Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Mijn nieuwste aanwinst! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-07-18 - 07:46:39 send message to denegon

Hoi henk en johan in wat voor een kooi/voliere hebben jullie de amazone albifrons nana gehouden. Ik bedoel de grote van de kooi?
al vast bedankt voor jullie andwoord.
groetjes egon


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-07-18 - 08:40:28 send message to mijnkaketoes.nl

Egon

Ik had ze in een voliere. Nachthok 2x2 en vlucht 3 x 2

Henk


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-07-18 - 08:51:50 send message to denegon

hoi henk
bedankt voor je snelle reactie.
Zijn het trouwens grote vliegers net zoals de wijnborst amazone?
groetjes egon


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-07-18 - 10:17:25 send message to johanblok

Momenteel zit mijn koppel in een buitenvoliere van ongeveer 3x2 met een binnenhok van 1x1, waar ze echter nauwelijks komen (alleen voor het voer), het nestblok hangt buiten. Ze hebben ook in een grotere voliere van circa 6x2 gezeten en maken daar volop gebruik van. Straks als de jongen zijn uitgevlogen krijgen ze die voliere ook weer ter beschikking. Het zijn echt flinke, en acrobatische vliegers, spelen met touwen, en van alles.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-07-18 - 15:28:49 send message to mijnkaketoes.nl

Egon

Ja net als Johan zegt het zijn behoorlijk acrobatische vogels en kunnen behoorlijk vliegen van touw nar touw etc.

henk


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-07-19 - 07:45:37 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hey daniel lees je mee met henk en johan en mij die albifrons dat is echt een vlieger. Ik heb gisteren ook rene van molineti over de vloer gehad en die had het er ook al over dat het een leuke vlotte goed vliegende vogel is die zeker tot zijn recht komt in een mooie voliere ondanks dat ze zo klein zijn.

Rene wist ook nog te vertellen dat het binnen houden van de wat kleinere soorten van de amazone wel eens tot schimmel in de luchtwegen kan lijden.

Zeker een mooie vogel die amazone van jou maar ik zou hem gewoon in een mooi vluchtje doen die heb je toch en wat is er dan mooier dan zoon vogel zien vliegen en spelen in een mooie vlucht.

hey succes en ik zie je zaterdag.
groetjes egon

PS.
johan en henk bedankt voor jullie reactie.
Rene bedankt voor de info van gisteren


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-07-19 - 19:53:14 send message to Zjurre

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zo, tijdje geleden alweer! Heb dit topic wel gevolgd maar al een tijdje niet meer gepost. Geweldig, al die nieuwe aanwinsten. Stuk voor stuk bijzonder, en erg mooi!

Hier dan nog maar een foto van mijn nieuwste aanwinst:



Een koppel witte kwikstaarten, dit is de man. Zitten nog wat grof in de veren en hebben de kop een beetje kapotgevlogen, maar over een paar weken zullen ze niet meer te herkennen zijn wink ;) Geweldig leuk gedrag ook; gisteren wilden ze niet eten en op aanraden van de kweker heb ik een bakje water met daarin levend voer verstrekt. Toen ging alles er in als koek wink ;)
Ik laat ze nu nog even tot rust komen, over enkele weken gaan ze de voliere in.
Binnenkort plaats ik nog een foto van mijn allernieuwste aanwinst, eentje van 3.40 meter bij 1.80 meter bij 2.10 meter.... laugh :D laugh :D


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-07-19 - 20:56:42 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mooie vogel Zjurre! En die allernieuwst, wordt dat soms een hele grote kubieke kanarie?wink ;)


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-07-19 - 21:14:34 send message to Zjurre

Haha goeie gok Hans, biiiiijjjjjjjjna goed! wink ;)
Ik ben een eigen voliere aan het bouwen, in de gemeente waar ik op kamers zit.
Ik deel nu nog een voliere met mn vader (daar waar mijn ouders wonen), maar heb een baan vanaf 1 augustus en ga dus zo ongeveer op mezelf wonen. Dat kan uiteraard niet zonder voliere he laugh :D
Als ie af is zal ik wat foto's plaatsen. Er komen uitsluitend Europese (vruchten- en) insecteneters in; kwikstaarten, misschien baardmannen, misschien zwartkoppen, zeker roodborsttapuiten, als het meezit een koppel boomklevers, misschien een koppel veldleeuwerikken, misschien een koppel gekraagde roodstaarten of zwarte roodstaarten en misschien neem ik de staartmezen hier mee.. (zal mijn vader blij mee zijn razz :p)
Het wordt wel moeilijk kiezen, want alle genoemde koppels samen wordt veel te druk. Zat zelf te denken aan ongeveer drie koppels samen, Owjah, en natuurlijk niet te vergeten: Europese kwartels (1-2 of 1-3).


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-19 - 21:26:32 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nu je toch bezig bent zou ik toch voor meerdere vluchtjes gaan, indien je wilt kweken. Insecteneters bij elkaar is niet een ideale situatie. Wordt gauw moord en doodslag.
Bepaalde koppels kunnen zelfs buiten de broedtijd niet bij elkaar.
Dit is een natuurlijk gegeven omdat ze veel meer een voedsel territorium moeten hebben in tegenstelling van zaadeters die meer die daar heen gaan waar het voedsel is.
En denk aan de kwartels,leuk geluid(kwik me dit kwik me dat), maar 's morgens vroeg om 4 uur is toch niet echt prettig.


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-07-20 - 20:59:08 send message to danielkempenk

nou hier mijn nieuwe aanwinst een nana POP van 05
hopen dat het klikt met mijn man van 00.
alleen 1 probleem ze is te dik veels te dik!
hoe zet ik zo'n vogel verantwoord op dieet????.




groetjes daniel


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-20 - 21:02:05 send message to Niltava

?? gewoon een normaal verantwoorde voeding dan alleen gerantsoeneerd en .. veel (laten) bewegen.


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-07-20 - 21:15:15 send message to danielkempenk

oke toppie maar kan gelijk het randsoen geven wat de man heb?? want de pop eet nu veel meer denk ik...of moet ik dat rustig afbouwen?
en dat bewegen wordt ff probleem want vliegen gaat ook ff niet lukken vleugels geknipt maar naar de rui zijn die als goed is weer goed.
kwa ruimte krijgen ze ze een kooi van 360 lang 80 hoog en 75diep dus als goed is moeten ze daar in kunnen vliegen ( zijn kleine vogels).
in mijn papegaaienzaad zitten redelijk wat zonnepitten zou ik zeg maar ook een deel papegaaienvoer en een deel parkietenzaad kunnen mengen?? doe ik bij mijn bb en meyers namelijk ook of zal dit niet geschikt zijn voor deze ''kleine'' amazone?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-20 - 22:07:34 send message to Niltava

Dat kan je doen en meteen minderen en aanvulling met fruit/groentes. Hierdoor krijgt ze minder energierijke stoffen binnen.
En naast vliegen is klauteren ook bewegen. Dus misschien het voer(fruit, maiskolven door het verblijf verspreiden zodat ze moet bewegen.
Meerdere keren per dag kleine hoeveelheden geven kan ook.
Klopt de hoogte van de kooi??


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-07-20 - 22:16:06 send message to danielkempenk

oke dank je voor de tips.
ik geef al mijn vogels heel divers te eten naast het zaadmangsel elke dag krijgen ze fruit appel-druiven-bramen -rozebortels-en alles wat goed is en voorhanden verder 2x per week gekiemdzaad met gekookte hennep.
en dan nog 2 x per week eivoer.
en ik geef het ongeveer 50% zaad en 50% fruit/gekiemdzaad en dat bevalt goed.
maar voor deze nana pop zal ik het langzaam op dat niveau moeten brengen dus.
en ja de maten van de kooi kloppen ik heb ze in de kelder zitten en daar komt ook weer een kooi onder. als ik de kooi in 2e zou delen zou er meer verhouding inzitten...maargoed dit geeft wel meer ruimte. wat me beter lijkt voor deze actiefe vogels.beter een rare kooi als een te kleinewink ;)

groetjes daniel.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede