiten glipt als de deur ook maar eventjes openstaat. Na een paar nachtelijke regenbuien blijft zij s'nachts echter toch wel graag binnen.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-04 - 08:35:10 send message to natasja

Niltava , je hebt mij niet horen beweren van " dan heb je gewoon pech" o.i.d. maar ik ben het er niet mee eens als mensen dieren gaan kwaad doen ongeacht welke diersoort , een kat mag nou eenmaal wettelijk loslopen daar doe je dus niets aan , ander feit is dat ze niet voor overlast mogen zorgen maar neemt niet weg dat je ze dan wat aan mag doen , je mag ze wegjagen , eventueel kosten verhalen e.d. maar ze niets aandoen.

en of ik kweek of niet heeft daar niets mee te maken want zoals jij het dus stelt zou ik opeens dieren wel wat aan kunnen doen als ik ga kweken .. nou geweldige hobby dan maar nee bedankt !


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-04-04 - 08:46:38 send message to goffini

quote
een kat mag nou eenmaal wettelijk loslopen daar doe je dus niets aan , ander feit is dat ze niet voor overlast mogen zorgen maar neemt niet weg dat je ze dan wat aan mag doen , je mag ze wegjagen , eventueel kosten verhalen e.d. maar ze niets aandoen.


Waar staat dat in de wet dat je kat mag los lopen.
Er staat ook in de wet dat je geen dieren in de natuur mag uitzetten. Dat doen kattenliefhebbers elke dag. Als iemand zijn roofvogel, een muis of kleine vogel pakt, dan staat gelijk de aid op de stoep , want je heb geen jachtakte. Als je kat met een muis of vogel thuiskomt staan ze te juigen omdat het toch het instinct van het beestje is.
Als ik vogels in de tuin zet kan dat wel , maar de buren mogen er ggeen last van hebben , waarom moet ik wel last hebben van je kat.
En als jouw kat op mijn erf is verjaag ik hem 2 keer en als ie dan toch nog komt jaag ik hem ergens anders heen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-04 - 08:49:04 send message to dooren

Het mag dan wettelijk misschien wel zo zijn Natasja dat katten mogen loslopen maar dan wel in je eigentuin of op openbare terreinen.
Bij een privetuin zal je toch moeten vragen of je je kat daarin mag loslaten.

M.a.w. jij mag je hond ook niet z'n behoefte laten doen in andermans tuin, ook al mag deze aangelijnd in de bebouwde kom en ongelijnd
buiten de kom los.

Het gaat om respect van de kattenliefhebbers, als deze hun beesten fansoenlijk verzorgen is er geen kattenoverlast, hier gaat het om in dit topic.

Ik denk dat iedereen het er mee eens is dat dieren niet mishandeld mogen worden.

De eigenaren zitten wettelijk fout als de kat
andermans prive-eigendom betreed.
Gert


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-04 - 14:22:21 send message to natasja

een kat die overlast veroorzaakt is niet per defntie een kat die onfatsoenlijk verzorgd word , sommige mensen houden hun katten 's nachts binnen andere laten hun katten naar buiten wanneer ze willen en .. het mag bij wet ... en aangezien ik niet het wetsboek uit mijn hoofd weet kan ik je niet vertellen waar dat staat.

maar het lijkt nu haast wel discussie om het discusieren te worden en daar heb ik geen zin in dus de mensen die zich vervelen moeten maar wat anders gaan zoeken :P wink ;)

je mag een dier nou eenmaal niets doen ook niet als het dier op jouw terein komt daar zijn andere manieren voor en nu word het een welles niettus over overlast en wat overlast betreft was ik het daar allang overeens dus waar hebben we het dan nog over...




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 121 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede