Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kattenoverlast
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2005-04-02 - 19:07:48 send message to DE MOTOR

Ja nivalta

quote
Hieruit blijkt dat je dus echt niet weet wat kweken is.


Dit vind ik nogal rechtuit zeggen je kent me niet eens dus hoe kun je dan dat zeggen maar we hebben het er niet meer over je moet denken wat je wil.

Mark


sannie
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-04-02 - 19:16:21 send message to sannie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

voor thuis: een boerboel is een hondenras. oud afrikaans ras als ik het goed heb, categorie waak en verdediging.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-02 - 19:40:10 send message to Niltava

?? Was een reactie op Natasja De Motor! Niet op jou!


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-02 - 20:13:30 send message to thuis

oke sannie happy :), ik had nog nooit van Boerboels gehoord en had geen idee wat het kon zijn.
Bedankt.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-02 - 20:28:10 send message to Lennart

Oke....Er zijn nu eenmaal mensen die katten en/of honden haten en die kunnen in hun ogen ook echt helemaal niks goed doen...het zij zo...!

Ik heb ze beide...en heb nergens geen last van. Maar honden en katten krijg je zoals je ze opvoed! Mijn kat weet bijvoorbeeld dat ik hem niet in de kweekkamer wil hebben en daar komt hij dus ook niet...al staat de deur open! Mijn honden weten ook dat ze daar niet mogen komen en blijven ook buiten deze kamer!

Vroeger had ik een gezelschapsvoliere met heel veel tropen, waar ook in gebroed werd en werden de katten van de buren op afstand gehouden, middels schrikdraad, en heb NOOIT dode vogels gehad! Ook niet als ze jongen hadden.

Je kunt natuurlijk ook overal een drama van maken, maar de oplossing ligt om de hoek!
Ook nu de vogels met het mooie weer buiten zitten loopt mijn kat er straal voorbij en de buurkatten worden op afstand gehouden door de honden......happy :)

Lennart wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-02 - 20:52:50 send message to Niltava

quote

Je kunt natuurlijk ook overal een drama van maken, maar de oplossing ligt om de hoek!


Tja het is maar hoe je het bekijkt. Het is een drama!
6 x op een nacht en op de dag een andermans dier wegjagen, elke keer een ander, vind ik echt geen pretje.
Zou mijn hond 1 x bij iemand in de tuin zitten te woelen hadden we meteen de poppen aan het dansen.
Laat toch iedereen voor zijn dieren zorgen!

Mooi dat het bij jou allemaal zo mooi uitpakt



Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-02 - 21:11:40 send message to Lennart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi Niltava,

Nu heb ik op dit moment niet zoveel last omdat ik papegaaien en grotere parkieten heb. En de katten en de honden hebben al een aanvaring gehad......laugh :Dlaugh :D
Waarvan de ene hond nog steeds niet echt gelukkig is met mijn keuze van vogels...laugh :Dlaugh :D

Maar in de periode dat ik nog tropen had was het schrikdraad echt een uitkomst. Ik had het helemaal uit het zicht aangelegd! 2 ringen in de omtrek boven op de voliere en 2 draden vlak voor de voorkant en zijkanten van de voliere....En we "stierven" van de katten in de buurt.....sad :(

Maar nogmaals je kunt er weinig aan doen als je buren de katten maar laten lopen, dus ligt de oplossing bij jou...!

Lennart wink ;)


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2005-04-02 - 21:46:58 send message to DE MOTOR

Sorry nivalta mijn excuses heb het dus verkeerd begrepen.
Ja nivalta als iedereen nou eens op zijn eigen dieren lette ging het vast stukken beter en zouden er veel minder irritaties en dierenleed zijn.

Mark


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-02 - 21:53:22 send message to Niltava

Is goed, dacht al dat het een misverstand was.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-03 - 10:40:14 send message to natasja

quote
Dan vind ik dat nogal stoer om dat te roepen.
Hieruit blijkt dat je dus echt niet weet wat kweken is.
En dan vooral met de wat moeilijkere soorten.
Het probleem zou er toch niet zijn geweest als de eigenaar ze binnen hield of aan de lijn?

Denk dat het ook bij wijze van spreken was, hetgeen motor zei



Nee ik weet inderdaad niet wat het is om te kweken met vogels , maar vind dat op dit onderwerp ook helemaal niet van toepassing , het ging erover of er katten wat aangedaan mag worden omdat ze overlast bezorgen , dan is mijn antwoord dus nee ! , het zijn ook dieren die weerloos zijn tegenover mensen , zelfs al heb je een heel moeilijk te kweken soort in huis dan nog behoor je andere dieren geen pijn te doen .

en bij wijze van spreken .. sja in een discussie over katten gaan praten op een manier van " bij wijze van spreken .. " vind ik persoonlijk een beetje onzinnig


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-04-03 - 10:44:54 send message to Diesel

De Motor, ik denk niet dat je dat zo over een kam kan en mag scheren.

Ikzelf zet namelijk niet s'avonds het luik open en laat mijn katten maar naar buiten.
Mijn katten komen zodra het s'avonds wat donkerder word, rond een uur of 6 binnen, en mogen pas s'ochtends erweer uit, dan pas zet ik het luik open.

Zomers zijn mijn katten vaak langer buiten, en komen ze tussen 9 uur en 11 uur s'avonds binnen.
Ik wil mijn katten s'nachts niet buiten hebben, zou best kunnen, maar ik heb ze zelf s'nachts gewoon graag binnen.

Dus er zijn ook voorbeelden van hoe het wel kan wink ;) .


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-04-03 - 10:47:46 send message to Dennis Fr.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

mijn vogels zijn gelukkig katten gewent.want ik heb zelf 2 van die doerakken.zomers als ze met me achterthuis zitten aan het lijntje lopen ze rustig mee met vogels voeren.mijn vogels schrikken er niet meer van op zelfs als er een vreemde kat over de buitenhokkenlopen kan het me caique`s niet meer boeien .

zelf houd ik mijn katten binnen en komen niet buiten ik vind niet dat een ander last hoeft te hebben van mijn katten dus komen ze alleen achterthuis aan het lijntje.

zelf doe ik geen moeite om buurtkatten weg te jagen en ik kan je vertellen dat zijn er hier veel.zelfs de eigenaren heb ik wel is gesproken van die katten en zijden van als je last hebt van die katten jaag hem maar weg hoor.staan ze me raar aan te kijken als ik zeg waarom het zijn katten.je houd het toch niet tegen wat je ook doet.als vogelliefhebber kun je er ook wel wat aan doen zorg dat je vogels s`avonds in het nachthok zit heb je die niet zorg dat er een stuk overdekt is snachts met een klein lampje.voorkomt veel.
ben nu eenmaal een katten en vogelliefhebber.

kan maar 1 ding zeggen het is de natuur.

Groeten Dennis






Moet er natuurlijk wel bijzeggen ik hoef ze er niet alleen bij te laten als wij weg zijn


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-03 - 11:28:16 send message to dooren

Dat klopt, het is de natuur, Dennis.
Maar als kattenliefhebbers beseffen dat hun snoezige poesje een nachtdier is en s'nachts veranderd in 'n roofdier dat op jaagt gaat.
Dan zou het hen sieren als ze deze nachtrovers binnen hielden, ik denk dat je dan 90% ellende mbt katten voorkomt.
Het is niet voor niks dat verwilderde huiskatten het zo goed overleven in de vrije natuur, de troefkaart (jachtinstinct) is hierbij van inmens belang.
Vogel- vs. kattenliefhebbers, ook hier is het een vorm van respect voor elkaars hobby, dus s'nachts binnenhouden die hap.
Het omdraaien van het probleem, van s'nachts een lampje aan bij de vogels werkt maar tendelen.
Gert


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-04-03 - 11:35:50 send message to Diesel

Prachtig die foto's laugh :D


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-03 - 15:07:11 send message to Niltava

quote
Nee ik weet inderdaad niet wat het is om te kweken met vogels , maar vind dat op dit onderwerp ook helemaal niet van toepassing , het ging erover of er katten wat aangedaan mag worden omdat ze overlast bezorgen , dan is mijn antwoord dus nee !

Das dus altijd makkelijk praten. Als je een antwoord niet aanstaat pas je de regels aan.
Als je dus niet weet hoeveel moeite het kost om iets tot broeden te laten komen en dat in 1x teniet laten gebeuren door overlast van andermans dier.
Dan kun je zo'n dier inderdaad wel even het weet niet wat aandoen.
Natuurlijk doe je het niet. Prachtig dat jij zo koel bent(??) dat je dergelijk gevoelens en opmerkingen nooit maakt.

Het al dan niet kweker zijn heeft er wel dege mee te maken. Hoe erger het resultaat (hoe vervelender de verstoring is) des te erger kunnen je uitlatingen(en je ergernis) zijn.

quote
het zijn ook dieren die weerloos zijn tegenover mensen , zelfs al heb je een heel moeilijk te kweken soort in huis dan nog behoor je andere dieren geen pijn te doen .

Wees dan consequent en laat jouw dieren andere, nog weerlozere dieren ook niet wat aandoen.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede