Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Mijn nieuwste aanwinst! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-06-12 - 14:45:10 send message to Daniel

prachtige jongen hans, gefeliciteerd


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-06-12 - 14:50:07 send message to theelepeltje

Leuk die Kookaburra's. Heb zelf in het verleden de Blauwvleugelkookaburra gekweekt, ook erg leuke vogels


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-06-12 - 15:26:38 send message to Karel

Blauwvleugels! Ik ben jalours Tom! Ik hoop ze dit jaar nog aan te schaffen, maar er zijn er niet zoveel, helaas. Weet iemand toevallig een jonge pop te zitten?happy :)

Ik heb vrijdag bij een liefhebber in Duitsland de Spangled kookaburra mogen aanschouwen. Helaas had hij alleen een man, zodat nakweek er niet (meer) inzit.

Voor de liefhebbers, hier staan ze allemaal:
http://www.camacdonald.com/birding/Sampler2a-Kingfishers.htm

Groeten,
Lachende Hans (euh, Karel bedoel ik)wink ;)



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-06-12 - 15:32:39 send message to Daniel

blijven prachtige vogels en wow toine jammer dat je die vogels niet meer hebt.

Hans zijn er behalve de blauwvleugen en normale nog veel soorten ijsvogels die echt gekweekt worden?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-06-12 - 16:53:40 send message to Karel

@Daniel

Er zijn natuurlijk wel veel soorten destijds geimporteerd en die zitten nog wel hier en daar verspreid, maar als er al mee gekweekt wordt, dan is dat slechts binnen een zeer beperkt kringetje bekend.
De kweker waar ik geweest ben, heeft ooit veel soorten gehad, maar door een brand in de kweekruimte is vrijwel alles verloren gegaan. Heel triest allemaal, voor hem, de vogels en de avicultuur in het algemeen.sad :(


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-06-12 - 20:55:23 send message to theelepeltje

Enkele andere IJsvogelsoorten die gehouden worden zijn o.a. de:

IJsvogel:


Blauwborstijsvogel:


Witkraagijsvogel:


Aroe kookaburra:


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-06-12 - 21:36:08 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-06-12 - 21:55:29 send message to Karel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Jammer zeg, dit was zo'n leuke topic....tot nu toe sad :(


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-06-12 - 23:28:23 send message to Pionara.nl

weer zo'n zielepiet die met een masker en een fake naampje ons wel even zal vertelen wat we moeten doen.


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-06-12 - 23:38:49 send message to ROCIO

de sukkel


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-06-13 - 00:19:13 send message to chrislaevers

Beste SupportheALF,
Een goede raad van omaatje: neem een stuk zeep en wees 120% zeker er van dat de samenstelling van die zeep nooit tot stand is gekomen 'dankzij' proeven op dieren. Was je mond er mee zodat je beleefd met mensen kan omgaan.
Anders kan je nooit mensen winnen voor je zaak.
Ik neem aan dat je nog jong bent en hopelijk blijf je niet in die labiele toestand steken.
Je ziet de dingen zwart-wit en je veegt de hele menselijke evolutie en geschiedenis zomaar van de kaart. Ik zou dat op mijn leeftijd ook wel willen, maar ik weet ondertussen dat dat niet kan.
Wat weet jij eigenlijk over dieren? En in hoeverre is de ALF deskundig in dieren?
Bij mijn weten hebben collega organisaties in de bontindustrie dieren de 'vrijheid' gegeven. De meeste van deze 'bevrijde dieren' zijn omgekomen van de honger. Volgende keer moet je degelijk transport, eten en drinken voorzien en maanden op voorhand al weten waar je deze dieren gaat vrijlaten en liefst niet allemaal op dezelfde plaats want ze zijn territoriumgericht en we willen toch geen uitputtingsslag in het veldje verderop de minkboerderij, of wel?
Je wilt je inzetten voor 'the right thing'. Dat vind ik heel positief. Sluit de mens daarbij niet uit.
Dat de mens dieren in gevangenschgap houdt is een zeer oud gegeven (10.000 vCh). Je kan dit niet in één keer (3 tot 5 jaar puberaal gedrag en als je blijft steken nog langer) wegcijferen met gortige scheldwoorden en zwart-witte uitspraken. Begrijp je wat ik bedoel?
Misschien zijn het allemaal verspilde woorden, maar zo heb ik er altijd gehad.
Laat de lelijke woorden vallen en vraag je zelf af hoe dicht je bij de natuur zit en hoe dicht je collega's bij de natuur zitten. Observeer jezelf en je lotgenoten zoals ik uren per dag mijn vogels in gevangenschap observeer en de vogels in het wild.
Er zijn wantoestanden van dieren in gevangenschap. Niemand zal dat ontkennen.
Jij hebt nog veel tijd voor je, verdiep je er zelf dan in zodat je de kennis verwerft om de prangende, schrijnende situaties te onderscheiden van de niet prangende, schrijnende situaties. Daar begint het. Zegge het voort aan je lidgenoten.
Kan je dit niet aan, dan was het maar een jeugdige reactie. Je doet me denken aan deels de jonge rijstvogels en deels de jonge zebravinken wanneer ze uitgevlogen zijn. De rijstvogeljongen zijn nogal militaristisch (als ik honger en moe ben dan plunder ik wel en wie weet nog veel meer). De zebravinken dat is een opportunistisch instituut, een maffia die als het moet bij iemand anders gaat slapen en nadien de sloperij ontkent. Ik zou graag de speelse, vragende, onderzoekende blikken en 'inoffensive' bewegingen willen zien van de jonge valkparkieten.
Als je dit niet begrijpt, dan wil dat zeggen dat je nog heel veel werk voor de boeg hebt. Hopelijk blijf je niet in deze fase steken.
Groetjes van Granny.
Christine.
Christine.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-06-13 - 00:27:20 send message to chrislaevers

Sorry aan iedereen dat ik off topic heb gereageerd.
Christine.


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-06-13 - 17:16:39 send message to ROCIO

Super gedaan Cristine kon hetzelf met korte woorden ook niet laten maar het zou beter wezen dit soort figuren te negeren.

gr Rocio


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-06-13 - 18:10:35 send message to v.dijck

dacht ALF een buitenaards wezen van tv was, hij lijkt er wel een beetje op de kwiebus.laugh :Dlaugh :Dlaugh :D


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-06-13 - 18:23:36 send message to Pionara.nl

Een kattenetend buitenaards wezen, van dijck.

Verder klopt het bericht op een paar punten niet en is volgens mij bedoeld om reacties uit te lokken. Negeren is denk idd het beste.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede