Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Mijn nieuwste aanwinst! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-11-04 - 12:37:14 send message to Wickingh

Dit bericht is 1 keer gewijzigd







johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-11-04 - 12:48:21 send message to johanblok

Prachtig zo'n berner! Die van mij wordt in februari 9.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-11-04 - 13:27:32 send message to Wickingh

Als ik het zo links en rechts hoor is dat al een respectabele leeftijd voor dit ras.
Ik heb dan ook bewust gezocht naar honden met grootouders die oud geworden zijn.
Bij mijn pup zijn ze allemaal minimaal 11 geworden,

mvg Frank


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-11-04 - 15:04:59 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Inderdaad, al een behoorlijke leeftijd. Hoevaak ik van andere bazen met berners al niet veel lagere leeftijden (vaak 4 of 6) gehoord heb... De gezondheidsproblemen bij dit ras zijn helaas gigantisch. Het percentage honden dat ernstige gezondheidsproblemen krijgt in de eerste levensjaren is enorm. Elleboogdysplasie is zowat standaard (70%). Onze hond is daar met 1,5 jaar ook aan geopereerd.

Bij onze berner is ruim een jaar geleden een tumor aan de poot geconstateerd: behandeling onmogelijk. Diagnose erg pessimestisch. Echter, tot verbazing van de dierenarts, leeft de hond nu nog even vrolijk en is de tumor volledig tot rust gekomen.


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-11-04 - 19:40:24 send message to v.dijck

bij honden is het zelfde als met vogels de bloedlijnen worden niet zuiver gehouden met gevolg dat er verschillende soorten kanker, hd, ed ende leeftijd er zwaar onder lijd.
ben zelf ruim een jaar op zoek geweest naar een goede bloedlijn, en heb geluk gehad dat ik hem gevonden heb. dit is wel verschillend per ras want zodra een ras in een film of de publiciteit komt word het voor die k.. euro's kapot gefokt.
groeten gerdangryangryangrysad :(


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-11-04 - 20:12:52 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Volgens mij is het probleem bij honden eerder dat men de bloedlijnen juist te zuiver houdt, er een te smalle basis is, en bij veel rassen (juist ook de berner) veel te veel op uiterlijk selecteert, in plaats van op fysiek gestel en gezondheid.

Maar inderdaad, ook daar leidt de focus op geld tot wantoestanden.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-11-04 - 20:38:55 send message to Niltava

quote
Bij onze berner is ruim een jaar geleden een tumor aan de poot geconstateerd: behandeling onmogelijk. Diagnose erg pessimistisch. Echter, tot verbazing van de dierenarts, leeft de hond nu nog even vrolijk en is de tumor volledig tot rust gekomen.

Zoiets had ik ook hier. Mijn hond kwam van het voorjaar onder de auto met als gevolg een shock, een gebroken tand, 2 gebroken ribben en ze hebben 200 ml bloed uit de borstholte gehaald. Daarnaast bleek ze van achteren verlamd. Na 10 dagen werd toch maar voorzichtig gezegd da het hopeloos was. Ik heb haar echter naar huis gehaald en onder andere dankzij haar instelling kan ze nu weer lopen en rennen(merkwaardig, als en konijn).
Mijns inziens wordt nog wel eens te snel de hoop opgegeven.


Terug naar de vogels

Een van mijn laatste aanwinsten, misschien geen kleurrijk pakje maar zeker interessant. Van de anderen is het even moeilijk foto's maken


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-11-04 - 21:10:31 send message to theelepeltje

Een Veldleeuwerik? Mooie vogel happy :) Kan je er wat meer over vertellen? (Huisvesting, voeding, kweek)

Leuk dat deze vogels steeds meer in de aandacht komen, zeker nu de import van exoten stil ligt. Hopelijk zijn het over een paar jaar gangbare soorten en voor veel liefhebbers toegankelijk.
Op Kapaza.be zag ik zelfs al een bruine (pastel) mutatie aangeboden (of dit positief is is een tweede natuurlijk, maar daar gaat het in dit topic niet over).

In Spanje zag ik afgelopen zomer Kuifleeuweriken rondfladderen bij benzinestations. Erg leuke vogels! Wie weet zien we die in de toekomst ook nog eens in een voliere happy :)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-11-04 - 21:18:03 send message to Niltava

Er zijn mensen die ook de kuifleeuwerik kweken hoor.
Voedsel, nu vnl wildzangzaden, maar daarnaast universeel en wat buffalo's en groen.
Verder houden ze van zandbaden.
Straks naar het voorjaar toe meer gaan voeren als een insecteneter.
Voliere tja, liefst zo ruim mogelijk, verbergstukje op de grond en verder open. Ik neem aan dat ik niet hoef te vertellen dat het dak zacht( kunstofgaas) moet zijn.




theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-11-04 - 22:14:17 send message to theelepeltje

quote
Ik neem aan dat ik niet hoef te vertellen dat het dak zacht( kunstofgaas) moet zijn.



Toch wel, vliegen ze snel tegen het dak aan dan? Slapen deze vogels hoog of laag? En waar broeden ze, op de grond?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-11-04 - 22:41:51 send message to Karel

Allemaal weer hele leuke en/of bijzondere aanwinsten. Iedereen gefeliciteerd met deze vogels en met de hond natuurlijk happy :)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-11-05 - 07:41:01 send message to Niltava

Hmm, je weet wel dat het een veldleeuwerik is? Hoe ken je diewink :) Vliegen zomers de lucht in om te zingen, maar met name bij vluchten doen ze het, recht omhoog. Echter de eerste reactie is zich drukken(op de grond), en/of weg kruipen.
Ze broeden inderdaad op de grond in een kuiltje in het gras.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-11-05 - 08:23:27 send message to johanblok

Dan vraag ik mij af:welk gedrag vertonen ze in de voliere? Vliegen ze nog wel eens, ook nog wel een stukje recht omhoog? Of zitten ze alleen maar in een holletje op de grond, proberen ze enorm omhoog te stijgen en fladderen dan pardoes via het gaas van het dak weer tegen de grond in hun holletje? Kortom weten ze hun vlieggedrag enigzins aan te passen in de voliere?


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-11-05 - 08:43:54 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wicking (Frank)

Nog van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Helaas krijg ik Jolanda niet meer zover om naar het overlijden van Bo weer een hond aan te schaffen. Dus als je haar weer eens spreek benoem alleen de voordelen dan wink ;)wink ;)

Nu wachten we nog even op foto;s van de poes en de goudvis. (grapje)

Terug naar de vogels.

Ben er eindelijk in geslaagd mijn natuurbroed oranje kuiven onverwant te maken. Was een hele reis 1600 km heen en weer. Maar ben er erg gelukkig mee. Fantastische mooie diepe kleur oranje gelukkig.

Henk

P.s wie stuurt me even een PB hoe ik hier een foto kan plaatsen , snap er de ballen niet van

Henk


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-11-05 - 10:15:14 send message to Niltava

quote
Dan vraag ik mij af:welk gedrag vertonen ze in de voliere? Vliegen ze nog wel eens, ook nog wel een stukje recht omhoog? Of zitten ze alleen maar in een holletje op de grond, proberen ze enorm omhoog te stijgen en fladderen dan pardoes via het gaas van het dak weer tegen de grond in hun holletje? Kortom weten ze hun vlieggedrag enigzins aan te passen in de voliere?


Op de laatste antwoord te geven, ja.
Bij paniek willen ze nog wel eens om hoog gaan als chin. dwergkwartels. Voor de rest trippelen ze vnl over de grond, van drukken heb ik nog niet zoveel gemerkt bij die van mij. Dat heb ik wel bij anderen gezien.
Je moet ze natuurlijkook vertrouwelijk met je maken.
Grappig was het gisteren dat één uit de kooi vloog waarin ik ze nu tijdelijk heb tot de voliere klaar is, dat ze meteen ging baden in het zand op een meter afstand van mij.
Met die vertrouwelijkheid zit het dus wel goed wink :).




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede