Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > DIERENMISHANDELING Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-06-11 - 23:56:20 send message to Hawkeye_NL

quote
(maar ik denk dat ze daar zelfs de dieren eerst doden voor ze te villen)


Ja ja, en de vrouwen waarvan ze dachten dat ze heksen waren werden ook eerst netjes met een spuitje gedood voor ze op de brandstapel werden gegooit. Het vierendelen gebeurde met narcose?

Kom, het slachten van tegenwoordig in de meeste Europeese landen laat nog genoeg te wensen over. Dieren in ons eigen land worden nog al te vaak "legaal" mishandeld ten behoeve van de cosmetica. De meeste onderzoeken naar medicijnen gaat over de rug van de dieren. En dat allemaal hier in onze eigen omgeving!
Als we kijken naar het doodknuppelen van zeehondjes voor hun bond, het afschieten van ara's om hun lange staartveren, het doden van de koeien voor onze schoeisel en meubels nog niet eens te denken aan alle vormen van slacht voor de concumptie, er is nog genoeg in eigen omgeving te beleven en te verbeteren voordat wij aan anderen de wet voor kunnen schrijven.

Misschien komt het wel daardoor dat ik verder kijk dan alleen dat wat jullie beschrijven in het stukje film. Zo zie je namelijk ook dat er op de achtergrond een kind staat toe te kijken hoe die man die honden staat te mishandelen. Het gebeurt daar gewoon op straat. Die man zal op zijn beurt het ook zo hebben gezien van zijn voorgangers. Ergens of van iemand heeft hij dit namelijk geleerd. Dit veranderen is niet een kwestie van gewoon even op die man afstappen en zeggen "hey joh, je doet dat helemaal verkeerd. Dat is dierenbeulerij wat jij daar staat te doen man. Dat kan zo maar niet. Je moet eerst dat dier fatsoelijk gaan houden. Daarna moet je zorgen dat je ene schone werkomgeving krijgt. Kinderen mogen natuurlijk dit soort dingen niet zien he! Dan moet je eerst het dier nu op een "humane" manier doden. Je kunt dit op de volgende "redelijk betaalbare" manieren doen. enz. enz.

Dit is niet even op te lossen, daarvoor moet een heel volk hun geloof en opvoeding veranderen. Die paar € waar Frank het over heeft is daarbij niets! Dan laten ze het een dag en gaan de dag erop van voor af aan weer verder.

Een andere quote die misschien iets toepasselijker is? Verbeter de wereld en begin bij ...

Ik zorg ervoor dat ik mij kinderen leer dat dit soort zaken niet kunnen. Ik leer ze respect te hebben voor de natuur. Niet alleen voor de dieren maar ook voor de planten. Ik leer ze ook dat wij van deze natuur leven. Dat wij dieren doden om het vlees en dat hun schoenen gemaakt zijn van de huiden van dieren. Dat is mijn bijdrage aan de wereld voor later. Het opvoeden van mijn eigen kinderen over hoe ik denk dat wij ermee om moeten gaan. En ook ik zal daar zekers wel mijn fouten in hebben. Ook ik leer namelijk van anderen. En soms is goed achteraf helemaal niet goed! Maar dat weten we pas als we er echt iets van hebben geleerd. wink ;)



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-06-12 - 07:37:19 send message to Niltava

quote

Ik zorg ervoor dat ik mij kinderen leer dat dit soort zaken niet kunnen. Ik leer ze respect te hebben voor de natuur.

En je leert dat andere mensen dat niet hoeven te doen omdat ze arm zijn.
Je kijkt verder??? Er is heel veel mis. Overigens komen veel dingen die jij beweert helemal niet voor in Nederland mar laten we het in het buitenland doen, waar het wel "mag".

Als we allemaal maar doen alsof het bij de "cultuur" past of bij de armoede of "omdat men het zo gezien" heeft is de beschaving meteen ten gronde. Dan zouden wij immers ook niet meer verder hoeven te onwikkelen, dingen verbeteren.
Niemand heeft gezegd dat het hier perfect is, maar dat het daar een beetje beter perfect moet worden. Een beetje, kost niets, alleen maar minder leed. Kost weinig scholing hoor om een dier echt te doden.
En ja ik probeer dat hier ook wat aan te doen, door voorlichting, flauwekul smoezen weerleggen en lid te zijn diverse organisaties die het bestrijden en bewust in te kopen. Alles, nee hoor maar wel vaak.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-06-12 - 09:56:56 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@ Niltava
quote
En je leert dat andere mensen dat niet hoeven te doen omdat ze arm zijn.


Sinds wanneer weet jij wat ik mijn kinderen leer?
Je kent mij niet nog mijn kinderen zover ik het weet. Zekers weet ik ook dat je helemaal niet weet wat ik mijn kinderen leer.
Wat ik ze in ieder geval niet leer is anderen te haten en dood te wensen omdat ze niet onze gedachten delen over hoe je met anderen en dus ook ander leven moet omgaan.
De persoonlijke noot in je berichten worden nu wel heel erg suggerestief en persoonlijk! Weet niet of dat je bedoeling is maar het slaat nergens op dat je mij bijna het mes in de handen duwt als ware ik de mannen op de film!
Ik heb duidelijk genoeg gezegt dat ik het getoonde sterk afkeur en verafschuw.
Ik kan dan ook niet zien waar ik jou het idee heb gegeven hier mijn goedkeuring aan te geven nog waar ik jou het idee kan hebben gegeven dat ik mijn kinderen leer dat dit goed is?
Ik zou het prettig vinden als je deze beschuldigende opmerkingen verwijderd! angry
Ik voel mij nu (misschien onbedoeld) heel erg vals beschuldigt en aangevallen!



Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2006-06-12 - 13:17:36 send message to Diesel

Ik zit hier gewoon te kokhalzen en met tranen in mn ogen,..

Wat verschrikkelijk! Die arme dieren, wat zullen ze een pijn hebben gehad...

Ze zouden dit met die beulen moeten doen.
Ik hoop dat er ooit echt eens een wet komt die dit verbied en dat er zware straffen op komen te staan..angry


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-06-12 - 13:45:01 send message to zebraonline

Weeral eens ben ik beschaamd dat ik een mens ben...ik kon het filmpje zelfs niet uitkijken...

Hoe mensen elkaar en de natuur behandelen is niet te beschrijven...als je dood bent ga je naar de hemel maar als je leeft ben je volgens mij in de hel...

Nu begrijp ik waarom we nog steeds geen contact met andere beschavingen hebben...ik zou ook met een grote boog rond deze aardkloot vliegen als ik zulke zaken zie...


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-06-12 - 14:30:10 send message to ParkietenPeter

Nu is dit natuurlijk een heel gevoelig onderwerp. Laten we ons wél beperken tot het odnerwerp waarbij iedereen zijn eigen mening mag hebben!!!

Niet persoonlijk gaan worden dus.


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2006-06-12 - 18:15:42 send message to mootje

De titel van het topic zegt al genoeg voor mij om het filmpje niet te kijken.
Als ik dit topic globaal zo doorlees krijg ik al beelden waar ik nachtmerries van krijgsad :(.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-06-12 - 18:52:36 send message to Niltava

Ben misschien wat te fel geweest, maar heb ook nooit "dat je bedoeling is maar het slaat nergens op dat je mij bijna het mes in de handen duwt als ware ik de mannen op de film! " beweert, gezegd of gesuggereerd.
Ben misschien wat te persoonlijk geweest, onbedoeld maar kan zeer boos worden als er steeds ten onrechte gerelativeerd wordt in de zin van "ze zijn arm dus...".
Ik kreeg de indruk, misschien ten onrechte, dat je mij van iets betichtte, omdat je begon met een reactie op mij hetgeen. Verder haalde ik dat ook uit " Misschien komt het wel daardoor dat ik verder kijk dan alleen dat wat jullie beschrijven in het stukje film. Zo zie je namelijk ook dat er op de achtergrond een kind staat toe te kijken hoe die man die honden staat....." gevolgd door "Ik zorg ervoor dat ik mij kinderen leer dat dit soort zaken niet kunnen. Ik leer ze respect te hebben voor de natuur. Niet alleen voor de dieren maar ook voor de planten. Ik leer ze ook dat wij van deze natu...." (dacht dat je de nadruk heel erg legde op het "ik" in tegenstelling tot mij.


Laten we het maar op een misverstand houden.




"


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-06-12 - 22:02:18 send message to Hawkeye_NL

@ Niltava,
Het geschreve woord is soms moeilijk te verstaan. Inderdaad een misverstand van 2 kanten.
Even goede vrienden! wink ;)


charon
Website Member
Posts :69

Website Member
2006-06-14 - 11:25:10 send message to charon

Ik heb maar niet gekeken.
De reacties alhier zeggen me genoeg.
Ik vind het erg dat heden te dagen dit soort praktijken nog voorkomen.

Maar het blijft een kwestie van vraag en aanbod.
Wanneer niemand ter wereld producten koopt die op deze manier "gewonnen" worden zal het aanbod verdwijnen en dze praktijken ook.
Helaas ben ik me ervan bewust dat dit enkelt een droom is.


Roy Gommans
Website Member
Posts :13

Website Member
2006-06-21 - 19:19:23 send message to Roy Gommans

ze zouden dit soort mensen af moeten slachten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


paddo
Website Member
Posts :115

Website Member
2006-06-22 - 10:19:40 send message to paddo

Tuurlijk Roy, en ********!

Hoe denk je dat jouw bed-overgroot-opa z'n kip slachte ? denk je echt dat ze altijd netjes een mes pakte ? of eerst veroofdte ofzo?? hahha grappenmaker.

Wij westerlingen zijn te verwent,
100 jaar geleden deden wij het echt niet anders.

okej!! de vent in het filmpje had beter met één harde klap het karwijtje goed kunnen doen, mee eens! Dit is een beeeeeetje not-done voor onze verwende supermarktslachtafvalhappersmonden.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-06-22 - 18:42:55 send message to Niltava

quote
Dit is een beeeeeetje not-done voor onze verwende supermarktslachtafvalhappersmonden.


Dit lijkt me nu juist een uitspraak van iemand uit die groep die denkt dat hij weet hoe he er toen aan toeging.
Slagers/jagers die handelen zoals deze persoon zijn onbekwaam. Denk je werkelijk dat een persoon uit deze categorie een dier op een dergelijke manier laat lijden?? Nee, het is alleen maar lastig.
Heeft ook weer niets met de omstandigheden te maken. Ik zou wel eens een jager uit die wereld willen zien, denk dat ook die anders handeld.


klunder123
Website Member
Posts :7

Website Member
2006-06-22 - 20:05:07 send message to klunder123

maar ze maken er wel hele mooie bontjassen van hahahahaha


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-06-22 - 21:48:37 send message to ParkietenPeter

Vroeguh ..

Nou is het wel algemeen bekend dat onze grootvaders, over- en bedovergrootvaders de dieren die ze slachten met alle respect slachten.

Een jager is zich zelfs bewust van de noodzaak van correct slachten na het schieten van wild.

O, ja, in onze beschaving werden(worden) ook kippen levend vergast om daarna nog halflevend geplukt te worden omdat het niet ging zoals het moest.

Maar anno 2006 is wreedheid bij de slacht echt niet meer nodig. Met een beetje goede wil zelfs in de minder ontwikkelde landen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede