Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > DIERENMISHANDELING Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-06-10 - 18:26:30 send message to Niltava

Ik neem aan wel bij extreme omstandigheden.

Maar in de wereld gaat het net zoals in dit topic. Er is iets goed mis, maar we hebben het inmiddels over "foute" organisaties.....


kwinten
Website Member
Posts :115

Website Member
2006-06-10 - 20:59:21 send message to kwinten

Deze tekst gaat over bont en o.a. over de dieren in het filmpje(bron:bontvoordieren)
quote
De Zwitserse dierenbeschermings-organisatie Swiss Animal Protection SAP onderzocht een aantal pelsdierfokkerijen in China en de resultaten zijn schokkend. Uit het rapport blijkt dat pelsdieren, waaronder wasbeerhonden en vossen, onder zeer erbarmelijke omstandigheden in China worden gefokt. De dieren worden mishandeld en komen op een gruwelijke wijze aan hun einde.
85% van al het bont ter wereld is afkomstig uit pelsdierfokkerijen. China is de grootste exporteur van bontkleding en is volgens de bronnen uit de bontindustrie de grootste bontproductie- en verwerkingsbasis ter wereld. Diersoorten die worden gefokt voor bont zijn rode vossen en poolvossen, raccoon dogs (wasbeerhonden), nertsen en Rex konijnen.
Volgens de Chinese bronnen uit de bontindustrie heeft een groeiend aantal internationale bonthandelaren, -verwerkers en modeontwerpers hun werkzaamheden verplaatst naar China. In China is de arbeid goedkoop en er zijn geen beperkende maatregelen. Dit maakt het produceren voor de bontbranche makkelijk en voordelig

quote
Armzalig welzijn
In totaal worden jaarlijks ruim 1,5 miljoen vossen en wasbeerhonden op Chinese fokkerijen gedood voor hun vacht. In alle door de onderzoekers bezochte pelsdierfokkerijen in China worden dieren ruig behandeld en ingesloten in rijen ongeschikte kleine draadgazen kooitjes. Tekenen van extreme angst en onnatuurlijk gedrag zijn overal prominent aanwezig. Andere indicatoren die duiden op armzalig welzijn zijn hoge sterfteaantallen van jongen en infanticide (het doodbijten van de eigen jongen).Tussen november en december worden vossen verkocht, gevild en wordt hun vacht verwerkt. Dieren worden vaak geslacht in de nabijheid van groothandels waar boeren hun dieren voor handel brengen en waar grote bedrijven komen om voorraden in te slaan. De dieren worden meestal over grote afstanden getransporteerd onder afschuwelijke omstandigheden, alvorens afgemaakt te worden.


quote
Gruwelijk einde
De dieren worden bewusteloos geslagen met herhaalde klappen tegen de kop, of tegen de grond geslagen. Het villen begint met een mes aan het uiteinde van de buik, terwijl het dier ondersteboven aan een haak is opgehangen aan zijn poten. Een significant aantal dieren blijft volledig bij bewustzijn gedurende dit proces. Volledig hulpeloos strijden ze voor hun leven en proberen terug te vechten tot het bittere einde. Zelfs nadat hun huid is afgestroopt ademen ze nog 5 tot 10 minuten door, hebben ze een hartslag en vertonen ze directe lichaams- en ooglidbewegingen.


msmartijn
Website Member
Posts :189

Website Member
2006-06-10 - 21:58:11 send message to msmartijn

so wat zieligsad :(
echt niet normaal. dat mensen zo kunnen doen.
gevoelloos gewoon.angry


mark smits
Website Member
Posts :67

Website Member
2006-06-10 - 22:08:16 send message to mark smits

volgens mijn zijn dat niet eens mensen sad :( je moet wel gestoord zijn om zo iets te doen ik denk dat een narmaal mens het filpje niet eens af durft te kijken. ik heb nog nooit zo iets ergs gezien dit mag zo zekker niet doo gaan het is te hopen dat er snel iets veranderd


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-06-10 - 23:26:52 send message to Hawkeye_NL

Wij zijn natuurlijk geboren in een redelijk beschermde omgeving. Wij hebben geleerd dat dit soort zaken als in dit filmpje niet normaal mogen zijn en dat dit pure dierenmishandeling is.
Voor veel meer mensen in de wereld is dit echter een dagelijkse bezigheid voor een paar rot centen waar ze hun gezin mee in leven houden. En ja, als je het niet anders gewent bent dan kan je hier misschien gemakkelijker mee omgaan.
Zoals ik al zei: deze mensen zijn gevoelsdood als het om de dieren gaat. Hebben ook geen hondje die ze dagelijks uitlaten. Geen kat die ze aaien. Deze mesnen zien dieren vanuit een heel ander oogpunt.

Niet dat ik dit goed praat, absoluut niet. Ik verafschuw deze vorm van slachtpartijen. Maar ik denk dat wij wel erg gemakkelijk kunnen praten vanuit onze veilige omgeving.


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-06-11 - 11:42:28 send message to BZB

precies, deze mensen hebben geen gevoel bij wat ze doen, het is hun manier van 'overleven', waarschijnlijk zwaar onderbetaald en de enige manier om brood op de plank te brengen.

De werkelijke moordenaar staat aan de kassa van de kledingzaak zijn bontjas af te rekenen.
Iemand die bont koopt maakt wel een BEWUSTE keuze!



mark smits
Website Member
Posts :67

Website Member
2006-06-11 - 11:57:33 send message to mark smits

natuurlijk moeten die mensen er van leven. maar ik vind als je een dier slacht maak het dan meteen dood en ga niet eerst de vacht er af halen angry


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2006-06-11 - 14:04:55 send message to afican parrot

Dit is een handeling die ik mijn ergste vijanden nog niet zou toewensen.shocked 8Osad :(angrysad :(angryshocked 8O. .


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-06-11 - 18:10:08 send message to Niltava

[qute]Wij zijn natuurlijk geboren in een redelijk beschermde omgeving. Wij hebben geleerd dat dit soort zaken als in dit filmpje niet normaal mogen zijn en dat dit pure dierenmishandeling is.[/quote]
En dat is het ook!!!
Laten we niet net doen of dat niet het geval is. In vele landen of regio's neemt men het minder nauw door gebrek aan kennis of armoede. Echter gaat dat heus niet gepaard met deze praktijken.
Het totaal afwezig zijn van enig respect verdient geen enkel begrip!!


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-06-11 - 18:43:20 send message to hdra

QUOTE:
Voor veel meer mensen in de wereld is dit echter een dagelijkse bezigheid voor een paar rot centen waar ze hun gezin mee in leven houden. En ja, als je het niet anders gewent bent dan kan je hier misschien gemakkelijker mee omgaan.

Mee eens. oordeel niet te makkelijk.
Ik ben benieuwd als ik allen arena leden nou eens 250 euro per lid zou vragen. Dit vervolgens opsturen naar een organisatie die zo een dorp helpt om niet van de geslachte dieren te leven. of ze te doden ondere humane omstandigheden. Hoeveel leden er zouden betalen voor deze "afschuwelijke praktijken". Of krijgen we dan discussies als dit is voor de politiek, de mensen die jassen kopen, een bodemloze put etc etc.

henk


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-06-11 - 20:29:43 send message to Niltava

quote
Mee eens. oordeel niet te makkelijk.

Als je je geld "moet" verdienen met bont, hoef je nog niet levende dieren te villen. Kom op hè.
Als je je hier niet druk om moet maken moet dat nergens meer over doen, "het is immers nodig omdat ze zo arm zijn"..
Kinderarbeid, och ze moeten toch geld verdienen. De consument met geinformeerd worden en "geholpen" worden als hij zelf niet de goede keus maakt.
Ik dacht dat we in een beschaafd land leefden(al heb ik de laatste jaren mijn twijfels) en moeten we dat ook bij andere regio's bewerkstelligen.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-06-11 - 21:09:33 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Onnodig leed is en blijft onnodig leed, in wat voor omstandigheden dan ook!!!

Soms wordt je ziek van het westerse genuaceer en gerelativeer ,,gelul,,(sorry)

Wat je op deze video ziet,is gewoon wreed en mensonwaardig;BASTA

Quote
-----------------------------------------------
of ze te doden ondere humane omstandigheden.
-----------------------------------------------

Treed niet graag in details over zulk soort zaken:maar 1 goede tik op het achterhoofd en het dier heefd een enigzins normale dood.

Er zit een degelijk verschil tussen slachten en villen!!

waarom zouden arme mensen dit respect voor het dier niet kunnen hebben .






ivogielen
Website Member
Posts :67

Website Member
2006-06-11 - 22:05:10 send message to ivogielen

Helemaal mee eens, maak er dan meteen een eind aan zodat ze niet lijden. Het levend villen van een dier vind ik echt een gruwelijke misdaad! Dit heeft niets te maken met het welzijn van de betreffende persoon, het is gewoon schandalig. De persoon moet zelf zo behandeld worden!


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-06-11 - 23:05:52 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Onnodig leed is en blijft onnodig leed, in wat voor omstandigheden dan ook!!!

Soms wordt je ziek van het westerse genuaceer en gerelativeer ,,gelul,,(sorry)

Wat je op deze video ziet,is gewoon wreed en mensonwaardig;BASTA


Niet om het een of ander maar wist je dat er in delen van de wereld zoals bijvoorbeeld India de "Koe" als heilig dier word gezien? Het aanraken van deze dieren is daar al heiligschennis. Hoe denk je dat ze daar denken over hoe wij onze koeien behandelen?
Over het slachten in het algemeen?
Daar wensen ze misschien onze slachters en keurmeesters de dood in vanwege hun werkt. En wij doen het ook zoals het ons is aangeleerd.

Wie schreef het ooit toch? Hij die zonder zonde zijt gooie de eerste steen!wink ;)

en PS!!! ik ben absoluut niet gelovig. Het is alleen een quote die ik wel begrijpen kan.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-06-11 - 23:09:37 send message to Niltava

quote
Wie schreef het ooit toch? Hij die zonder zonde zijt gooie de eerste steen!wink wink ;)


En dus doen we gewoon niets Tja als we zo dachten dan leefden we nog in de steentijd (maar ik denk dat ze daar zelfs de dieren eerst doden voor ze te villen)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 126 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede