Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogelmarkt Zwolle IJselhallen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-10-02 - 13:34:38 send message to tonnl

quote
Waar merk ik dat?

Ik hoorde het o.a. op een dag van een van de speciaalclubs, bij monde van de secretaris van C.O.M. Nederland.
Ik heb geen idee waarom "de bonden" hier niet wat meer hierover publiceren.
Misschien past het bij een strategie?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-10-02 - 14:16:57 send message to Daniel

Ton, dan blijft het wel heel erg stil zelfs als het strategie is.
Wordt er actief gewerkt richting individuele woordvoerders van politieke partijen, wordt er deelgenomen aan het besluitvormingsproces in Brussel (d.m.v. deelnemen in diverse voorbereidende commissies).
Verder wordt er op lokaal niveau door diverse verenigingen wel aan ons imago gewerkt maar helaas zie ik hier landelijk en Europees weinig van terug.


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2007-10-02 - 14:25:28 send message to ewals

Er is één Europese wetgeving wat betreft het houden van beschermde vogelsoorten, dat alle landen toch andere normen stellen geeft te denken.
b.v. Duitsland, hier zijn de gezaghebbende DUIDELIJK veel soepeler in het handhaven van de Europese wet dan in Nederland.

Jan E.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-10-02 - 14:51:00 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Europese richtlijnen worden per land uitgevoerd en aangepast aan de lokale situatie. Hierdoor kunnen er wat verschillen ontstaan over hoe de regel wordt geinterpreteerd en uitgevoerd.

Voor een soepelere uitvoering moet je dus bij LNV zijn


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-10-02 - 18:42:36 send message to hj de graaf

@ dijkamp

nee we zijn nog nu niet bij elkaar geweest heb al wel ideen uitgewisseld over de kassa's
bij d 13 met nog iemand die daar staat.

wil dat we persoonlijk na vier kassa's gaan en mischien is het ook beter dat d13 wat later open gaat zodat de handelaren, en auto's via d9 vlotter naar binnen en buiten kunnen zodat de mensen elkaar niet voor de voeten lopen.

we houden altijd een nabespreking datum is mij nog niet bekend heb de uitnodiging niet gehad vermoed dat het eind oktober begin november is

ps de nabespreking is niet alleen voor de commisie maar ook voor de medewerkers die kunnen dan ook hun zegje doen ik ben zelf alleen medewerker en geen commissielid.

maar als ik vind dat er iets verbeterd moet worden of ik vind dat iets anders kan dan zeg ik het wel.

u had ook een brief na polman gestuurd heeft u daar al reactie op gehad?

mvg HJ de Graaf


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2007-10-03 - 18:37:03 send message to dijkkamp

nee nog niet vandaar mijn vraag


mamachipke
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-10-04 - 02:46:49 send message to mamachipke

De organisatoren van de markt in Zwolle zouden even een kijkje moeten nemen op de markt in Kevelaer(Dtl) en opzoeken via het net wat de toelatingsvoorwaarden zijn.Daar zal je bv geen blauwgele aras zien zitten die hun kop gebogen moeten houden omdat de kooi niet groot genoeg is.
En wees gerust, de markt van Kevelaer wordt druk bezocht en ja, daar zijn ook handelaars


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-10-04 - 08:04:49 send message to johanblok

@niltava: ik wil best voor het eerst in jaren weer eens een markt bezoeken (waar ik uit directe hand van bezoekers overigens nog steeds wel eens iets over hoor), foto's maken en op een website publiceren.
Denk je echt dat het meerendeel van de buitenstaanders het een acceptabele situatie zouden vinden?

Over vogelbonden: kwa dierenwelzijn is er van hen (zeker de oudere organisaties) niets, maar dan ook niets te verwachten, gezien de maten die men soms aanbeveelt en de commentaren op gevolgen van politieke ontwikkelingen: inderdaad struisvogelpolitiek en behoud van huidige slechte situatie die als goed beschouwd wordt. Ofwel: daar verwacht ik al jaren niets van heb, en heb daaruit ook mijn consequenties getrokken.

Overigens: een positieve uitzondering is aviornis (die ook een en ander voor hun leden bereikt hebben ten tijde van de vogelgriep juist met argumenten van dierenwelzijn).


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-10-04 - 09:11:27 send message to Niltava

quote
@niltava: ik wil best voor het eerst in jaren weer eens een markt bezoeken (waar ik uit directe hand van bezoekers overigens nog steeds wel eens iets over hoor), foto's maken en op een website publiceren.
Denk je echt dat het meerendeel van de buitenstaanders het een acceptabele situatie zouden vinden?

Misschien komt het uit een bepaalde hoek? Ik ga er voor tropen heen(en europesen) en vind over het algemeen is er heel veel veranderd. ZOals gezegd weinig lopers en meestal dan bij particulieren. En daar zie je misschien ook mat meer van op de markt staan bij de kromsnavels??.
MIsschien toch eens kijken, negatieve dingen zie je misschien wel, maar niet zo erg als het hier gesuggereert wordt.
Sta overigens wel achter de kritiek(de verschillende tijden/prijzen -> mensenprobleem),lucht kwaliteit(beiden, al ben ik ook wel eens in een ZWolle en Meppel geweest dat het redelijk was), en het hier en daar ruig omgaan(in de breedste zin van het woord) met vogels.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-10-04 - 11:03:22 send message to johanblok

Het zou mooi zijn als het inderdaad wat verbeterd is, dat sluit ik ook niet uit. Zowiezo zullen er vermoedelijk (voor zover er geen illegale vogels aanwezig zijn) minder ernstige situaties (zoals 5 of meer volledig gestresste import grijze roodstaarten in een gaaskooitje van 40x40) aan te treffen zijn door de importstop.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-10-04 - 17:43:12 send message to tropic

johan, ik begrijp je reakie niet. Wie of wat helpje ermee vooruit om zo iets te verkondigen.
Ik weet ook dat er sommige toestanden zijn die niet kunnen. Maar 5 papegaaien in een kooitje van 40 x 40 , wel dat kan in deze tijd niet meer, en dus geloof ik dat ook niet.
Verder vind ik het zinloos om de importstop hierbij alweer te betrekken. Vogelmarkt zwolle en importstop zijn twee totaal verschillende zaken, die helemaal niets met mekaar te maken hebben.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-10-05 - 14:45:47 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik geef aan, dat de situatie door de importstop, door de bank genomen, wellicht beter zal zijn dan in het verleden.
Tot voor een jaar of 4/5 geleden was bovenbeschrevene in ieder geval een doodnormale zaak. En dan zal ik nog maar zwijgen over de lopers die krioelen van b.v. grasparkieten.

En tja wat het nut is van dit soort opmerkingen: een ander geluid laten horen van iemand die ook vogels heeft. Misschien dringt dan door dat het echt niet zo vreemd is als veel buitenstaanders negatief tegen de vogelhobby aankijken.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-10-05 - 21:19:39 send message to Karel

quote
Misschien dringt dan door dat het echt niet zo vreemd is als veel buitenstaanders negatief tegen de vogelhobby aankijken.


De spijker op zijn kop!


ubels1
Website Member
Posts :78

Website Member
2008-02-21 - 16:56:07 send message to ubels1

het zal mij zaterdag benieuwen als er ook wat verbeterd is om binnen te komen bij deur d9.
dit is de deur voor mensen die gereseveerd hebben
stond meestal wel een uur in de rij als ik om 8 uur er ben.


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2008-02-21 - 20:24:33 send message to H.O.H.

Hallo,

Misschien is het een idee dat iedereen met een goed humeur, geduld en er vanuit gaande dat het een leuke dag uit wordt naar deze markt te gaan.

Ik denk dat er weleens gezegt mag worden dat de organiserende vereniging in tijden van teruglopende aantallen vrijwilligers het toch ieder half jaar voor elkaar krijgen eengoed bezochte en relatief goed georganiseerde markt te organiseren. Er zullen altijd mensen zijn die wat te klagen hebben maar er mag ook wel eens een pluim worden gegeven voor het kleine aantal vrijwilligers die zich iedere keer weer inzetten voor een goede markt.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 114 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede