Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Mijn nieuwste aanwinst! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-05-04 - 19:13:17 send message to Karel

quote
Zijn dat die Caraca's van de 'tent' documentaire?


Nee, in de docu zie je de Galapagos-caracara's aan het "werk". Maar de kuiven kunnen er ook wat van! Ik heb ze nu een maandje en ze hebben al flink met houtblokken gesmeten, nesten gevuld met takken en stro en zelf weer leeggehaald, gaten gegraven van minstens 50cm diep. Ze zijn zeer levendig en qua gedrag te vergelijken met kraaiachtigen. Het geluid kun je vergelijken met het klepperen van ooievaars. Ook wordt er flink gebaltst, waarbij de man zijn kop ver achterin zijn nek gooit. Ik hoop daar nog een foto van te kunnen maken.

Wat eten betreft zijn ze idd erg makkelijk, want ze lusten alles. Tot nu toe heb ik ze gevoerd met eendagskuiken, muizen, ratten en stukken schapenhart, aangevuld met Carmix.
Ze baden veel en drinken ook water (wat niet alle roofvogels doen).

Ze hebben een ruime voliere, maar vliegen doen ze veel minder dan lopen. Ze scharrelen veel op de grond in de hoop iets eetbaars/speelbaars te vinden tussen de stukken hout waarmee de bodem bedekt is.




Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-05-04 - 19:21:07 send message to Karel

@chrislaevers

Chris, gefeliciteerd met je waarneming van de raaf. Het verschil is best moeilijk te zien, zeker tussen een raaf-wijfje en een kraaien-man.

Ik heb vroeger een kraai gehad en op het moment een jong paartje Europese raven, maar vind het verschil nog steeds wel lastig.
Zelf vind ik eigenlijk dat de roep van de kraai wat lager is dan van de raaf, maar misschien komt dat omdat het jonge vogels zijn.
Hopelijk kun je een foto maken. We zijn benieuwd!


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-05-04 - 21:24:56 send message to chrislaevers

Ik ben blij te horen dat de 'tent' caraca, de Galapos caraca dus, niet de enige is die in groep jaagt, maar dat ook de Harris Hawk van de partij is. Zo leer je bij en vul je informatie aan die (in dit geval) soms eenduidig van het scherm komt. Bedankt voor de info.


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-05-04 - 21:46:47 send message to hoogervorst

Ik heb roodkopstaartmeesjes, nog grappiger dan de europese soort


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-05-04 - 21:51:22 send message to Zjurre

Ik ken die ja, zijn nog iets kleiner toch? Ik heb er een verzorgd tijdens stage in de Zoo van Antwerpen, toen ben ik ook echt geďnteresseerd geraakt in staartmezen (Ik kende ze al wel, maar alleen van plaatjes zeg maar). Ik ben echter meer van de Europese vogels, dus vandaar happy :)
Heb je al kweekresultaten behaald?


Marc10
Website Member
Posts :25

Website Member
2007-05-04 - 22:15:01 send message to Marc10

Er is nu net een koppel staartmezen op marktplaats gezet voor 80 euro. Als je snel bent zijn ze van jou wink :)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-05-04 - 22:20:36 send message to molineti

Hoi Zjurre,

Mocht Je soms meer Staartmeesjes te koop weten,dan Je zelf wil huisvesten,mag Je mij altijd mailenhappy :)

Ik vindt het schitterende vogeltjes,en geniet elke keer weer opnieuw als ze in een klein groepje in de meidoorn in mijn tuin neerstrijken.

Leuke aanwinst!!!


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-05-04 - 22:22:28 send message to tonnl

quote
Tonnl, is dat niet jouw voliere: http://www.pjhoeben.nl/voliere.htm? Leuk!

Klopt, mijn voličre vorig jaar.
Op www.vogels.jotoweb.nl nog wat foto's.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-05-04 - 22:36:56 send message to Zjurre

@ Marc10:

Ik heb al contact gehad met die man, eergisteren al. Het koppel is van 2002, en dan vind ik 80€ toch veel geld...! Nog even verder kijken dus. Mocht je nog ergens een koppel tegenkomen, hou me op de hoogte wink ;)

@ Molineti:

Goed, mocht ik er nou wat meer tegen komen, krijg je zeker een mailtje van me! Maar eerst maar eens zien of ik er überhaupt nog wel een of enkele kan bemachtigen...sad :(laugh :Dwink ;)

@ Tonnl:

Prachtig mooie voliere, met leuke vogels ook! Erg ruimtelijk en toch lekker begroeid. Ik kies nu nog voor Europese vogels maar als ik dit zo zie zal er in de toekomst ook wel een voliere met prachtvinken komen... wink ;)


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-04 - 23:27:49 send message to theelepeltje

vang er een paar in je tuin


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-05-05 - 01:20:19 send message to tonnl

quote
vang er een paar in je tuin

Lekker slimme opmerking. Dat is nou precies waar vogelbescherming wel terecht tegen ageert.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-05 - 10:46:04 send message to theelepeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Lekker slimme opmerking. Dat is nou precies waar vogelbescherming wel terecht tegen ageert.


grapje ton, grapje..


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-05-05 - 14:16:56 send message to Karel

Al met al zitten we nog te wachten op foto's van ieders laatste aanwinsten...

Schroom niet! Van zebravink tot palmkaketoe...alles is interessant om hier te laten zien!


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-05-05 - 14:47:18 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Momenteel niet echt de tijd voor aanwinsten, misschien volgende week toch nog iets.
@Zjurre: weet je al wat het is. Als ze al niet gesekst zijn, zou het even laten doen(dna)
Heb in het verleden vaak gelijke geslachten gehad, kweekt niet zo goed wink :)



Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-05-05 - 19:24:00 send message to Zjurre

Niltava,

ik heb hem/haar nog niet laten seksen... Om heel eerlijk te zijn, ik heb hier geen ervaring mee! Tot noch toe altijd vogels gehad waarbij erg duidelijk sprake was/is van seksueel dimorfisme. Ik heb al wat topics gelezen over onder andere Gendika? Ik ga eens op onderzoek uit, en dan laat ik em over een tijdje wel seksen. Nu gun ik em eerst zoveel mogelijk rust.
Het gaat trouwens erg goed met de staartmees; hij laat af en toe luidkeels (met welgeteld drie slagen) van zich horen en is dol op de aangeboden verse bladluis en rupsen. Bovendien echt niet schuw en heel erg fotogeniek laugh :D

laugh :D Zjurre laugh :D

PS: Mensen, kom op met die nieuwe aanwinsten!




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 132 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede