Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogelmarkt Zwolle IJselhallen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-09-27 - 18:40:58 send message to mijnkaketoes.nl

Quote: Hoeveel zieke en gezonde vogels zaten er

Zal niemand je op kunnen antwoorden want hoe wou je dit zien. Veel ziektes zijn alleen maar via een test aan te tonen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-27 - 18:51:27 send message to Karel

Volgens mij kun je aan de buitenkant toch al heel wat zien als je er even de tijd voor neemt, zoals bijv. bolzitten, niezen, hijgen en/of met de bek open zitten, natte neusgaten en gebreken als ontbrekende nagels, tenen en poten(!), staarten, slagpennen.


kuifje135
Website Member
Posts :10

Website Member
2007-09-27 - 21:55:30 send message to kuifje135

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat wel handig zou zijn is een soort van gaderobe voor vogelkisten / lopers.
Sommige mensen brengen inmens grote kisten mee en zeulen die de gehele tijd met hun mee.
Dit is lastig voor andere bezoekers en lijkt mee ook niet fijn voor degene zelf.
Als er een soort van gaderobe is waar je je spullen voor iets van 0,50 cent kunt stallen , brengt het ook nog wat op voor de vereniging.

Het is maar een idee , wie weet denken meerderen hier zo over.

Zwolle blijft wel een geweldige markt om naar toe te gaan.

Mvg,
Patrick


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-09-27 - 22:02:52 send message to molineti

quote
Volgens mij kun je aan de buitenkant toch al heel wat zien als je er even de tijd voor neemt,


Dit zou inderdaad kunnen,maar dan moeten de vogels niet in een loper zitten.

Daarom al zou het een positief iets zijn om minimale eisen te stellen aan de kooien waarin men de vogels verkoopt.

Aan een ineen gedoken vogel(door ruimte gebrek)kan men niet zien of hij ziek of gezond is.

Ik heb in het verleden wel papegaaien handelaren gekend die daar gebruik van maaktesad :(

Goede huisvesting en verzorging tijdens een markt of show is ook meteen een stukje reclame voor onze hobby aan de buiten wereld.

Lijkt Mij ook niet zo moeilijk om dit te verbeteren;maar de wil moet er natuurlijk wel zijnhappy :)

Groeten Rene


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-09-27 - 22:10:07 send message to mijnkaketoes.nl

karel

Dat snap ik ook nog wel. Maar zoals je weet zijn er veel ziektes die je niet ziet. Ik zou bijvoorbeeld die tamme kaketoe die daar altijd los op de kooi zit en naar alle markten meegaat wel eens gestest willen zien.

Henk


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-27 - 22:12:30 send message to Karel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

@Rene
Precies, laten we om te beginnen de lopertjes verbieden! Afgezien van de fysieke gevolgen, is het "stressleed" enorm.
(Ik verkoop zelf geen vogels aan mensen die met een loper komen aanzetten, dan is een kartonnen doos altijd nog beter)

@Henk
Natuurlijk, maar de vraag van Kaketoe lijkt mij vooral gericht op de zichtbare gezondheidstoestand. Wat je niet kan zien, weet je natuurlijk niet.


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2007-09-28 - 09:15:50 send message to Hobby-handel

@Karel
Precies, laten we om te beginnen de lopertjes verbieden! Afgezien van de fysieke gevolgen, is het "stressleed" enorm.


Hoezo stressleed?
Als ik vogels heb die bijvoorbeeld een halve dag onderweg zijn dan doe ik die liever in een kist/loper als dat ik ze in een tt-kooi doe.
Oftewel liever 1 kist/loper met 10 vogels dan 5 tt-kooien met 2 vogels.

Mijn ervaring is dat de vogels "beschutting" bij elkaar zoeken en het eten/drinken van elkaar afkijken (sommige vogels snappen niet dat ze vocht uit een appel kunnen halen en als ze zien dat er 1 gaat eten van de appel dan gaat de rest ook mee).

Karel, stel dat je gevangen genomen wordt en je word in je eentje in de ijselhallen gedumpt met wat eten en drinken of je word met 10 vrienden in een kamer van 2 bij 3 gezet met eten en drinken.
Wat heb je dan liever?!

Het is natuurlijk wel zo dat je vogels in een tt-kooi beter verkoopt dan in een loper/kist. Daarom zet ik mijn eigen vogels ook altijd in tt-kooien te koop. Maar voor transport gebruik ik liever lopers/kisten.


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2007-09-28 - 09:23:39 send message to Hobby-handel

Een gardarobe inrichten voor kisten/lopers is denk ik een beetje onzinnig.

Er is niemand die een kist met vogels van honderden euros daar gaat stallen. En als je ergens vogels koopt en je moet dan nog eerst om je kist/loper terug dan heb je grote kans dat de vogel al verkocht is voor dat je terug bent.

Ik denk dat er niemand gebruik van zal maken, ik zie i.i.g. het nut er niet van in.
Als je geen zin heb om met een kist/loper te zeulen dan laat je die in de auto staan, net zoals bijna alle buitenlanders die een ingerichte kooi/kist (met eten en drinken) oid in de auto hebben staan.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-28 - 10:40:19 send message to Karel

quote
Als ik vogels heb die bijvoorbeeld een halve dag onderweg zijn dan doe ik die liever in een kist/loper als dat ik ze in een tt-kooi doe.
Oftewel liever 1 kist/loper met 10 vogels dan 5 tt-kooien met 2 vogels.



Vervoeren in een tt kooi is natuurlijk bijna net zo slecht als in een loper. Vervoeren doe je in een kist/doos waarvan de bovenkant niet open is, en waar liefst geen tralies of gaas in zit, maar bijv. fijnmazige roosters aan de zijkant(en) waar de vogels zich niet aan kunnen bezeren of in het dak geboorde luchtgaten.

Tentoonstellen doe in je tt-kooien of soortgelijk modellen.


quote
Mijn ervaring is dat de vogels "beschutting" bij elkaar zoeken


Wat je ziet is dat de vogels zich voortdurend achter de ander willen verschuilen. Daardoor zit er altijd weer eentje vooraan die ook weer achter een ander wil gaan zitten. Zo zijn ze voortdurend aan het vluchten en dat is geen gezond gedrag om velen uren vol te houden.

quote
Karel, stel dat je gevangen genomen wordt en je word in je eentje in de ijselhallen gedumpt met wat eten en drinken of je word met 10 vrienden in een kamer van 2 bij 3 gezet met eten en drinken.
Wat heb je dan liever?!



In ieder geval zou ik dan in een kamer willen zitten met een dak boven mijn hoofd, zodat de kijkers altijd alleen aan de voorkant kunnen verschijnen.
Het plaatsen van vogels in lopers op tafels, waarbij de kijkers zich voortdurend over de lopers heenbuigen om te kijken is zeer bedeigend.

De beste manier om vogels voor de verkoop te plaatsen is in de diepere TT-modellen of kistkooi-modellen, dus alleen de voorkant open.
Gebruik aan de voorkant altijd tralies en nooit gaas, dan houd je de staarten ook nog een beetje heel.


sawil
Website Member
Posts :42

Website Member
2007-09-28 - 12:48:21 send message to sawil

als ik dit zo allemaal zit te lezen dan denk ik dit is toch koren op de dierenbescherming en degene die tegen markten zijn ze hoeven al deze berichten maar door te sturen naar degene die daar al jaren over aan het vechten zijn want ik lees alleen maar hoeslecht het is om naar een markt te gaan voor de vogels enz goed bezig


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-28 - 13:34:17 send message to Karel

Ik begrijp je opmerking niet goed sawil. De dierenbescherming wil dat dieren goed behandeld en verzorgd worden en dat willen wij toch ook, of niet?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-09-28 - 15:42:04 send message to tonnl

Volgens mij is het al een hele vooruitgang als alle beursorganisatoren gewoon verkoop uit lopers en kisten verbieden.
Zo moelijk is dat niet, één regeltje erbij in het beursreglement.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-09-28 - 15:57:34 send message to johanblok

en dan de handhaving nog......


sawil
Website Member
Posts :42

Website Member
2007-09-28 - 17:57:12 send message to sawil

hallo karel dat is wat ermee bedoel ik lees alleen hoe het zou moeten maar niemand trekt zich daar iets van aan alle markten gelijk lopers verbieden bang dat de handelaar weg blijft echt niet denkt ook aan zijn euros


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-09-28 - 19:03:03 send message to mijnkaketoes.nl

vogelmarkt in de
ankerhal aan de bornse
str te saasveld 30 september

Deze markt verbiedt verkoop in lopers las ik in hun aankondiging




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede