Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Mijn nieuwste aanwinst! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-05-25 - 20:04:42 send message to dun grijzeroodstaart

oke frank , zijn in iedergeval mooie birds !

ps hoe is het met je rose,s ?

mvg

Tim


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-05-25 - 23:15:34 send message to Karel

Mooie aanwinsten en geboorten allemaal weer. Vooral de Jap. nachtegalen zijn erg ontroerend.

Hier hoorde ik vandaag jongen piepen in het nest van de schildraven. Na de 3 onbevruchte eieren van vorig jaar, hebben ze het nu dus beter gedaan (tot nu toe dan).
Ik durf nog niet te kijken of foto's te maken, maar ga dat na volgend weekend na het ringen proberen. Kraaiachtigen zijn erg gevoelig voor nestcontrole en ook het ringen schijnt een riskante ondernemeing te zijn......wordt vervolgd (hoop ik)

Voor een verhaaltje/plaatje van deze vogels, zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Witborstraaf


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2008-05-26 - 08:42:04 send message to Daniel

Hans wanneer komt er op je site weer info over je vogels? ik ben benieuwd hoe het gaat.


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2008-05-28 - 22:27:35 send message to jurn

Mooi koppel frank !!!

En niet 123 te vinden !

gr j.w





Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-06-04 - 16:35:54 send message to Karel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Zoals beloofd: de foto's. Ze zijn nu 12 a 13 dagen oud en net geringd met 11mm. Ik heb de ringen eerst voor de zekerheid zwart gemaakt.
Ze hebben het erg warm en liggen daarom ver uit elkaar te hijgen.





Voor de goede orde: ze worden volledig door de ouders grootgebracht, al doet de foto anders vermoeden! Ze happen gewoon naar alles wat beweegt.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-06-04 - 17:53:55 send message to molineti

Mooi resultaat Hanshappy :)

Worden flinke jongens zo te lezen(11mm ringen)

Is het een nederlaNDSE EERSTE KWEEK?

Groeten Rene


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-06-04 - 18:31:13 send message to cocobar

Amai wat een grote monsters, dat ze maar snel hun plumage krijgen en op stok komen wink ;)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-06-04 - 20:06:13 send message to chrislaevers

Die bek is wel erg raafs (heb naar de foto's van de volwassen vogels gekeken).
Dus vorig jaar onbevruchte eieren en dit jaar jongen... ik heb nog veel geduld te leren.
Prachtig gewoon die jongen!
Zuiver ter informatie en om wat vergelijkingsmateriaal te hebben ivm met andere vogels: wat is de ruimte waarin ze gekweekt hebben? En zitten ze als koppel alleen?
En wat geef je zo'n robuuste Afrikaanse raaf te eten?


Christine.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-06-04 - 23:47:04 send message to Ton Koek

Geweldig, proficiat!
Dat is nog eens wat anders dan goudbuikjes proberen te ringen met 2 mm. happy :)

Groeten, Ton.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-06-05 - 00:12:47 send message to Karel

laugh :D Ja Ton, ik kan nog ringen zonder bril, als ik maar steeds grotere vogels ga houden wink ;)

Tja Christine, geduld is een schone zaak. Ik heb ze nu 3 jaar: 1e jaar te jong, 2e jaar drie onbevruchte eieren die na een week werden verlaten en het 3e jaar dus 7 eieren, waaruit 4 jongen groot lijken te worden.
Ze zaten het eerste jaar in een open voliere van 8x5m maar waren erg onrustig. Nu huizen ze in een voliere van (buiten) 3x2 met een gesloten binnenruimte van 2x2. Het nest zit binnen, in de nok, op 3m hoogte en is een halfopen kist gevuld met een 50cm dikke laag houtmot. Van deze laag hebben ze zelf 30cm verwijderd. Als nestmateriaal hebben ze een baal stro gekregen, die ze volledig hebben gesloopt en strootje voor strootje in de waterbak hebben geweekt, waarna de man ze bij de pop bracht om te "bouwen".
Ze hebben de voliere voor zichzelf, aangezien ze geen andere vogels verdragen, zeker niet in de broedtijd.
Voeding bestaat uit eendagskuikens, muizen, kippenhart en fijngesneden lamshart en wordt aangeboden door een klein luikje om ze zo min mogelijk te storen.
Ik voer niets uit blik, vanwege de daarin aanwezige zouten en andere conserveermiddelen.

@Rene
Ik weet niet of het de eerste Nederlandse kweek is, aangezien mijn pop een gesloten ring droeg. Helaas werd deze te klein (9mm) en moest worden verwijderd. Overigens was de ring niet van een van de Nederlandse bonden, dus wie weet zijn dit toch de eerste Nederlandse. Het maakt me ook niet zoveel uit. Ik hoop hiermee wel dat de soort in Nederland kan worden behouden, want ze zijn het houden en kweken waard, vind ik.



Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-06-05 - 11:00:05 send message to Zjurre

Karel, een zeer indrukwekkend kweekresultaat! Ik hoop dat ze de jongen blijven voeren, ga je anders over op handopfok? Of "let nature do it's thing"? Wel prachtig hoor!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-06-05 - 13:41:52 send message to Karel

Ik hoop het ook Zjurre, want het is vermoedelijk alles of niets. Ik heb nl. wel eens gehoord dat als ze niet meer voeren, de jongen worden opgegeten.
Ze hebben in ieder geval het ringen en fotograferen goed doorstaan, want vanochtend werd er nog hevig gevoerd.
Ik zorg er wel voor, dat er constant voedsel aanwezig is (5x per dag). Afwachten maar...een groot deel van onze hobby bestaat immers uit hopen en geduld hebben happy :) en natuurlijk tegenslagen kunnen verwerkensad :(.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-06-06 - 18:06:14 send message to Wickingh

Zien er super uit Karel,

mvg Frank


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2008-06-06 - 19:22:56 send message to broto

Mijn nieuwste aanwinst
6 jonge Tovi parkieten



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-06-06 - 20:45:34 send message to Wickingh

Mooi lelijk Henk, toch gefeliciteerd.

Bij ons is weer een jonge grijze geboren.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 151 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede