Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kattenoverlast
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-01 - 18:57:32 send message to Niltava

Zoals ik al zei ga ik ze heus niets aandoen(nu ja water dan), ze kunnen er zelf ook niets aan doen.
Binnenhouden kan alleen 's winters, zomers broeden de vogels buiten. Merkwaardig dat ik weer een actie moet doen voor een dier van ander!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-04-01 - 18:57:37 send message to johanblok

Katten, maar ook auto's lijken inderdaad een speciale plaats te hebben. Het schijnt absurd te zijn om in een woonwijk te moeten remmen voor een hond of kind, maar voor een poes is dat al veel acceptabeler. Overlast van wilde katten kun je over het algemeen moeilijk aan je buren verwijten, het lijkt me wel heel normaal om je kat tenminste s'nachts binnen te laten.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-01 - 18:58:41 send message to Niltava

Dat zou al veel helpen Johan


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-01 - 19:09:22 send message to thuis

Er zijn ook beslist mensen die echt een kat/poes als huisdier houden, heerlijk vertroetelen, kattenbak bij het huis en de kat/poes moet er niet aan denken verder dan de tuin te gaan.
Liggen prinsheerlijk op het tuinmeubilair te genieten van het zonnetje en begroeten iedereen die binnen komt.
Van die dieren kan je ook totaal geen last hebben. Overlast brengt het dier zelf ook niet maar de wijze waarop mensen het dier gewend hebben te leven.


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-04-01 - 19:28:00 send message to Diesel

Dat wou ik er ook niet mee zeggen, maar ik las her en der wat reacties dat ik dacht, hoe kun je een dier dat aan doen.

Mijn katten hebben ook weleens een beker water over zich heen gehad, ze schudden een keer, wassen zich en ze weten dat ze fout zijn.

Ik ben blij dat mijn katten mn vogels over t algemeen met rust laten, ze hangen meer van nieuwsgierigheid in t gaas, dan dat ze willen jagen.
Maar in jouw geval is het vervelend dat de katten van een ander je vogels van slag maken.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-02 - 00:50:11 send message to natasja

quote
Er zijn ook beslist mensen die echt een kat/poes als huisdier houden, heerlijk vertroetelen, kattenbak bij het huis en de kat/poes moet er niet aan denken verder dan de tuin te gaan.
Liggen prinsheerlijk op het tuinmeubilair te genieten van het zonnetje en begroeten iedereen die binnen komt.
Van die dieren kan je ook totaal geen last hebben. Overlast brengt het dier zelf ook niet maar de wijze waarop mensen het dier gewend hebben te leven.



haha nu zit je toch echt erg fout hoor .. er is al menig doc. over geweest hoe katten veranderen van luie knuffelkat tot slinkse jagers , dat zit haast in alle katten ook die lekker lui liggen te wezen op de tuinstoelen wink ;)

wat betreft " de wijze waarop mensen hun dieren hebben gewend te leven" klopt ook niet .. ik heb zelf namelijk 4 katten ,allemaal bij mij opgegroeit en op dezelfde manier , 2 zijn er binnenkatten en komen niet verder als de tuin , 2 ervan zijn buitenkatten en slenteren overal rond .. dus wat nou gwenning ? nee karakter en instinct is dat , geen kwestie van gewenning.


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2005-04-02 - 01:40:11 send message to DE MOTOR

ik zal een kat nooit kwaad doen of hem proberen wat aan te doen! Net als wat hawkeye zegt het ik heb het niet zo met katten en vind dat ze gewoon binnen de omheining van de eigenaar moeten blijven. PUNT UIT. Nee maar mensen met katten zetten s'avonds het kattenluik los en gaan naar bed en laten dat dier(wat er zelf niets aan kan doen) lekker de beest uithangen. Een buurman van mij heeft zelf ook vogels en een kat(ten). 1 was er doodgereden. Maar hij zei ze doen niets bij mijn vogels ze talen er niet naar. Nee maar s'nachts we bij mij in de voliere hangen. Ik heb zelf tropen en die vliegen zich gewoon te pletter tegen het gaas en als ze tegen het gaas aanvliegen en blijven hangen dan slaat die kat er wel een keer met zijn klauwen tegen om hem een handje te helpen. ik had vorig jaar 3 jonge zonastrildes. Na 2 jaar proberen eindelijke jongen op stok nadat ik s'nachts weerkwam van het stappen zit die witte kat van de buurman op de voliere. (die ene die niet naar vogels taalt die). Maar de volgende dag wel alle 3 de zonastrildes dood en 1 diamandduif. NIET DE SCHULD VAN DE KAT MAAR VAN DE EIGENAAR.angry . Nee dan zakt de moed je in de schoenen.sad :( Ik weet wel als ik die kat toen te pakken had gekrege was het wel verkeerd afgelopen met dat beest! Maar na een gesprek met de buurman is de kat gewoon aangelijnd achter het huis en niets meer aan de hand. Maar om een lang verhaal kort te maken leg het probleem eerst is voor aan de buurman voordat je zelf gekke dingen gaat doen.

Met Frietelijke Groenten

Mark


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-02 - 10:05:07 send message to natasja

mjah dat vind ik dus van die belachelijke uitspraken en reacties , dat het verkeerd afgelopen was met die kat als je hem te pakken had gekregen , sorry hoor maar tis me nogal stoer om een dier wat aan te doen die niets terug kan doen .. bah


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-02 - 10:19:10 send message to Niltava

Dan vind ik dat nogal stoer om dat te roepen.
Hieruit blijkt dat je dus echt niet weet wat kweken is.
En dan vooral met de wat moeilijkere soorten.
Het probleem zou er toch niet zijn geweest als de eigenaar ze binnen hield of aan de lijn?

Denk dat het ook bij wijze van spreken was, hetgeen motor zei


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-04-02 - 11:30:36 send message to Jacqueline

sad :(

Zo moet het zeker niet.
================================================
Dode kat door mishandeling – politie vraagt getuigen (01-04-2005)

Vrijdagmorgen rond 10.00 uur is op het station in Oost Souburg een dode kat gevonden. De kat is donderdagavond omstreeks 22.00 uur naar buiten gegaan. Vanochtend werd het beestje door zijn eigenaar bij een wachthuisje op perron dood aangetroffen.

De kat is vermoedelijk door de ruit heen gegooid of er tegenaan geslagen. De politie zoekt getuigen. Zij kunnen zich melden via 0900-8844 of op het politiebureau in Vlissingen aan de Breestraat.
================================================

Hier lopen ook katten van buren, maar ze kijken eerst of Sasja (mechelse herder) los is, en dat is meestal het geval, ze weten dat zij niet voor de poes is, en mijden onze tuin dan ook.

wink ;)
Peter.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-02 - 11:43:30 send message to ParkietenPeter

Zelf heb ik ook weinig last van katten. Als er een nieuwe kat in de buurt komt merk ik vaak 's nachts dat de hond aanslaat. De ingezetenen weten inmiddels dat onze bewakingsdienst getraind is om katten af te blaffen. wink ;)

Peter


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2005-04-02 - 12:13:59 send message to DE MOTOR

Ik zie dat mijn post een beetje verkeerd begrepen word ik zeg eerst toch wel dat ik een dier nooit kwaad zal doen net wat nivalta zei het is meer bij wijze van spreken.

quote
Hieruit blijkt dat je dus echt niet weet wat kweken is.


Dt vind ik wel een beetje dom zeggen ik weet dat kweken met deze soort moelijk is en dat er best wel eens een nestje jongen dood kan gaan maar het is toch gewoon jammer dat het op deze manier is gebeurd. Ik vind dit gewoon een heel domme opmerking die mie persoonlijk ook wel echt raakt! Maar ja ieder zijn mening. Maar het gaat nu wel goed en zitten de zonastrildes weer met 3 jongen gewoon hopen dat het nu wel goed gaat. En dat idee van een hond is cker goed happy :). Maar ik wil altijd al een hond hebben maar ik ben gewoon hartstikke allergies voor honden Jammer dus.

Groetn DE MOTOR


Faos
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-04-02 - 12:37:07 send message to Faos

Ik heb op dit moment geen last meer van katten, ben nl verhuisd en op de nieuwe lokatie liepen eerst grote boerboels rond. Misschien dat ik daarom geen last meer hebwink ;)
Maar wat ik toendertijd bedoelde toen ik dit onderwerp postte was dan ook : Hoe los ik dit zo humaan mogelijk op?
De buis, schrikdraad enz hadden ze mij ook verteld. Ik ben wel van mening dat men voor katten ook gewoon belasting moet gaan betalen!
Een hond mag niet loslopen en daar moet je voor betalen, een kat mag dat wel en dat kost niks!
Eigenlijk te belachelijk voor woorden!
Buiten dat ze volieres en vogels lastig vallen (ook al is dat hun natuur) schijten ze overal, vechten ze met andere katten, vuilniszakken kapotmaken en wat voor meer overlast ze nog meer bezorgen vind ik gewoon dat de eigenaren dan maar eventuele de geleden verliezen moeten vergoeden. Mits aantoonbaar dat het zijn/haar kat is geweest. Ook dat is natuurlijk moeilijk te bewijzen, maar er moet toch ooit een goede oplossing voor komen is mijn mening.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-02 - 16:53:53 send message to Niltava

quote

Dt vind ik wel een beetje dom zeggen ik weet dat kweken met deze soort moelijk is en dat er best wel eens een nestje jongen dood kan gaan maar het is toch gewoon jammer dat het op deze manier is gebeurd. Ik vind dit gewoon een heel domme opmerking die mie persoonlijk ook wel echt raakt! Maar ja ieder zijn mening

Bedoel je mij hier mee? Zoja, wat bedoel je ermee?


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-02 - 18:52:15 send message to thuis

Faos, wat is/zijn
quote
boerboels
happy :)




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 415 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede