Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Mijn nieuwste aanwinst! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2011-02-02 - 16:11:08 send message to dun grijzeroodstaart

inderdaad ton , mocht ik het ooit nog overdoen n de kans is er om zulk dik zwart gaas te nemen zonder dat de vogels de coating eraf knagen doe ik het achter mekaar ...

gr

Tim


girlits
Website Member
Posts :63

Website Member
2011-02-02 - 18:23:50 send message to girlits

Gewoon zwart schilderen met schoolbordenverf,droogt waar je bij staat.

mvg eddie


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-02-09 - 12:47:25 send message to Daniel

Van het weekend een nieuwe aanwist gehaald. Helaas wilde de man niet blijven zitten. Ze zijn verder nog niet helemaal doorgekleurd, maar dat komt wel met de volgende rui.



Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2011-02-09 - 14:12:12 send message to Peggy

hoe oud zijn ze nu?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-02-09 - 14:39:01 send message to Daniel

bijna een jaar.


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2011-02-09 - 15:36:13 send message to Peggy

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

dan zouden ze toch al op kleur moeten zijn.
ik heb er hier 3.
1 kalesad :( en dan 2 waarvan de kleuren erg verschillen, 1 knalrood, en de andere minder fel, die nu kaal is was ook ook minder fel van kleur.
veel plezier ermeewink ;)
maar wie weet als ze straks lekker in de zon zitten ze alsnog een mooiere kleur krijgen, ik hoop het voor je.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2011-02-09 - 16:02:59 send message to EdensB

Mijn prachtige nieuwe kanaries, ben even kwijt wat voor kleursalg het nu ook weer was, mooie vogels in elk geval, beide zijn al goed in een broedrijpe stemming, nu alleen het popje nog zien te overtuigen dat ze in de voliere moet gaan nestelen en niet in de bloembak in de woonkamer.

http://img8.imageshack.us/i/mybirds19.jpg/
http://img547.imageshack.us/i/mybirds5.jpg/


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-02-09 - 16:10:14 send message to Karel

Mooi vogeltje Daniel. Heb je ze in een kweekkooi of buiten? Mist ze overigens een nageltje of lijkt dat zo op de foto?

@EdensB. Fraaie kleurslag deze kanaries. Zijn de zitstokjes niet te dun? Heb je zo geen kans dat de nagels niet goed slijten en de tenen vergroeien (foto 1).


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-02-09 - 16:29:58 send message to Daniel

Hoi Hans,



de pop mist inderdaad een nageltje. Gezien de conditie van de rest van de vogel en gezien de wijze van paren van pyrrhura's (naast elkaar) is het geen enkel probleem. Deze vogels blijven in Brussel en gezien de beperkte ruimte die ik daar heb, heb ik broedkooien van een wat groter formaat laten maken. Niet ideaal maar geeft me wel de ruimte om fatsoenlijk vogels te houden hier.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-02-09 - 17:11:53 send message to Karel

Nee, ik denk ook dat zo'n nageltje niets uitmaakt. Het viel me alleen maar op en ik ben nogal een zeurpiet razz :p.
Hoe zijn de ervaringen met deze soort in een broedkooi? Ik weet dat het wel lukt met andere p.soorten.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-02-09 - 18:39:07 send message to Daniel

Tot nu doen ze het goed in deze kooi (deze is 1 x 1 x 0.6) en ik moet zeggen dat ik dit toch wel het minimum vindt voor deze soorten. Ze zijn erg bewegelijk en net als alle pyrrhura soorten erg nieuwsgierig. Het koppel klikt goed en zelfs in de broedkooi blijft het koppel erg dicht bij elkaar. Of dat leidt tot jongen moeten we nog zien happy :).


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2011-02-09 - 18:45:58 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@Edensb ik vind de kleurslag zeer mooi van de kanarie al vind ik de kanarie niet op een kanarie lijken maar op een mus met rood maar ja ik ken alleen de gele kanaries wink ;)wink ;)
suc6 er mee groetjes egon


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2011-02-09 - 18:47:31 send message to EdensB

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Er zitten verscheidene diktes stokken in de kooi, volgende week gaan ze over in een nieuwe kamervoliere waar nog een grote tak van een appelboom word toegevoegd om nog meer variatie te bieden, ook gaan ze veel naar buiten en op bezoek bij de vogels in mijn 1e kamervoliere waar ook takken van verscheidene diktes inzitten, maar de nages zijn inderdaad iets lang, als ze in de nieuwe voliere niet snel genoeg slijten moet ik ze maar es uitvangen om ze te knippen.

Vind het zelf ook een mooie kleur, de kweker (naam kwijt jammer genoeg) schijnt zeer goed te zijn en zelf ook keurmeester te zijn dus ze zijn ook nog van redelijk goede kwaliteit schijnbaar.


Valkman
Website Member
Posts :107

Website Member
2011-02-09 - 18:53:41 send message to Valkman

edensB
mooie kanarie
prachtexemplaren
ik vind hem juist niet op een mus lijken
maarja meningen verschillenhappy :)
gr valkman


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-02-09 - 19:07:47 send message to perushke012

@ Edens B :

Anders effe knippen tijdens het overplaatsen naar de nieuwe binnekooi. zo hebben ze een volledige frisse start

mvg perushke012




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede