Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Mijn nieuwste aanwinst! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dddddd
Website Member
Posts :92

Website Member
2010-11-14 - 20:19:25 send message to dddddd

ik heb op een beurs een super mooi koppel rijstvogels gekocht een foto volgt nogwink ;)


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2010-11-14 - 20:33:22 send message to kaapsen

Wat zijn ze nog steeds mooi he hans,hoe gedragen ze zich,nu ze meer open zitten en ging dat wat gedrag betreft gelijk goed<

Gr Kees.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-11-14 - 22:12:01 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@Max. In de laatste nog te plaatsen voliere komt een oud koppeltje Amerikaanse torenvalkjes. Deze heb ik al heel lang en planten zich niet meer voort, maar krijgen een mooi hok om lekker met pensioen te gaan. (ik ben nogal aan ze gehecht geraakt met de jaren)

@HDC en Kees
Ze hebben een aantal jaren in een veel grotere voliere gezeten waar ze de bodem wel wat omwoelden, maar echt graven was het niet. In de oude voliere heb ik overigens diverse paringen waargenomen, maar nooit een ei gezien.
De bodem in de nieuwe voliere is van beton met daarop een laag gemalen schors en wat stronken. Ze scharrelen daarop wel rond en verstoppen soms wat voedsel, maar graven en slopen doen ze niet. Verder hebben ze nu een ruim nachthok met daarin een rustige nestplaats in de nok van het dak. Hun gedrag is in de nieuwe voliere anders dan in de oude (minder schikachtig) en ik heb goede hoop voor het nieuwe broedseizoen.

@Mark
Ze laten de bamboe geheel met rust. Ze kunnen weinig grip krijgen op de gladde stengels.
Hun buurvrouw is een neushoornvogeltje, die niet erg onder de indruk is van de caracara's.
Leuk om te vermelden dat de caracara's in het begin nog wel naar het neushoorntje wilde toelopen, maar door hun beperkte intelligentie kwamen ze, de stok volgend, steeds weer voor de dichte bamboewand te staan.happy :)


dddddd
Website Member
Posts :92

Website Member
2010-11-15 - 08:08:58 send message to dddddd

Dit bericht is 1 keer gewijzigd



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2010-11-15 - 10:29:34 send message to dun grijzeroodstaart

Prachtig mooi spul heb je daar karel !

schitterende vogels zijn het .

succes..



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-11-15 - 10:48:08 send message to Daniel

Het wordt wat saai, maar het ziet er prachtig uit Hans. Ik hoop dat je dit jaar eindelijk succes hebt met de caracara's. Heb je verder nog corvidae zitten of ben je daarmee gestopt?



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-11-15 - 22:36:30 send message to Karel

@Daniel
De kraaien/raven zijn er allemaal uit. Ik hoop er nog wat caracara's bij te kopen, maar door de "valkerij-gekte" zijn de prijzen tot absurde hoogte gestegen...maar wie weet?


HBC
Website Member
Posts :9

Website Member
2010-11-17 - 10:25:44 send message to HBC

Heb nog 1 koppel Geelkopcaracaras beschikbaar (Milvago chimachima), nakweek 2010


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-11-17 - 11:10:05 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

-door auteur verwijderd-


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2010-11-21 - 13:20:03 send message to molineti

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Mooie vogels en huisvesting @Hanshappy :)

Wij hebben ook nog enkele nieuwe aanwinsten,maar wel een flink beetje kleiner dan die prachtige roofvogels van @Hans.

Nieuwste kooi met vijvertje



wat nieuwe bewoners



Zwartkoptuinfluiters,baardmannetjes en kleine(nog niet)gele kwikstaarten



en omdat oude liefde niet roest...

twee onverwante paren zwartkopcaiques



en twee onverwante paren groenbroekcaiques en een onverwant paar witbuikcaiques.

MVG Rene


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-11-21 - 13:58:34 send message to Ton Koek

Toemaar, da's een mooi gezelschap.

Eén opmerking over het stukje bamboe in beeld. Smaken verschillen, maar bamboe ziet er veel en veel natuurlijker uit als je het "rechtop" hangt, desnoods in 2 stukken.

Verder niets dan lof, mooie ruimtes en mooie vogels.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-11-21 - 14:04:47 send message to Karel

Dat ziet er geweldig uit Rene. Mooie nieuwe aanwinsten en volieres.

Het timmerwerk met de berkentakken is inspirerend.....die heb ik nog wel liggen...en het is een zonnige middag, dus.....tot later...wink ;)


dddddd
Website Member
Posts :92

Website Member
2010-11-23 - 20:25:50 send message to dddddd

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik heb een koppel rijstvogels gekocht
het lukt me niet om hier een foto te plaatsen maar de foto staat wel bij mijn volieresad :(


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2010-12-04 - 10:52:42 send message to Peggy

bij deze mijn eerste papegaai, naast 11 parkietenwink ;)





volgens diegene waar ik hem heb opgehaald is hij van vorig jaar Augustus, maar hij heeft een ring om van 2005:s
hij houd meer van vrouwen, kon al meteen goed met hem overweg maar het beviel hem zo erg dat ik bijna zijn pinda teruggevoerd kreeg, en vanmorgen begon die ook te kwijlen nadat ik hem even kroelde, vies mannetje dus laugh :Dlaugh :D


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2010-12-28 - 15:02:01 send message to mreyder

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Ging Quayaquils halen en vond deze halsbanden zo mooi, dat ik ze ook gekocht heb:


Het is een pastelgrijze lacewing man maal een grijze pop

En hier een foto van een van de 5 Quayaquilaratinga's die in aanschafte (dit is een losse man, daarnaast kocht ik nog een kweekkoppel met hun 2 jongen van 2010: de jongen bleken na DNA-onderzoek ook een man en een pop):

De foto is in het nachthok gemaakt en is niet zo heel goed gelukt, als de vogels na de vorst naar buiten mogen (ze zaten onverwarmd,maar wel binnen, dus ik hou ze nu opgesloten in het nachthok)zal ik een betere foto bij m'n voliere plaatsen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 110 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede