Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogelmarkt Zwolle IJselhallen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-02-27 - 19:42:27 send message to hj de graaf

Heb begrepen dat de hal een horeca bestemming heeft en dat de volgende markt rookvrij is omdat dit na 1 julli verplicht is.

mvg


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-02-27 - 20:37:39 send message to P.Rooth

Als er een rookverbod zou komen wat ik toejuig bij openbare evenementen zullen er ongetwijfeld minder dooie vogeltjes zijn na zo'n verstikkende markt als ikzelf al last krijg van de lucht wat moeten die kleine stakkertjes van vogels dan moeten doorstaan ? sad :(
Sterven van de stress lijkt me geen aardigheid .
Roken prima maar dan buiten , u blaast toch ook geen rook in uw vogelverblijf dat dient toch fris te zijn en vrij van kwalijke luchten of verkopen ze voor de aardigheid luchtreinigers op markten voor onze vogelverblijven ?


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2008-02-27 - 20:45:31 send message to kakatoe

Ik ben er toen ik nog in de marktcom. zat nu een jaar of 3 geleden al mee bezig geweest om een rook verbod in te stellen.
Maar bij de vogelvereniging van meppel stak men toen al de koppen in het zand band dat de mensen weg bleven en dat zal in zwolle niet anders zijn
En neem nu al die zieke vogels die er komen met name kromsnavels


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-02-28 - 09:29:56 send message to ParkietenPeter

Buiten het feit of het door de wet verbodden is/ wordt of niet. Persoonlijk vind ik dat de organisatie dit al lang had mogen verbieden! Een van de reden waarom ik er niet meer kom!
Ten gunste van de vogels, waar het toch om gaat.

Daarnaast vind ik het een mentaliteitskwestie. Het is algemeen bekend dat het niet goed is voor mens en dier. Maar principieel lijken rokers hier gewoon nooit rekening mee te willen houden.
(generaliserend en de uitzonderingen bevestigen deze regel)

Triest dat er een wetgever aan te pas moet komen en liefhebbers uit zihczelkf geen rekening lijken te kunnen houden met ons dierbaar bezit.

Maar dat is persoonlijk.


fiepol
Website Member
Posts :62

Website Member
2008-02-28 - 15:09:35 send message to fiepol

de beurs van zwolle is volgens mij een topper
alles is evenwel voor verbetering vatbaar
en uit de fouten zal men ieder jaar weer leren
wat mij opvalt is dat het altijd dezlfde lui zijn die zeuren voor alles en nog wat
van mijn kant gelukwensen voor organisatie en medewerkers en zeker tot september


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-02-28 - 15:23:44 send message to Zjurre

Wat ik een beetje jammer vond, is de indeling van de parkeerplaats. Wij waren volledig ingebouwd met de auto, in de uiterste hoek van het grote parkeerterrein. We hebben het kenteken van de auto achter ons laten omroepen, maar kregen geen respons. Dus ja, daar sta je dan!
Gelukkig had iemand zijn auto in de versnelling laten staan wink ;) En konden we alsnog weg.
Er was geen parkeerwacht te bekennen, voor hetzelfde geld hadden we daar lang kunnen wachten!


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-02-28 - 16:40:00 send message to Papegaaienboer

@fiepol: Hoezo altijd dezelfde die zeuren? Ik zeur voor het eerst. Zwolle is inderdaad een mooie markt vanwege de grootte, de drukte en gezelligheid maar vind jij nou zelf dat je als vogel daar zou willen zitten?

Als er iets (eenvoudig) verbeterd kan worden aan het welzijn van de vogels door een rookverbod, waarom moet jij dan je hakken in het zand zetten?


Jan MJ
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-02-28 - 18:18:01 send message to Jan MJ

Tropic, ik denk wel dat iedereen een mening mag hebben en wie ben jij om die op een belachelijke en naïeve manier te bekritiseren


fiepol
Website Member
Posts :62

Website Member
2008-02-28 - 18:44:07 send message to fiepol

hallo dit was tegen niemand persoonlijk bedoeld hoor,dit is algemeen bekeken , en wat het rookverbod betreft ben ik zeker voor die wil roken ga effen buiten.
dit is wel mijn eerste en laatste reaktie


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2008-02-28 - 18:53:49 send message to Neophemagek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het moet toch niet gekker gaan worden.
Nu zijn het de rokers waar de vogels op markten aan dood gaan.
Toch altijd gedacht dat het door stress en ziektes kwam.

Maar bedankt nou weet ik ook waar mijn kat aids van heeft gekregen,zal vast komen omdat mijn buurman homo is.shocked 8O


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-02-28 - 19:54:41 send message to tropic

@jan mj, ik vind er helemaal niets belachelijk of naief aan. Als jij iets te duur vind, koop je het toch gewoon niet, of ga je daar ook over lopen zeuren op een forum??happy :)


Jan MJ
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-02-28 - 20:14:46 send message to Jan MJ

Jij doet net of je god de vader bent, Als ik nu vind dat het veel te duur is, is dat toch mijn goed recht , of niet soms?


bart.roggeman
Website Member
Posts :28

Website Member
2008-02-28 - 20:16:30 send message to bart.roggeman

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hey jongens,

Er is al heel wat geschreven, maar ik wil dan toch nog even mijn mening ook geven.

Persoonlijk kom ik heel graag naar Zwolle omwille van de grootte, omwille van het internationale karakter, en omwille van de gezelligheid. Alle mogelijke 'vogelkennissen' loop je er tegen het lijf en kan je nog wat bijpraten.
Wat de autos betreft vind ik het best meevallen van geuren van uitlaatgassen. Alles kan beter maar voor mensen die veel vogels bijhebben en die ze liever in TT-kooien mooi (verantwoord) presenteren, kan dit bijna niet anders dan met de wagen. Als bv 20 grote parkieten in ruime kooien moeten, gaat dit niet op een karretje, en 4 à 5 keer terug naar de wagen met de kar is niet mogelijk, vind ik.
Wat het roken betreft, echt zonde, maar de lucht viel me nog mee, je had vroeger eens moeten zien. In België hebben we al een rookverbod, en het is veel aangenamer natuurlijk, voor mens en dier.

Wat betreft de wachtrij aan deur 13, hoeft er niet echt een kassa bij voor mij, maar de ingang zou daar anders moeten. Er kan slecht 1 persoon tegelijk binnen. Iets voor me was iemand met een kar. Eer die persoon over het opstapje aan de deur was, hadden er zeker 20 mensen binnengekunnen. Die ene persoon, en ik verwijt hem niks, hield heel wat op. Toen ik dan door de deur stapte kon ik kiezen uit 2 loketten. Ze waren beiden vrij. De vertraging aan de 13 is de ingangsdeur en niet het aantal loketten.


Wat betreft de discussie over dierenwelzijn. In Zwitserland is een nieuwe regel op komst. Minimummaten voor een koppel aras. 30 kubieke meter, voor de BINNENKOOI. Ook ik heb mij daar gestoord aan de blauwgele ara in een TT-kooi, een schande vind ik dat, maar ik kijk vooral naar de positieve dingen op de beurs.

En wat hierboven ook al gezegd was: Ik vind ook de kwaliteit van de vogels verbeterd, en dat is zeer positief.

Dus jongens, Zwolle is in mijn ogen een fantastische beurs. Houden zo (mits enkele kleine verbeteringen )

gr
Bart



Jan MJ
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-02-28 - 20:17:59 send message to Jan MJ

Neophemagek, Zelf ben ik geen roker, maar ik zou niet graag de liefhebbers eten geven die in hun kweekruimte roken. Een ruimte die honderde malen kleiner is dan de markt in zwolle. Dus hierin niet overdrijven.


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2008-02-28 - 20:43:13 send message to Neophemagek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Jan mj.
Wie overdrijft er hier.
Kijk eens even naar eerdere berichten.
Waarin ze al zo ver gaan dat de vogels dood gaan van de rook van de rokers die op zwolle
komen.

Laten ik wel ff duidelijk zijn bij mijn vogels wordt er niet gerookt.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede