Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogelmarkt Zwolle IJselhallen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-09-23 - 20:04:17 send message to Blauwe bergen

vond het echt te lang wachtten , die lange rij........ denk dat ze eens een andere deur erbij moeten nemen......... gr richard


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2007-09-23 - 21:09:08 send message to parrotmaniak

hallo allemaal ,ik heb ook lang in een lange rij gestaan ,volgens mij moet dit beter kunnen .
iedereen komt nu volgende keer nog vroeger om iets minder lang in de rij te staan,met als gevolg dat je op een markt komt waar iedereen nog druk bezig is met in en uitladen en aotos af en aanrijden.
volgens mij moet de inloop cappaciteit bij ingang 13 minimaal verdubbeld worden ,of nog een deur open erbij .
wat me wel opviel was ,dat het heel langzaam ging tot half negen,maar daarna ineens veel sneller .DUS HET KAN WEL SNELLER..........


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-09-23 - 21:39:04 send message to danielkempenk

ze kunnen nog wel een 100 vrijwilligers gebruiken heb ik begrepen de markt is in al die jaren flink uit de jas gegroeit en kunnen al die drukte niet meer aan. ze doen het nu met een man of 40 dat is wat 1 van de vrijwilligers waar ik ff mee heb gepraat mij vertelde
verder was ik erg tevree over de markt ik was gelukkig al om 8:30 binnen want om 10:30 kon je bekant geen poot meer trekken binnen zo druk.
wat ik wel erg jammer vond was de warmte binnen aan sommige vogels kon je gewoon merken dat de warmte en stress ze geen goed dee.

groetjes daniel.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-09-24 - 08:07:42 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Quote: ze kunnen nog wel een 100 vrijwilligers gebruiken

Nou Daniel dan zie we je daar wel als vrijwilligerhappy :)wink ;)

Wel goed om te lezen dat er op deze markt aan kwaliteitsverbetering wordt gedaan. Laat we hopen dat de goede voorbeelden worden gevolgd.

Henk


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-09-24 - 10:47:50 send message to tonnl

quote
Wel goed om te lezen dat er op deze markt aan kwaliteitsverbetering wordt gedaan.
Waar lees jij dat?


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-09-24 - 12:41:41 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

er was een handelaar waar ik mijn petje voor af neem.
dit was de firma annen deze hebben het goed voor elkaar.
alle vogels zaten ongeveer per koppel in een kooi.
dus geen bij elkaar in gepropte bakken.


wat me verder opviel was dat de kwaliteit van de vogels wel steeds beter aan het worden is. en dat de markt steeds sneller verloopt de mensen komen steeds eerder en van steeds verder weg.

verder was ik erg tevree over de markt


Zomaar een paar reacties die ik er uit haal Ton. Verder heb ik nog wat mensen op chat gesproken die zeer tevreden waren.

Natuurlijk is het zo dat een zwaluw nog geen zomer maakt, maar ja ze moeten ergens beginnen he. En gauw tevreden zijn we natuurlijk nietwink ;)


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-09-24 - 13:37:38 send message to hoogervorst

Ook ik ben afgelopen zaterdag naar Zwolle geweest en was om 07.20 aanwezig, om 07.30 ging de deur (poort 13) open en 20 minuten later was ik binnen, in maart stond ik in een gelijke rij en was pas na 40 minuten binnen, dus het ging al sneller. Binnen werd je begeleidt verwezen naar 4 kassa's en je kwam uit in de kleine hal waar ook particulieren hun vogel konden neerzetten op de niet verkocht meters.
In deze hal stond dus ook de vogelhandel uit Annen met een compleet dubbele rij, idd mooie vogels met mooie dure prijzen(maar het moet uit de lengte of de breedte komen( het geeft wel een vertrouwd gevoel, in deze hal stond ook pascal hemel en nog een klein aantal anadere handelaren, voor de rest is dit het walhalla van de particulier. Het nadeel van deze hal zou kunnen zijn dat de meeste handel in de grote hal gebeurt, maar ik zie vele voordelen aan deze hal.
2 verkooppunten voor koffie, 1 patat/hamburger tent, een zee van ruimte(zeker voor handelaren die met de auto naar binnen willen en na afloop snel weg willen. De particulieren voor 10.00 uur komen eerst bij jou langs( en wie zoekt er nou nog een vogeltje na 10.00 uur, dan is idd het mooiste al weg, maar daar heb ik graag 3 euro extra voor over want als het druk wordt ga ik weg en heb ik nog wat aan mijn dag.
Als ik handelaar was zou ik graag in de kleien hal willen staan, want er is aan de zijkant een grote deur met een groot rijpad in het midden voor een paar handelaren en de mierenhoop is in de grote hal.
Wat wel het proberen waard is om de personen die vroeg komen te scheiden in bezoekers met en zonder vogels en allebei 2 kassa's geven. Nu is het moeilijk in de rij manouvreren als er iemand met een kar of steekwagen met voor 4/6 meter vogels erop door de rij wil komen. Scheidt hen van de rest en ik denk dat de reacties al milder kunnen zijn. Ik begreep ook dat de vrijwillgers al vanaf 03.00 uur in tou w zijn en dit verdiend enige coulance van ons al bezoeker omadt we 5 minuten langer moeten wachten.
PS mijn vader die om 8.30 aankwam was ook in 10 minuten binnen, dus de wachttijden vallen wel mee denk ik.
Enkele bijzonderheden die ik gezien heb: Hoppen, nakweek kroonkievitten voor 100 euro per stuk, koppel groene kardinalen voor 600 slecht uitziende rode kardinalen die dan ook nog 250 moeten kosten. AID die controleerd bij handelaren op ongerinde japanse nachtegalen en vragen om bewijs en telefoonummers , dsu wees gewaarschuwd. AID die controleerd op ringmaat, maar niet kijkt of het een correcte ring is(waarom zouden we dan nog braaf al onze gegevens aan de aid verstrekken als ze er toch niet op controleren.
Al met al een geslaagde drukke dag met wel heel veel kromsnavels, op naar Meppel.

Groet,
Ronald


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2007-09-24 - 14:54:53 send message to Hobby-handel


Het was een georganiseerde chaos, maar voor herhaling vatbaar!

Een paar opmerkingen:
- Meestal wordt er hier "geschoten" op handelaren, maar wie is er een goedkope particulier tegengekomen? Het is net als bij de energie leveranciers, hoe meer concurrentie hoe goedkoper het wordt wink ;)! Particulieren maken net zo goed de hobby / handel kapot.
- Ook ben ik veel "domme" kopers tegen gekomen. Bijna bij elke vogel die ik verkocht heb heb ik gevraagd hoelang de vogel in de kist / het doosje moest blijven zitten. Heel vaak kreeg ik de reactie: oh maar 2 of 3 uur! Oftewel 2-3 uur zonder eten en drinken, terwijl het voor die vogel al een gestress van jewelste is!
Waarom niet gewoon zaad en een stukje appel of komkommer in de kist bij de vogel leggen?!


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-09-25 - 15:23:39 send message to hj de graaf

dit jaar hadden we voor het eerst een derde kassa bij deur d 13 de bezoekers waren ook sneller binnen als tijdens de februari markt.

om kwart voor negen was er geen rij meer vorig jaar was om 10 uur pas iedereen binnen. zal is vragen of er nog kassa bij kan. ook zal de opstelling van de kassa volgende keer anders gaan.

meer deuren open is lastig m.b.t tocht en controle.

pytilus jou reactie over die handelaar die volgens jouw vroeger na binnen ging vind ik interesant.

volgens mij bedoel je de mensen die via d9 na binnen gingen deze mensen hebben gereserveerd en veel al een vaste plaats en betalen hier ook meer voor.

D13 is voor mensen die niet reserveren en de kans bestaat ook dat je dan geen stand ruimte hebt.

dus als jij reserveerd ga je ook door d9

bijzondere soorten die ik nog gezien heb : grijze kroonvinken, diverse soorten gaailijster, treursijzen, goudkoptroepiaal, diverse spreeuwensoorten,kruisbek,groende kardinalen, rookop kardinalen witkopbuffelwever roodmussen in opaal albino en pastel wel erg duur!!!

mvg HJ de Graaf

mvg HJ de Graaf


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2007-09-25 - 17:14:15 send message to kakatoe

Ik lees hiet zowel positieve als negatieve reakties over deze markt.
Maar wat ik mij afvraag is hoeveel zieke en gezonde vogels zaten er?
Want daar word niks over gezegt.


ubels1
Website Member
Posts :78

Website Member
2007-09-25 - 17:19:27 send message to ubels1

hallo de graaf,

maar waarom moeten mensen die reseveren en bij d 9 naar binnen gaan dan soms wel een uur wachten.
dit lijkt mij ook wel een punt voor verbetering.
er waren mensen die dit niet prettig vonden en tegen jullie vrijwillegers begonnen te schelden.
dit lijkt mij niet prettig voor deze medw.


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2007-09-25 - 17:25:16 send message to pitylus

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo HJ de graaf ,

Ik bedoel wanneer je voor d13 staat en je gaat rechts weg naar de zijkant van het gebouw , dat is de grote poort ( waar binnen kan gegeten worden ).De eerste die ik daar zag binnensluipen was een handelaar uit Belgie ( had geen standplaats ), de andere die hem achterna gingen waren een man of 5 blijkbaar hadden ze gezien dat de vorige daar binnenkon en ze zijn hem gevolgd , onmiddelijk kwamen er 2 mannen teruggelopen en hebben 2 x vogels uit de wagen gehaald en zéér vlug naar langs die grote poort binnengegaan , dit vond ik echt niet eerlijk , terwijl zoveel mensen stonden te wachten om binnen te gaan , trouwens noch d 9 , d 11 of d 13 was toen nog niet open .Van die handelaar zal die medewerker wel niet armer zijn geworden .


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-09-25 - 20:03:06 send message to hj de graaf

@ pytilus het zou kunnen dat het medewerkers van ons zijn geweest wij gaan rond 6 uur daar na binnen ongeveer 70 man/vrouw we gaan vaak ook naar binnen/buiten via die deur en we hebben ook vaak vogels bij ons zo had ik twee kisten rode kanaries bij me.

maar jij hebt het over een handelaar uit belgie ken je die dan? of heb je miss ook een naam mag ook in personal message ik zal er is na vragen op de nabespreking na elke markt word de de markt geevalueerd helaas heb ik dit zelf niet gezien daar ik bij d13 sta.

@ ubels1 over de lange wachtijden deze markt heb ik een verklaring en dat is mede gekomen doordat de poorten van het parkeerterrein te laat open waren zo stond er al file vanaf de stoplichten.

gevolg onze medewerkers komen in die file gevolg kunnen later beginnen met opbouwen gevolg namen nog niet op stands gevolg lange wachtijd.

en tja dat mensen gaan schelden moeten ze zelf weten maar heeft dan toch geen nut meer. maar goed ben blij dat er mensen reageren mischien kunnen we er als vereninging wat mee doen.

mvg HJ de Graaf


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2007-09-26 - 09:29:56 send message to dijkkamp

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
maar goed ben blij dat er mensen reageren mischien kunnen we er als vereninging wat mee doen.

mvg HJ de Graaf



beste meneer de Graaf ik denk als je op de div forum leest je er als vereniging er wel wat mee moet doen want enkele klachten spelen al jaren en anders kon het suces van de markt ook wel eens zijn ondergang worden maar goed we wachten wel af sommige klagen alleen ook maar op de forums en verder niet ik heb dit jaar maar eens een mailtje gestuurt met de klachten en aanbevelingen naar de Hr Polman en wacht zijn antwoord wel af.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2007-09-27 - 17:11:26 send message to kakatoe

maar goed ben blij dat er mensen reageren mischien kunnen we er als vereninging wat mee doen.
Waarover de lange wachttijden voor de deuren of over de gezondheid van de vogels?
Hoeveel zieke en gezonde vogels zaten er,dit lijkt mij belangrijker dan die wachttijden voor de deurenen om naar binnen te mogen.
Op een vogel/dieren markt behoren geen auto's binnen te zijn.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede