Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Mijn nieuwste aanwinst! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-11-05 - 12:01:27 send message to johanblok

Grappig dat die vogels baden in zand. Mijn chinchilla's (knaagdieren) hebben daarvoor speciaal fijnkorelig zand.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2007-11-05 - 12:32:08 send message to Picolet

Toch onvoorstelbaar dat deze mooie zanger uit de vrije natuur dreigt te verdwijnen. Toen ik 13 jaar was en veel in de vrije natuur op zoek ging naar vogels bij ons in de polder zag ik er regelmatig opstijgen vanaf een paaltje, tevens gele kwikstaarten.

Nu alleen nog maar kievieten en af en toe een dwaalgast.

Ondanks strenge bescherming van onze inlandse vogels verdwijnen er langzaam steeds meer soorten van het toneel.

Ruud


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-11-05 - 17:38:11 send message to theelepeltje

@Niltava:

Bedankt voor je info, leuk om te weten allemaal happy :)

quote
Hmm, je weet wel dat het een veldleeuwerik is? Hoe ken je die


Naast vogelhouder/kweker ben ik ook 'vogelaar', heb dus flink wat vogelgidsen en kan al wel aardig een vogeltje determineren wink ;)


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-11-05 - 22:25:00 send message to Zjurre

Terug van weggeweest, 10 dagen vogelen en cultuur/natuur happen in Ierland... laugh :D
Ik heb daar letterlijk tientallen veldleeuweriken gezien, geweldig! Prachtig, wijs vogeltje om te zien.
Worden hier zo nu en dan kleine kortteenleeuweriken aangeboden 8-) maar vol=vol (voliere hewink ;))

Verder nog gezien:
Steltkluut, kluut, bontbekplevier, wulp, grutto, kleine zilverreiger, scholekster, goudplevier, krombekstrandloper, bonte strandloper, tureluur, bokje, matkop, zwarte mees, bonte kraai, rotsduif, graspieper, witte kwikstaart, roodborsttapuit, tapuit, grote zanglijster, goudhaan, putter, goudvink, geelgors, wilde zwaan, waterspreeuw, grote gele kwikstaart, keep, dodaars en nog een aantal minder bijzondere soorten happy :)happy :)

Maareh, mooie aanwinsten allemaal weer, mensen!

Ben vooral erg jaloers op de staartmezen, Hoogervorst happy :) Heb er nog steeds drie, wil er het liefst nog drie bij maar zijn niet makkelijk te vinden. Ga je ze proberen te kweken in een groep? Ben erg benieuwd naar je resultaten iig!

Owjah, mijn nieuwste aanwinsten: Koppel baardmannen en 0-0-1 kleine plevier laugh :D


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-11-06 - 11:03:53 send message to Karel

Welkom terug Zjurre. Dat is een mooie reis geweest! We verheugen ons nu al op de mooie vogelfoto's wink ;).


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-11-06 - 17:29:32 send message to Zjurre

Haha, ik heb een poging gedaan maar ik heb geen spiegelreflex... Een "gewone" huis-tuin- en keukencamera, dus echt mooi zijn ze niet geworden!
De roodborsttapuit ziet er uit als een platgeslagen lieveheersbeestje, om maar een voorbeeld te noemen laugh :D
Of de foto van de geelgors, dat is een echte zoekplaat geworden (zoek de geelgors tussen de groene struik met gele bloemen wink ;))


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2007-11-06 - 17:50:54 send message to afican parrot

Hier is ons laatste koppel waar we erg trots op zijn. Poicephalus Gulielmi Fantiensis. De man is nog in belabberde conditie. Hij is wel gezond maar zat veel te klein gehuisvest. Hopelijk is hij mooi glanzend na de volgende rui.



mvg Carl en Lindsay.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-11-07 - 19:12:22 send message to mijnkaketoes.nl

Hoe plaatsen we een foto hier?
Vraag ook namens een paar andere leden.
U mag het antwoord wel mailen of via PB, zodat hier het topic niet wordt vervuild met diverse uitleggen.

Groet

Henk


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2007-11-07 - 19:40:46 send message to broto



Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-11-07 - 21:52:20 send message to Zjurre

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mijn nieuwste aanwinst:

0-0-2 staartmezen laugh :D

Dit brengt het totale aantal op 5.
Ik liet ze los in de voliere en onmiddelijk begon een van de twee een complete liefdes-serenade af te steken voor een van mijn vogels, terwijl ik nog in de voliere stond laugh :D
Nooit geweten dat staartmezen zo mooi konden zingen happy :)
Sorry ik moest het ff kwijt, in al mijn enthousiasme laugh :D

PS: leuke aanwinsten, Carl en Lindsay laugh :D!


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-11-11 - 20:29:44 send message to theelepeltje

Nieuwste aanwinst:

0-1 Geelvoorhoofd kakariki, zuivere wildvorm

Nu nog een man zien te vinden happy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2007-11-12 - 13:59:36 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Namens Cor alias Parrotfarm plaats ik met veel plezier zijn nieuwste aanwinst!

quote

Zoals jullie weten maak ik regelmatig foto's bij kwekers en liefhebbers.
Het is elke keer weer een eer als je hiervoor word toegelaten in de volieres en directe omgeving van de dieren van deze mensen.
Soms echter komt het er niet van of ben je net geweest als er iets speciaals is te zien. Des te leuker om nu eens te kunnen zeggen dat ik de volgende foto's heb gekregen van Cor (Parrotfarm) van zijn nieuwe jonge aanwinst. Het eerste jong van de Hyacinthara's waar ik twee jaar geleden mee op de foto heb gestaan.

Cor is natuurlijk trots op dit behaalde resultaat en ik ben dan ook blij dat ik jullie zijn foto's op de site mag laten zien.
Hier is de eerste foto van het jong terwijl het hard bezig is met zijn/haar strijd om uit het ei te komen.



Hierna ziet u het jong naast een jonge kaketoe.



Het jonge dier doet het heel goed en na een tijdje is het duidelijk te zien om welke soort het hier gaat.



Op de laatste drie foto's kunt u zien hoe deze vogel al behoorlijk gegroeit is en rustig op de arm zit.








Hier word je als echte ara liefhebber toch gewoon gelukkig van!
Cor bedankt voor de foto's.




Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-11-12 - 14:09:11 send message to Karel

Niet alleen de ara-liefhebber maar ook de doorsnee-liefhebber wordt hier wel gelukkig van, Erwin happy :).

Gefeliciteerd Cor. Een heel mooi resultaat!


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-11-13 - 05:07:02 send message to bert1974

ik blijf de hyacint zeer zeker 1 van de mooiste vogels vinden die er maar is.
er word volgens mijn gevoel ook steeds meer met succes mee gekweekt in de avicultuur.
nadeel vind ik wel dat ze veel al met de hand groot worden gebracht.
ik snap wel dat dit gaat om de jongen gegarandeert groot te krijgen en niet om er huiskamer vogels van te maken.
maar hoe gaat dit met de inprenting kunnen deze vogels in de toekomst probleemloos jongen groot brengen of zul je de jongen hiervan ook weer met de hand moeten voeden.

groeten bert


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-11-13 - 05:18:14 send message to bert1974

ps mijn reaktie was niet bedoelt om tegen hand opfok aan te trappen.
ik ben alleen nieuwschierig hoe dat gaat met deze mooie vogels.
dus laten we daar in deze mooie topic ook alsjeblieft niet over gaan discuceren.
zou zonde zijn van deze topic.

groeten bert.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 150 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede