Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogelmarkt Zwolle IJselhallen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Jan MJ
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-02-25 - 21:25:10 send message to Jan MJ

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik vind het een grote afzettzerij. je betaalt al 6 euro voor de parking en dan nog is 8 euro om binnen te gaan als je tenminste op tijd wil zijn. voor dat je één vogel hebt gezien ben je al 14 euro kwijt.


Rijstfish
Website Member
Posts :14

Website Member
2008-02-25 - 22:42:56 send message to Rijstfish

quote
Ik vind het een grote afzettzerij. je betaalt al 6 euro voor de parking en dan nog is 8 euro om binnen te gaan als je tenminste op tijd wil zijn. voor dat je één vogel hebt gezien ben je al 14 euro kwijt.



Als je met meerdere personen gaat kun je in ieder geval de kosten van de parking delen.
En als je op de beurs net die vogel vind waar je naar op zoek was dan ben je het entree geld snel vergeten.
Wat je natuurlijk niet moet vergeten is dat ze de zaal ook niet voor niets aangeboden krijgen, die zal toch ergens van betaald moeten worden.
Ik vond het goed geregeld alleen ontstaan er gevaarlijke situaties doordat er handelaren en kwekers met auto's naar binnen gaan terwijl er ook al horden bezoeker rond lopen ( auto's moeten manoeuvreren tussen de bezoekers en tafels)


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-02-25 - 23:42:43 send message to tropic

MJ , niemand verplicht je om te gaan. Als je het te duur vind blijf je toch gewoon thuis.wink ;)


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-02-26 - 08:15:29 send message to blg

Ik vind het een grote afzettzerij. je betaalt al 6 euro voor de parking en dan nog is 8 euro om binnen te gaan als je tenminste op tijd wil zijn. voor dat je één vogel hebt gezien ben je al 14 euro kwijt.


Ging vroeger samen met vrouw en kinderen, trof er andere kwekers, tijd voor een praatje, vogels kijken, mensen kijken, nieuwe contacten maken, maar daar geen vogels kopen.

Heerlijk dagje uit voor allemaal en tig keer goedkoper dan de efteling, kinderen zagen mooie vogels, pap kom eens kijken wat ik gezien heb, patatje, colaatje en voor 50 gulden was je een dag onder de pannen.


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2008-02-26 - 16:31:39 send message to H.O.H.

@ Jan MJ,

Laat een ding duidelijk zijn. De parking is allemaal voor de grote pot van de gemeente Zwolle. Daar heeft de vogelvereniging niks mee van doen. Zij moeten de opbrengsten zien te halen uit standverhuur, kaartverkoop etc. Het is voor hen dus ook iedere keer weer afwachten wat de opkomst is.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-02-26 - 20:18:12 send message to P.Rooth

Een punt wat ik eigenlijk nog mis in deze topic over de markt van Zwolle .

HOE HALEN AL DIE MENSEN HET IN HUN HOOFT OM TE ROKEN BIJ DIE VOGELS ?????????angryangryangryangry
Om het maar niet te hebben over de mensen die omdat ze naar een markt gaan gedwongen worden om die smerige rooklucht in te ademen volgens de verpakkingen van tabak is roken toch dodelijk of telt dat niet op vogelmarkten ?

Men klaagt over de lange wachttijd voor men binnen is , de vogels die onbeschermt in de lopers zitten maar de lucht die binnen hangt is net laaghangende mist maar dan blauw , zal daar niet eens iets ( ROOKVERBOD ) aan gedaan moeten worden ??
Ik vind het gedrag van al die rokers ongehoord .angry om maar niet grof te worden .
Het is te gek voor woorden dat dit nog gebeurd .


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-02-27 - 01:37:20 send message to tonnl

Daar ben ik het mee eens, het lijkt me een openbare gelegenheid, dus waarom mag er nog gerookt worden?

(ik rook zelf maar dan wel buiten bij zulke gelegenheden)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2008-02-27 - 08:54:31 send message to wiechmann

men weet zeker niet dat roken dodelijk is voor de vogels heb zelf 2 maanden geleden na een verjaardag een ara noblis verloren daar aan er word ook niet meer gerookt vanaf toen in huis met verjaardag en jammer voor die wel willen roken.
dus ook sterfte na een beurs kan men hier aan toe schrijven zonder dat men het weet


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-02-27 - 10:34:18 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Rokers bij de vogels.

Riant walmende horeca.

Twee keer (begin en einde markt) vele motorvoertuigen in de hal.


Helaas, ik kan het niet anders omschrijven:
Door dit soort tafrelen worden de steeds sterker wordende anti- organisaties een gigantisch (figuurlijke) Honkbalknuppel in handen gedrukt!


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-02-27 - 11:15:55 send message to tropic

rupicola, ben het helemaal met je eens, maar wat voor zin heeft het om na iedere markt in Zwolle opnieuw er hele dagen over door te zeuren en hier in het forum opnieuw dezelfde verhalen op te rakelen???
Je maakt volgens mij de honkbalknuppel alleen nog maar een stuk groter.
Je trekt er tenslotte zelf de aandacht op!!!wink ;)


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-02-27 - 12:04:32 send message to rupicola

Het simpel feit dat ieder vogelhouder, dus inclusief ondergetekende, in zeker zin wordt afgerekend op dit soort negatieve kanten van de vogelhouderij is voor mij reden genoeg om er enig belang in te zien de problematiek te (blijven) benoemen.

Bovendien zit ik eerlijk gezegd niet te wachten op maatregelen, welke vroeg of laat van Rijkswege zullen worden genomen als dit soort zaken niet op een zelfregulerend einde komen.





ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-02-27 - 13:34:15 send message to ParkietenPeter

quote
na iedere markt in Zwolle opnieuw er hele dagen over door te zeuren en hier in het forum opnieuw dezelfde verhalen op te rakelen

En dat is waar ik ook vraagtekens bij heb!

Het blijkt wel dat de 'hollander' liever klaagt dan leeft.
lees: geniet van z'n vogeltjes)

Jammer. Zeker jammer.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-02-27 - 14:27:54 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

De herhalingsfactor zegt mijns inziens meer over het kennelijk uitblijven van enige ontwikkeling bij de vogelmarkt(en) dat over degenen die daarover melding maken!
Overigens zou ik het 'oprakelen' van voornoemde situaties eerder willen scharen onder 'aan de orde stellen' dan onder 'het betoog van den klagende Hollander'.

Daar mijn Ornithologisch interesse nogal breed is zie, lees en hoor ik vele verschillende invalshoeken. Naar mijn mening wordt in de vogelhouderij behoorlijk onderschat wat er elders (al dan niet achter de schermen) plaats vindt met het kennelijke doel om onze gezamenlijke vogelhobby te beperken dan wel op te heffen.
Dat dit niet zomaar even kan en zal worden uitgevoerd moge duidelijk zijn, maar feit is wel dat de (hobby)dierhouderij in het algemeen en de vogelhouderij in het bijzonder al jaren onder vuur ligt en zelfs in toenemende mate onder druk komt te staan.
Feit is ook dat wij ons geen illusies hoeven te maken dat voornoemde situaties niet worden opgemerkt en aangegrepen door tegenstanders van de vogelhouderij.
Feit is ook dat er, niet in de laatste plaats door toedoen van een speciaal daartoe opgerichte politieke partij, een forse toename van politieke aandacht voor dierenwelzijnsproblematiek is bewerkstelligd.

Jammer of niet, dit soort zaken geeft te denken, zeker als we op langere termijn van onze hobby willen blijven genieten!

en dan nog een laatste punt:

We hebben redelijk recent te maken gekregen met een nogal forse maatregel in de vorm van de importstop.
Als gevolg daarvan raakte vrijwel de gehele vogelhouderij (tot op de dag van vandaag) van de spreekwoordelijk leg!

Eerlijk gezegd ben ik niet echt nieuwsgierig naar de inhoud van een volgende beperkende maatregel!





broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2008-02-27 - 16:45:34 send message to broto

quote
quote
--------------------------------------------------------------------------------
na iedere markt in Zwolle opnieuw er hele dagen over door te zeuren en hier in het forum opnieuw dezelfde verhalen op te rakelen
--------------------------------------------------------------------------------


En dat is waar ik ook vraagtekens bij heb!

Het blijkt wel dat de 'hollander' liever klaagt dan leeft.
lees: geniet van z'n vogeltjes)

Jammer. Zeker jammer.



Jammer?? , zeker jammer , dat ze na al die keren dat aan de orde is geweest, de organisatie er nog steeds niets aan gedaan heeft.

Henk


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-02-27 - 17:00:44 send message to Papegaaienboer

Helemaal met Rupicola eens, je bedoeld uiteraard de Partij voor de Dieren. Deze vormt voor alle dierenhouders (niet alleen van vogels) een grote bedreiging, net als de dierenbescherming nemen deze het standpunt in dat alleen honden en katten en andere gedomesticeerde dieren mogen worden gehouden de rest moet worden losgelaten.

Ik heb een hekel aan dit soort radicalen.
Maar ze zouden wel groot gelijk hebben dat het er op vogelmarkten niet gunstig voor de vogels uitziet. Dit kan echt niet meer (roken en toch nog steeds veel vogels in te kleine hokjes). Tot nu toe hebben ze hun pijlen nog niet op dit soort evenementen gericht, hoedt u als ze dit wel zouden doen want ze krijgen erg veel stokken (of honkbalknuppels) door de handelaren daar aangereikt.

In ieder geval per direct een rookverbod op alle markten en tt's. Zonder zelfregulering kun je wachten op maatregelen van deze mediavolgende regering. Een stuk in de krant en de moties en wetten vliegen je om de oren.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 91 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede