Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > DIERENMISHANDELING Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-06-09 - 21:11:37 send message to johanblok

Iemand die zo met dieren omgaat, verdient levenslang. De wetten in Europa en in Nederland moeten ook nog vele malen strenger, juist ook ten aanzien van de bioindustrie.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-06-09 - 21:15:41 send message to johanblok

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote

De beelden zijn schokkend, ik twijfel niet aan hun goede bedoelingen in dit geval en dit moet bestreden worden, maar PETA is gif voor de voliereliefhebber..


Het zou ook helemaal niet slecht zijn als een bepaalde groep voliereliefhebbers hun hobby niet meer kunnen uitoefenen zoals zij dit nu doen, ook daar lijden veel dieren een nogal schrijnend bestaan. Ik zeg er gelijk bij dat dit niet te vergelijken is met genoemd filmpje en van totaal andere orde.

Dit soort organisaties dreigen wel eens door te schieten. Ik kan niet beoordelen of dat met PETA het geval is. Maar de vogelwereld zou beter eens heel wat kritischer naar zichzelf kunnen kijken alvorens dit soort organisaties te bekritiseren.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-06-09 - 21:20:46 send message to blg

Op het internet staan ook "filmpjes" van zo genaamde vrijheids strijders waarbij mensen de keel wordt afgesneden en onthoofd, daarmee wil ik niet goed praten wat we hier zien, maar de mens is het enigste roofdier die zijn eigen soortgenoten probeert uit te roeien.
Laat staan dat we respect hebben voor andere levende wezens.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-06-09 - 23:24:32 send message to paintim

Tegen dit soort uitwassen moet natuurlijk worden opgetreden en goed ook.
Dat is eenieder normaal mens zich zonder meer bewust.Wij zullen dan ook moeten stemmen op een partij die zich daarvoor wil inzetten met alle wettelijke mogelijkheden.
Het schijnt echter, dat sommige z.g.dierenactivisten het recht in eigen hand willen nemen en ook staan voor de bevrijding van alle dieren die in gevangenschap leven door het openbreken van kooien,brandstichting en bedreiging van mensen.
Ik denk,dat wij als vogelkwekers/houders niet op dit soort acties zitten te wachten.Het is niet te hopen,dat onze kooien,volieres en wat dies meer zij worden vernield en de vogels worden "bevrijd".Dierenmishandeling voor de rechter slepen,daar sta ik volkomen achter,maar ik houd mijn bedenkingen tegen de "liberation of all animals".
Vr.groeten
Antoni


k.demooij
Website Member
Posts :2

Website Member
2006-06-09 - 23:26:39 send message to k.demooij

Ik schaam mij diep deel uit te maken van het superras de mens!!!!!


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-06-10 - 00:38:23 send message to BZB

zwaar overtrokken, heb mensen ergere dingen zien doen om 'letterlijk' te overleven. We moeten niet vergeten dat dieren en planten andere gevoelens hebben als wij 'homo sapiens'. Deze mishandelingen zijn natuurlijk ONNODIG WREED, da's zekers. De beul zie je niet in de film, die staat bij de kassa! en aan dezelfde kant als U en IK !
Mensen die deze handelingen scharen onder "bio-industrie" hebben erg veel lef en weten niet wat er in die sector omgaat. Waarschijnlijk zijn het dezelfde die voor de kiloknaller naar ALbert Heijn rennen terwijl deze grootgrutter juist de belangen van de consument nog erger minacht dan het belang van het dier. Om nog niet te spreken van hun personeelsbeleid.

Wat een luxe in "onze" wereld om te kunnen klagen over dierenleed...... ga eens een dagje uit in china (konijnen) argentinië (rundvlees) brazilië (varkensvlees) of Hongarije (kip). Dan kies je voortaan wel een nederlands (DUUR) stukje vlees, want hier zijn de eisen tig keer zo streng als daar.
Zie mensen reageren dat bv. ARDAP niet meer te krijgen is in NL. misschien een verkeerd voorbeeld, maar zo werkt het wel! In NL mag niets, de ellende wordt geimporteerd!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-06-10 - 09:06:29 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dieren zullen zeker andere gevoelens hebben, maar of dit veel scheelt als het om pijn gaat? Vermoedelijk niet, het 'materiaal' is immers ongeveer hetzelfde en pijn is een nogal basaal en instinctief gegeven.

Zelfs als je een beest echt nodig hebt om te overleven, kun je hem eerst doden. Je hebt inderdaad gelijk dat men over het algemeen weinig consequenties trekt als consument, dan worden de financien belangrijker.
Wat mij betreft wordt import uit landen met slechte situaties verboden, of worden daar stickers opgeplakt, zodat je in ieder geval kunt zien in welke omstandigheden iets geproduceerd is.
Dat geldt namelijk ook voor bijvoorbeeld kleding, vaak is dit geproduceerd met behulp van een vorm van slavernij: kinderarbeid onder erbarmelijke omstandigheden. Het probleem voor de consument is dat je niet kunt zien/weten bij welke producten dit zo is. Of het nu om goedkope kleding of dure merken gaat, je weet het niet, ook de laatste maken er gebruik van.
De exorbitante welvaart van het westen gaat over de rug van miljoenen kinderen, mensen, dieren en leefomgeving. Zo beschaafd en hoogontwikkeld zoals sommige verlichtingsfundamentalisten willen doen geloven, is de moderne westerse samenleving helemaal niet...
Haar economisch en politiek systeem (met name ongebreidelde vrije markteconomie) werkt de in dit topic genoemde misstanden sterk in de hand en men is nauwelijks bereid om daar ECHT wat aan te doen.

Het zou niet slecht zijn als een organisatie foto's zou maken van productieomstandigheden en deze samen met de merken en plaatsen van verkrijgbaarheid zou publiceren.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-06-10 - 10:09:11 send message to hdra

Hallo

laat ik voorop stellen dat ik dit soort beelden verschrikkelijk vind en absoluut veroordeel. Echter zijn wij hollanders er ook goed in om altijd naar anderen (buitenland) te kijken. ook hier mag men wel wat kritischer zijn. wat dacht u van een pietje in een kooitje van 30 bij 30. wat dacht u van handtamme papegaaien die zo klein gehouden worden dat ze stereo type gedrag gaan vertonen of zichzelf gaan mishandelen en plukken. Wat dacht u van kweekparen grijze roodstaarten in een broedkooitje van 80 bij 40 en zo donker mogelijk anders denkt men dat ze niet kweken (liefst import). Ik ben deze praktijken nogal tegengekomen in zoektocht naar vogels voor de hobby.

Het is zeker goed om iedere dieren mishandeling te veroordelen. Maar ook vogelhouders in Nederland kunnen nog heel wat leren.

groet

Henk


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-06-10 - 10:19:20 send message to johanblok

Inderdaad! Dat is nu precies wat ik bedoel als ik schrijf:
quote

Maar de vogelwereld zou beter eens heel wat kritischer naar zichzelf kunnen kijken alvorens dit soort organisaties te bekritiseren.



uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2006-06-10 - 12:58:29 send message to uswhite

Ik ben 57 jaar en ik heb al heel wat schokkende dingen gezien en mee gemaakt op deze wereld. Echter dit filmpje heb ik afgezet, ik kreeg er braak neigingen van. Maar lieg ik als ik zeg dat mensen zo ook mensen afslachten in bepaalde delen van de wereld.


Wes
Website Member
Posts :70

Website Member
2006-06-10 - 13:08:40 send message to Wes

Gewoon walgelijk zijn die mensen die zoiets nog maar denken te doen. Gewoon gestoord en ik ben er heel stil van geworden. Kreeg haast tranen in mijn ogen zo erg. Maar wees gerust mensen: er is een God en de ziel van deze beesten zal goed behandeld worden en die mensen die zoiets doen zullen hun pijn nog wel krijgen. Een dier doden daar kan ik nog mee leven maar dan moet het dier geen pijn lijden zo vraagt God het aan ons.
EN NEE ik ben niet supergelovig maar zo is het.
Ik wou net gaan eten maar ik denk dat ik deze maaltijd ga overslaan. Mens mens mens waar zijn we mee bezig.sad :(sad :(sad :(


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2006-06-10 - 14:12:56 send message to marti

quote
Het zou ook helemaal niet slecht zijn als een bepaalde groep voliereliefhebbers hun hobby niet meer kunnen uitoefenen zoals zij dit nu doen, ook daar lijden veel dieren een nogal schrijnend bestaan. Ik zeg er gelijk bij dat dit niet te vergelijken is met genoemd filmpje en van totaal andere orde.

Dit soort organisaties dreigen wel eens door te schieten. Ik kan niet beoordelen of dat met PETA het geval is. Maar de vogelwereld zou beter eens heel wat kritischer naar zichzelf kunnen kijken alvorens dit soort organisaties te bekritiseren
.

PETA is simpelweg tegen het houden van huisdieren.. basta.. dan kun je zolang naar jezelf kijken als je wilt. In de VS wordt zeer zwaar door deze organisatie gelobby't, zogenaamd met als doel de bestrijding door de door jou genoemde uitwassen, toch is de voorgestelde wetgeving altijd op iedere rechtgeaarde liefhebber toepasbaar..
Mensen met oogkleppen kijken straks naar hun lege voliere..
Liever uitgestorven dan in gevangenschap.. nog zo'n mooi motto..

nb. Zelfreflectie is altijd nodig.. niet alleen in onze hobby.. De slechte handelaar is makkelijk aan te pakken.. als niet zoveel kwekers voor de laagste prijs zouden gaan..


Miro
Website Member
Posts :31

Website Member
2006-06-10 - 16:39:53 send message to Miro

Ik vind dit filmpje ook walgelijk! Maar ik vind dat niet alle bontkwekerijen vor dezelfde kam geschoren mogen worden,want dat is de bedoeling van PETA de mensen die niet voor of tegen bond zijn toch ook een mening incalculeren!!! zo krijgen zij ook meer voorstanders die ze anders niet aan hun kant zouden hebben want zij spreken de mensen hun gevoelens aan die hier niets mee te maken hebben.Ze zullen ook wel de extreemste gevallen gefilmd hebben en niet de "menselijke" manier.
ps:Ik ben zeker geen voorstander om dieren zo te mishandelen!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-06-10 - 17:58:11 send message to johanblok

Bij lezing van de FAQ lijkt PETA inderdaad tamelijk extreem.

Ik vind zeker ook wel dat dieren gebruikt mogen worden, maar dan dienen zij wel een fatsoenlijk leven te krijgen. In de bioindustrie en bij de meeste bontfokkers is dit absoluut niet het geval. Ook veel parkieten en papegaaien, vaak juist ook bij kwekers, leiden een betreurenswaardig leven. De vogelwereld en verenigingen moeten zich daarom bekommeren. Nieuwe en alleszins redelijke regelgeving rond dierenwelzijn moet niet als bedreiging, maar juist als kans gezien worden om de vele wanpraktijken aan te pakken. Dit is tegelijkertijd juist de mogelijkheid om het op verantwoorde wijze houden van vogels te verdedigen.

De prioriteit moet niet bij het bekritiseren van al te extreme organisaties liggen, maar bij het verbeteren van de situatie in eigen kring. Daarmee neem je dergelijke organisaties gelijk de wind uit de zeilen.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-06-10 - 18:15:44 send message to molineti

[quote]
De prioriteit moet niet bij het bekritiseren van al te extreme organisaties liggen, maar bij het verbeteren van de situatie in eigen kring. Daarmee neem je dergelijke organisaties gelijk de wind uit de zeilen.

een waarheid als een koewink ;)

MVG Rene





Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede