Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Mijn nieuwste aanwinst! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-07-16 - 15:23:55 send message to Daniel

Ook ik was verrast Hans zo duidelijk een man had ik nog nooit meegemaakt.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-07-16 - 16:11:41 send message to Daniel

Als ik nu nog een klein resultaatje met mijn wevers of wida's boek dan is mijn seizoen helemaal geweldig, maar tot nu toe veel bouwen maar nog geen verschil in gedrag met vorige jaren. Al wat nog niet is kan nog komen pas de laatste 2 weken zijn ze heel actief geworden daarvoor was alles wat tam.
(nadat ik dat zag heb ik ook het levend voer nog verder opgevoerd hopelijk geeft dat effect)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-17 - 09:57:46 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hier nog een nieuwe aanwinst, nou ja kans voor een foto diende nu aan. Plusminus 21 dagen oude caique. Oudste van de 2.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-07-17 - 10:33:57 send message to molineti

Mooie fotos allemaal(op die van mij na dansad :()

Mooi resultaat Erwin,ziet er goed uit.happy :)

Groeten Rene



vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-07-17 - 12:03:43 send message to vlindervogel

Rene, speciaal voor jou dan, ik heb ook een mislukte foto van mijn jonge reicenow bergastrildes...



Het zijn er vier en zijn niet mijn nieuwste aanwinsten meer. Ze zijn al weg bij de ouders en gister is een donkerrode amarant jong uitgevlogen in de binnenvolière.

Groeten Carmen

PS de kleuren van de foto kloppen niet helemaal; de snavelpapillen van de jongen zijn veel witter...


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-17 - 14:19:01 send message to Niltava

mooi resultaat. Wat heb je de ouders gegeeven voor de opfok?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-07-17 - 14:42:31 send message to denegon

Niltava leuke caique man ik heb er nu ene van 10 weken. happy :)

Rene wel een knap zoekplaatje maar toch iets om trots op te zijn zoon nachtegaal.

groetjes egon


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-07-17 - 16:08:18 send message to Karel

Leuke resultaten weer!

Al een flinke jongen die Caique. nogmaals gefeliciteerd, Erwin.

Carmen, beter een slechte foto dan geen fotowink ;). Mooi resultaat met deze "moeilijkere" vogels. Ga je de jongen zelf houden en verder met o.a. deze soort?


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-07-17 - 20:41:29 send message to vlindervogel

Ja, ik ga ze aanhouden. Misschien niet allemaal, want het ziet ernaar uit dat de ouders nog wel even zullen doorgaan.
Verrassend genoeg was het kweken met de bergastrildes een eitjelaugh :D
Ze kregen van mij driemaal daags witte muggenlarven, buffalowormen en miereneieren.
Vanaf het begin voerden ze ook al eivoer; de pop is een eigenkweek, wat daarbij wel toe bij heeft gedragen.
Ik zal morgen eens kijken of ik ook een foto van de donkerrode amarant kan maken; is grappig klein hoopje om te zien.

Groeten Carmen


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-07-17 - 21:25:02 send message to danielkempenk

hier mij laatste aankoop een amazone albrifons nana man dus nu opzoek naar een mooie pop.



groetjes daniel


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-07-17 - 21:55:14 send message to molineti

Mooie aanwinst Danielhappy :)

Ik heb ze in het verleden ook gehad en gekweekt,en vindt het nog steeds eén van de mooiste /aantrekkelijkste amazones om te houden.

Hopelijk heb Je geluk bij het vinden van een pop,want ik ben bang dat het langzaam aan zeldzamere vogels gaan worden in nederland.

Succes Rene


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-07-17 - 23:43:31 send message to denegon

hey moatje gotver mooie vogel man die amazone.
zuinig op zijn en een mooie pop der bij zoeken groetjes egon


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-07-18 - 06:49:03 send message to mijnkaketoes.nl

Daniel

Gefeliciteerd met de aanwinst. Ik heb hier in het verleden ook een koppel van gehad. Vond ze altijd een beetje nerveus, maar wel een leuke vogel. Als je een pop zoekt, hier op arena staat/stond regelmatig iemand uit Drenthe die ze aanbood. Ik dacht maar weet het niet zeker Wolters uit Emmen. Succes met de speurtocht naar een pop.

Henk


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-07-18 - 07:31:16 send message to johanblok

Ik kon, enkele jaren geleden redelijk gemakkelijk een jonge pop kopen van de nana. Een broedrijpe/volwassen pop zal een stuk lastiger worden. Het zijn inderdaad fantastische vogels, misschien wel de leukste soort onder de amazones; heel speels en relatief weinig luidruchtig. Mijn koppel laat zich ieder geval nauwelijks horen. Ook niet voor het broeden. Dit koppel van 2004 heeft nu haar eerste nest, de twee jongen staan zo ongeveer op het punt van uitvliegen.

Inderdaad in het begin wat zenuwachtig en schrikkerig, maar inmiddels heel rustig en volledig gewend aan verzorging. Ook nestcontrole is heel goed mogelijk.


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-07-18 - 07:41:10 send message to danielkempenk

ik hoop dat ik er een mooie pop bij kan vinden maar dat gaat vast wel lukkenwink ;) deze man is in iedergeval niet schuw, eet uit de hand door het gaas heen en als ik mijn vingers door het gaas zou steken hangt die erin hahalaugh :D
maar het zijn leuke vogels om te zien,maar wel een groot stemgeluid bij zo'n relatief kleine vogel hoor pff.
maar dat nemen we voor liefrazz :p

groetjes daniel




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 118 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede