Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > DIERENMISHANDELING Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



paddo
Website Member
Posts :115

Website Member
2006-06-23 - 13:25:43 send message to paddo

kheb bij nederlands grootste kippenslachterij gewerkt, en ik kan je vertellen dat als er een "kleine" storing is dat de kippen niet netjes verdoofd worden hoor.. maar gewoon lekker 't kopje eraf geropt!

Je staat dan gewoon met 4 tot 8 man langs de productielijn te "koppenroppen"



Vanilla
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2006-06-24 - 04:14:39 send message to Vanilla

Godzijdank ben ik vegetarier want ik werd dus echt helemaal niet goed van dit filmpje. Ik moest het weten en heb gekeken totdat.... het diertje daar zonder vel zat en ik zit nog steeds te janken en wil iets doen want dit zou ik mijn grootste vijand nog niet aandoen. Stelletje lafbekken. Een dier is onschuldig, die kan helemaal niks doen. Ze weten toch dat dat zo'n ondraaglijke pijn moet geven. Wat zit deze wereld toch rot in mekaar.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-06-24 - 11:02:41 send message to Hawkeye_NL

Ik heb zelf ook een aantal jaartjes op verschillende slachtbanen gewerkt als uitzendkracht. Ik weet uit ervaring dat "men" echt niet altijd zo netjes met de dieren omgaan als dat hier nu wort gesuggereert. We zijn zekers niet zulke grote barbaren als de mensen in het filmpje maar om nu te stellen dat "wij" zo heilig zijn ???


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-06-24 - 15:34:21 send message to Niltava

Beweert volgens mij niemand.

Misschien niet goed gelezen?? Of ziet men de nuance niet?
quote
Slagers/jagers die handelen zoals deze persoon zijn onbekwaam



quote
O, ja, in onze beschaving werden(worden) ook kippen levend vergast om daarna nog halflevend geplukt te worden omdat het niet ging zoals het moest.

Maar anno 2006 is wreedheid bij de slacht echt niet meer nodig. Met een beetje goede wil zelfs in de minder ontwikkelde landen.



Adri
Website Member
Posts :2

Website Member
2006-06-28 - 10:48:07 send message to Adri

Hallo,

Ik heb hierover een mail verzonden naar de nieuwsredactie van het Brabants Dagblad, misschien dat zij er nog aandacht aan kunnen besteden. Verder heb ik er absoluut geen woorden voor, ik word hier alleen maar agressief van naar dit soort "mensen" toe. Ik hoop dat deze amoeben die dit soort dingen doen, iets vreselijks overkomt!

Linda


jacob.koops
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-07-02 - 00:15:59 send message to jacob.koops

De beelden zijn vreselijk en een grof schandaal dat er nog landen zijn waar deze figuren rustig hun gang kunnen gaan.
Ik vraag me alleen af of deze beelden thuis horen op deze side.
Het gevaar zit erin dat bepaalde mensen een link gaan leggen tussen deze wrede en mens onterende beelden en onze hobby.
We weten allemaal dat er in een bepaalde hoek mensen zitten die alles aanpakken om het voor ons steeds moeilijker proberen te maken onze hobby te kunnen blijven behouden.
Dit wil niet zeggen datik de dingen die op de film staan goedkeur, het tegendeel zelfs.
Maar ik vind dat de db.dit moet oppakken en aan de kaak moet stellen,maar het liefst niet via een side waar wij onze hobby proberen uit te dragen.Er wordt heel gemakkelijk een link gelegd naar deze zijde en daar zitten wij denk ik niet op te wachten.



ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-07-02 - 00:53:01 send message to ZGHKIL

Ik neem toch wel aan dat lezers uit de verontwaardigde, boze en beschuldigende reacties kunnen opmaken dat de mensen op dit forum dit ten zeerste afkeuren. Ik denk dat mensen, wanneer die het onderwerp volgen, niet de link leggen tussen vogelhouders enerzijds en dierenmishandeling (of goedkeuring ervan) anderzijds. Als er echter mensen bestaan die deze link wel leggen dan is er toch echt een heel groot misverstand, want duidelijk is de walging in alle reacties te lezen. (Ik betwijfel of die mensen er zijn.)

Ik ben dus van mening dat dit onderwerp wel degelijk onder de aandacht kan worden gebracht op dit forum, zonder dat dit verdere gevolgen of beschuldigingen in de richting van de vogelhouders heeft.

Wouter.


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2006-12-13 - 18:03:51 send message to ROCIO

Niltava

Ben het helemaal met je eens ook wat betreft Hawkeye zijn uitspraak lees ik ook als kunnen deze idioten er niets aan doen en wij hebben boter op ons hoofd wat daar gebeurd is een pure form van sadisme anders kan ik het niet zien en komen de slechtste gevoelens ten aan zo een mensen naar boven ga nu een papegaaien site van mijn pc halen


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2007-05-11 - 13:10:14 send message to afican parrot

Nog iets in die aard. Niet om aan te zien.

http://www.glumbert.com/media/dolphin

angryangryangryangry


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2007-05-11 - 15:42:11 send message to zebraonline

Is allemaal maar het topje van de ijsberg...als de mensen zouden weten wat er allemaal gebeurd in de wereld...en dan heb ik het niet alleen over de dieren...

Wordt eens wakker mensen...jullie leven is een soap en jullie worden geleefd...ik ben eruit gestapt en doe niet meer mee aan de allergrootste schijnvertoning uit het gehele heelal : de 'moderne' maatschappij waar iedereen en alles elkaar op elke mogelijke wijze een mes in de rug steekt en iedereen misbruikt en uitbuit...zelfs dieren doen zo niet...

Zolang de mens leeft voor geld,godsdienst en politiek zal de mens geen rust kennen...

Veel succes verder met wat nu al de grootste hoax van de eeuw is : Global warming

Nog meer belastingen,taxen ed...(lees :economieboost)en handig meegenomen is natuurlijk het feit dat de mens terug wat beperkter wordt in zijn vrijheid...


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-05-11 - 16:10:55 send message to chrislaevers

Tja, de Japanners die stemmen opkopen van armere landen in de VN om hun 'wetenschappelijk' onderzoek op walvissen te verlengen...
De hondengevechten in Rusland (niet zolang geleden ook nog berengevechten met honden). En bij ons 4 kippen op een vierkante meter, koeien die niet meer natuurlijk kunnen kalven. Brombies in Australië die vanuit de helicopter worden afgeschoten en vaak niet onmiddellijk dood zijn.
Apen in laboratoria, het klinisch gedrag van fretten op draad... De manier waarop dieren in bedrijven 'geruimd' werden in Engeland en in Europa en in Azië. De mensheid maakt er een zootje van, de lijst is eindeloos. Ik word er moedeloos en boos van en dan doe ik wat de meeste mensen doen, denk ik, het verdringen en focussen op het positieve. Het positieve is bijvoorbeeld deze dingen aan de kaak stellen en signalen geven dat dit soort houding tegenover dieren niet meer kan en dépassé is. Het positieve is misschien kiezen voor sardines in plaats van voor tonijn (dolfijnen en tonijn zitten vaak samen in de netten). Het positieve is ook consequent omgaan met de dieren onder je verantwoordelijkheid en je constant afvragen waar de grens ligt tussen noodzakelijk menselijk ingrijpen en menselijk ingrijpen enkel en alleen voor esthetische, financiële of productieve doeleinden. Het is een constant zoekwerk.
Eén ding staat vast voor mij : ik loop niet hoog op met de mensheid; niet alleen omwille van de idiote en arrogante houding tegenover dieren maar ook omwille van hoe mensen met elkaar omgaan in deze wereld. Ik bekijk onze soort als het meest ontspoorde en daarom ook het meest onbetrouwbare. Wat staan we ver van dat wonderlijk complex organisme van de natuur. Wat staan we ver van de Bosjesmanjager die zijn gedood prooi eer betoont met enkele klopjes en woorden. Er is geen terugkeer mogelijk maar wel het kweken van een bewustzijn dat er alternatieven zijn die het dierenleed kunnen doen afnemen.
En terwijl ik dit typ kijk ik uit (zicht op de tuin) naar de sperwer of de Corvus corax die een kleine twee weken over de tuin is gevlogen en die ik maanden eerder ook al gezien heb in de buurt. Een mooi mentaal afleidingsmanoeuvre van al die gruwelijke dingen.
Christine.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-11 - 16:21:29 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

We hoeven niet zo heel ver over de grens hoor:

- 5000 kippen in een hok
- 1000 varken in een hok
- mestkalveren die de zon nog nooit gezien hebben
- snavels afbranden van hanen en kippen etc
- bewoners van verpleeghuizen die uitdrogen
omdat ze te weinig hulp krijgen
- bewoners in verpleeghuizen die door een of twee verzorgenden op de vijftien geholpen kunnen worden met resultaten proppen of koud eten
- o ja nog vergeten grijze roodstaarten die we hier kweken in schuren in kooitjes van 1 bij 1

etc etc


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-05-11 - 17:38:33 send message to ROCIO

Henk zo mag ik het horen en om in mijn stok paartje dat laatste zeker die verrekte 1x1



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-05-11 - 18:35:50 send message to johanblok

n.b. geen 4 kippen per vierkante meter, maar 34 kilo kip per vierkante meter als maximum (zie recente discussie/akkoord EU), dat wil zeggen circa 21 kippen per m2!
Je kunt zeggen wat je wilt, en er zijn zeker bedenkingen bij die partij, maar de partij voor de dieren heeft zeker wel reden van bestaan.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-05-11 - 19:30:10 send message to chrislaevers

21 kippen op een vierkante meter? Dat kan toch niet! Voor het vervoer zeker. Maar goed, dat maakt niks uit, voor mij is 1 kip op 1 m2 al veel te eng. Een partij voor de dieren is voor mij oké op voorwaarde dat ze geen jasjes promoten voor hondjes wanneer het regent. 't Moet wel ernstig blijven gezien de omvang van het dierenleed.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 138 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede